Η 38χρονη φιλόλογος και προσφάτως χωρισμένη Έλενα (Αλεξάνδρα Αϊδίνη) και ο γοητευτικός χήρος καρδιοχειρουργός Αντρέας (Χρήστος Λούλης) βγαίνουν ραντεβού. Περνούν τη νύχτα μαζί και το επόμενο πρωί εκείνος θα την ευχαριστήσει για την υπέροχη βραδιά με ένα sms, ενώ εκείνη θα τον καταγγείλει για βιασμό. Η νέα σειρά του Alpha "Ψέματα" (κάθε Πέμπτη στις 22:40) μας δίνει δύο εκ διαμέτρου αντίθετες εκδοχές της ίδιας ιστορίας, με τους ήρωες να αντιπροσωπεύουν τις διαφορετικές όψεις ενός νομίσματος που, αντί για αξία, έχει ανυπολόγιστο κόστος.
Η συναίνεση, η σεξουαλική κακοποίηση, η ψυχική υγεία, οι κοινωνικές συμβάσεις και τα στερεότυπα μπαίνουν στο μικροσκόπιο, επιβεβαιώνονται και ταυτόχρονα αμφισβητούνται. Κι αν στο μυαλό μας έχουν διακριτά όρια, εδώ ακροβατούν μεταξύ ψέματος και αλήθειας, αναγκάζοντάς σε, έστω και ασυνείδητα, να "διαλέξεις πλευρά", ακόμα κι αν διαθέτεις ελάχιστα στοιχεία. Διότι ό,τι συνέβη το επίμαχο βράδυ θα το ανακαλύψεις σταδιακά, μέσα από μια αφήγηση που προσπαθεί να δέσει τις θολές αναμνήσεις της Έλενας, η οποία πιστεύει πως ο Αντρέας τη βίασε ναρκώνοντάς τη.
"Καμιά γυναίκα που έχει κακοποιηθεί δεν έχει τίποτα άλλο πέρα από την αλήθεια της", ακούμε στο πρώτο επεισόδιο, πόση δύναμη έχει όμως αυτή η αλήθεια και πώς επηρεάζεται από το background των χειλιών που την προφέρουν; Είναι το υψηλό κοινωνικό status ικανό να σε θέσει υπεράνω υποψίας; Και πώς η τηλεόραση μπορεί να αποτυπώσει ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα, όπως αυτό της συναίνεσης, κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις μέχρι να αποδειχθεί τελικά ποιος έχει δίκιο; "Τα ήθελε", "του κουνήθηκε" είναι οι "κατηγορίες" με τις οποίες η Έλενα φοβάται ότι θα έρθει αντιμέτωπη, στην προσπάθειά της να αποδείξει την αλήθεια της. Μήπως αυτό μας θυμίζει τον εύκολο τρόπο με τον οποίο ο κόσμος καταλήγει πλέον σε συμπεράσματα και κατηγορίες;
Τα "Ψέματα", ριμέικ γνωστής ξένης σειράς (οι ζωντανοί διάλογοι και η μεταφορά του σεναρίου από τον Νίκο Μήτσα προσφέρουν τα μέγιστα), είναι μια από τις πιο αξιόλογες τηλεοπτικές προτάσεις της σεζόν. Η εύστοχη, σύγχρονη, μεστή και χωρίς περιττούς πειραματισμούς σκηνοθεσία του Γιώργου Γκικαπέππα και η εξαιρετική κινηματογράφηση (η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας Θωμά Βαρβία ξεχωρίζει ήδη από τα "Κομάντα και Δράκοι") στήνουν τα καλύτερα κάδρα για τους δύο καθηλωτικούς πρωταγωνιστές.
Ο Χρήστος Λούλης, μετά τον "Σιωπηλό Δρόμο" και τους "42°", κάνει το απόλυτο τηλεοπτικό χατ-τρικ με ακόμα μία δυναμική ερμηνεία, ενώ η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, που ξεκίνησε με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο μια αξιοπρόσεκτη κινηματογραφική διαδρομή και αιχμαλώτισε το θεατρικό κοινό με ερμηνείες όπως αυτές στη "Μεγάλη Χίμαιρα" και στις "Τρεις Αδερφές" (σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου), μας δίνει την ευκαιρία να θαυμάσουμε στην TV την αδιαμφισβήτητη ερμηνευτική της μαεστρία.