Η ηθοποιός Ντίνα Κώνστα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών την Κυριακή 3 Ιουλίου, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, Σπύρος Μπιμπίλας, μέσω ανάρτησής του. Γεννημένη στη Σάμο, αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Κωστή Μιχαηλίδη (με καθηγήτρια τη Μαίρη Αρώνη) κρυφά από εκείνους που φαντάζονταν μια άλλη καριέρα για εκείνη, ίσως αυτήν της "απλά συζύγου", κάτι που η ίδια δεν θέλησε και δεν έπραξε ποτέ.
Ανυπότακτη ακόμα και στο θέατρο, δεν κυνήγησε ποτέ τη δόξα των μεγάλων ρόλων, αν και η πορεία της, οι συνεργασίες της (Κατράκης, Μουσούρης, Μιχαλακόπουλος, Διαμαντόπουλος, Φασουλής κ.ά.) και φυσικά το ταλέντο της της το επέτρεπαν και με το παραπάνω. Η επταετής συνεργασία της με το Εθνικό την οδήγησε σε ρόλους στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο, εκείνη όμως επέλεξε το ελεύθερο θέατρο, το οποίο ταίριαζε καλύτερα στο πνεύμα της που ήταν από πάντα και για πάντα ελεύθερο και έντονα καλλιεργημένο, όπως και η πολιτική της συνείδηση.
Θεατρικός ρόλος-σταθμός θα ήταν μία από τις τελευταίες της εμφανίσεις στο σανίδι, στη δραματοποιημένη βιογραφία "Σωτηρία Μπέλλου - Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας" της Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου (πρώτο ανέβασμα το 2011). Η τηλεόραση, όμως, ήταν αυτή που θα έκανε την Ντίνα Κώνστα γνωστή σε όλα τα σπίτια, καθώς πρωταγωνίστησε σε μερικές από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες της δεκαετίας του ’90.
Με ένα απολαυστικό πέρασμα από τις "Τρεις Χάριτες", με τον ρόλο της δαιμόνιας Γιολάντας Ραγιά στο "Δις Εξαμαρτείν" (Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου) αλλά και αργότερα με το "Μαμά και Γιος" και τα "Χρυσά Κορίτσια" στη Δημόσια Τηλεόραση, η Ντίνα Κώνστα είχε πάντα μια ξεχωριστή ποιότητα στην κωμωδία της, μοναδική εκφραστικότητα, αλλά και μια ιδιαίτερη ικανότητα να ταυτίζεται με τους ρόλους της.
"...την λένε Ντένη Μαρκορά"
Γι’ αυτό αφήσαμε για το τέλος το κεφάλαιο "Ντένη Μαρκορά". Αυτός ο θρυλικός πλέον ρόλος μπορεί να ήταν δημιούργημα των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου για τη σειρά "Δυο Ξένοι" (Mega, 1997-1999), κανείς όμως δεν μπορεί να πει ότι δεν ανήκει εξολοκλήρου στην Ντίνα Κώνστα.
Με το ασορτί της outfit (ταγιέρ, τσάντα, γάντια και γουναρικό για εμάς, "πρόχειρο εκδρομικό" για εκείνη), την περίτεχνη κόμμωση ("τώρα θα σε χαστούκιζα, αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί") και με τον αέρα μιας κοσμικής Αθηναίας που γνωρίζει τους πάντες στο Κολωνάκι, στα γήπεδα και στον υπόκοσμο, η αγαπημένη σε όλους Ντένη Μαρκορά ήταν ο απόλυτος ρόλος της χρυσής εποχής της τηλεόρασής μας. Κι αυτό γιατί ερμηνεύτηκε τόσο γλαφυρά από την Ντίνα Κώνστα.
Καμία "κυρία" δεν θα μπορούσε να εκφράσει καλύτερα την ατάκα "Χριστέ μου, τι ντεκαντάνς!", καμία "χήρα" δεν θα είχε καλύτερη απάντηση και ύφος στο φλερτ νεαρών (-"Με έχετε στείλει στην κόλαση!" -"Χαιρετισμούς στον άντρα μου"), καμία φωνή σε υστερία δεν μπορεί να φωνάξει πιο απολαυστικά "Χριστέ μου, τι να κάνω; Να πανικοβληθώ;". Το βιτριολικό χιούμορ και οι φαρμακερές ατάκες της Ντένης έγραψαν ιστορία στη σειρά ("Μαρούσκα, γράφε") αλλά και σε ολόκληρη την ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης – τόσο που, όσα κι αν γράψουμε εμείς για τα όσα πρόσφερε στην ελληνική τηλεοπτική κωμωδία η Ντίνα Κώνστα, θα φαίνονται λίγα.