Hρθε λοιπόν ο καιρός που η ΕΡΤ μπήκε κι αυτή στο χορό της παραγωγής πρωτότυπου περιεχομένου. Αυτό το εγχείρημα έμοιαζε να είχε αφεθεί στην άκρη για χρόνια, με κάποιες μικρές προσπάθειες να έχουν μεν τα φόντα, αλλά να εγκαταλείπονται νωρίς. Το 2020 βρίσκει την ΕΡΤ με τρεις κωμικές σειρές μυθοπλασίας στο πρόγραμμά της, συνοδευόμενες από μεγάλα ονόματα ηθοποιών και συντελεστών, με νέες εκπομπές που έρχονται να βάλουν τέλος στις ακατάπαυστες επαναλήψεις και με μια υβριδική πλατφόρμα που επιτέλους αξιοποιείται και ανοίγεται σε πρωτότυπα πρότζεκτ (βλέπε Γιώργος Καπουτζίδης και Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο). Τα νούμερα, βέβαια, παραμένουν η αχίλλειος πτέρνα της δημόσιας τηλεόρασης – κανείς δεν περιμένει να σπάσουν τα κοντέρ στις τηλε-μετρήσεις, όλοι όμως περιμένουν (ή και απαιτούν) τη μετατροπή του ανταποδοτικού τέλους σε ποιοτικό τηλεοπτικό περιεχόμενο. Και εκεί που για χρόνια η ΕΡΤ έμοιαζε αποπροσανατολισμένη, ψάχνοντας την ταυτότητά της στο νέο τηλεοπτικό σκηνικό, τώρα επανακάμπτει με πρωτότυπο υλικό που αξίζει την προσοχή μας.
Στις σειρές (αποκλειστικά στην ΕΡΤ1), αναμφίβολη πρωταγωνίστρια είναι η πολυαναμενόμενη επιστροφή των Ρήγα-Αποστόλου στην τηλεοπτική συγγραφή. Η «Τούρτα της μαμάς» (κάθε Πέμπτη στις 23:00) είναι ξεκάθαρο ότι έχει την υπογραφή τους από το πρώτο κιόλας λεπτό, με ατάκες να σκάνε η μία μετά την άλλη από όλους τους ρόλους, στήνοντας κάθε φορά ένα σουρεαλιστικό σκηνικό που τρέχει με χίλια γύρω από το τραπέζι του απολαυστικού πρωταγωνιστικού διδύμου, της Καίτης Κωνσταντίνου και του Κώστα Κόκλα. Το αποτέλεσμα θυμίζει παλιές επιτυχίες τους (η Μαριλού της Λυδίας Φωτοπούλου είναι το alter ego της αξεπέραστης Ντένης Μαρκορά των «Δυο Ξένων»), την ίδια στιγμή που το δηκτικό τους χιούμορ ξαφνιάζει για σειρά της δημόσιας τηλεόρασης – ποιος περίμενε να σχολιάζουν το GNTM και τη Ζήνα Κουτσελίνη και να αναπολούν τις εποχές ΠΑΣΟΚ στην ΕΡΤ;
Τα «Καλύτερά μας χρόνια» (κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 22:00), με την Όλγα Μαλέα πίσω από την κάμερα και τους Νίκο Απειρανθίτη και Κατερίνα Μπέη («Ευτυχία») στο σενάριο, μπορεί να έχουν ατυχή τίτλο, καθώς η σειρά διαδραματίζεται στα χρόνια της στρατιωτικής δικτατορίας, στοχεύουν όμως να αναδείξουν την αθωότητα της εποχής και το πετυχαίνουν βλέποντας τον κόσμο μέσα από τα μάτια του 8χρονου Άγγελου, του βενιαμίν της οικογένειας Αντωνόπουλου. Το αποτέλεσμα είναι τρυφερό και νοσταλγικό, ενώ η έξυπνη αξιοποίηση του πλούσιου αρχείου της ΕΡΤ (κάθε επεισόδιο έχει ως αφορμή αποσπάσματα των τότε ειδήσεων) και τα εντυπωσιακά φροντισμένα σκηνικά τοποθετούν τους Αντωνόπουλους στο σωστό ιστορικό πλαίσιο και κλίμα.
Τέλος, εκεί που για χρόνια η καθημερινή απογευματινή ζώνη είχε σχεδόν ταυτιστεί με τις δραματικές σειρές, ήρθε το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» να δώσει την απαραίτητη κωμική νότα: με στρωτή αφήγηση, δουλεμένους ρόλους και τη χαρακτηριστική σκηνοθεσία του Ανδρέα Μορφονιού, ο «Πλάτανος» αν και καθημερινός (στις 20:00) καταφέρνει να μην πλατειάζει και χάρη στο πολύ καλό του καστ παραδίδει μια ευχάριστη οικογενειακή κωμωδία καταστάσεων.
Στην ΕΡΤ2 η έκπληξη έρχεται από τρεις νέες θεματικές εκπομπές, που ξεχωρίζουν χάρη στην ολόφρεσκη προσέγγισή τους. Οι «Μαμά-δες» με τη Ζωή Κρονάκη (Σάββατο, 17:00) είναι μια εκπομπή για εγκύους και νέους γονείς που καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από αντίστοιχα γλυκανάλατα φορμά, ενώ τα «Πλάνα με ουρά» της Τασούλας Επτακοίλη στρέφουν τα φώτα στα ζώα παρουσιάζοντας φιλοζωικές οργανώσεις και δράσεις και φιλοξενώντας τις ιστορίες των κατοικίδιων των καλεσμένων. Τέλος, σε σκηνοθεσία, σενάριο και ιδέα της Νικόλ Αλεξανδροπούλου, η σειρά ντοκιμαντέρ «Συν γυναιξί» με παρουσιαστή τον Γιώργο Πυρπασόπουλο (Κυριακή στις 20:00 στην ΕΡΤ2) επικεντρώνεται στο γυναικείο φύλο σε μια από τις ωραιότερες δουλειές που παρουσίασε τελευταία η ΕΡΤ.