3ο Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου: Επιστημονικές δράσεις και βιωματικά δρώμενα

Για τρεις ημέρες το το μικρό αυτό ακριτικό νησί θα γίνει το επίκεντρο της επιστημονικής γνώσης φιλοξενώντας πληθώρα επιστημονικών δρώμενων, εντυπωσιακών πειραμάτων, πρωτότυπων δράσεων, παιγνιδιών και εργαστηρίων

3ο Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου

Για τρεις ημέρες το Καστελλόριζο θα γίνει το επίκεντρο της επιστημονικής γνώσης φιλοξενώντας πληθώρα επιστημονικών δρώμενων, εντυπωσιακών πειραμάτων, πρωτότυπων δράσεων, παιγνιδιών και εργαστηρίων στο 3ο Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου 20-22 Οκτωβρίου

Σημαντικοί ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτικοί σχεδίασαν τις παρουσιάσεις τους γεμάτες με κάθε λογής γρίφους προσαρμόζοντας τες ειδικά για τις απαιτήσεις του ξεχωριστού αυτού φεστιβάλ. Ο ακαδημαϊκός κ. Σταμάτης Κριμιζής θα μας αποκαλύψει τα μυστικά της πλοήγησης στο διάστημα.

Η θρυλική αστρο–ηλιο παρατήρηση επιστρέφει μέσα από την σύμπραξη τριών φορέων: του Αστεροσκοπείου Αθηνών, του Ινστιτούτου Αστροφυσικής /ΙΤΕ (με τη στήριξη του ΕΛ.Ι.Δ.ΕΚ) και της Αστρονομικής Ένωσης Σπάρτης "Διόσκουροι".

3ο Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου

Το ταξίδι του στην Ανταρκτική αναζητώντας μετεωρίτες θα μας αφηγηθεί ο καθ. του  Γεωπονικού Πανεπιστημίου Δρ. Ιωάννης Μπαζιώτης. Ένα συναρπαστικό ταξίδι εμπειρίας ζωής μπορεί να γίνει πηγή έμπνευσης και παράδειγμα θέλησης για το νεανικό κοινό.

Το επίκαιρο θέμα της κλιματικής αλλαγής, του περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις στην υγεία, προσεγγίζεται μέσα από διαφορετικές δράσεις. Ο Πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος καθ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης θα ανοίξει έναν ζωντανό διάλογο για το Περιβάλλον και την Υγεία ενώ το Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Χημικών Διεργασιών του Παν/μίου Κρήτης & ΕΛ.Ι.Δ.ΕΚ θα παρουσιάσει το πρόγραμμα "Μαθαίνοντας και διδάσκοντας για την Κλιματική Αλλαγή" (EDU4Clima) με απλά πειράματα επίδειξης. Επιπρόσθετα και ο χημικός Δημήτρης Κονιδιτσιώτης "Science is Fun" – ΕΕΦ θα απαντήσει, μέσα από εντυπωσιακά πειράματα, σε ερωτήματα, όπως: Τί είναι καύση, τα καύσιμα και τα καυσαέρια είναι τα ίδια, και ποιες οι  περιβαλλοντικές συνέπειες από την αλόγιστη χρήση των ορυκτών καυσίμων; Τέλος η Δέσποινα Κοροντίνη (ΜENSA) με τα "S.T.E.A.M. Projects: Η επόμενη γενιά προβλημάτων για επίλυση λύση: Ανθρώπινη Φύση και Περιβαλλοντική Τεχνολογία" θα δώσει της δική της επιστημονική αντιμετώπιση.

Μένοντας στον χώρο των εργαστηρίων ο Μανόλης Αγγελάκης, ερευνητής στο Ινστιτούτο Παστέρ και η ομάδα του θα αποκαλύψουν τα μυστικά αλλά και κάποιες δραστηριότητες ενός ερευνητικού εργαστηρίου.

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική από τον καθηγητή πληροφορικής Μάριο Χατζημιχάλη (Ροδίων Παιδεία) θα εξάψει για άλλη μια χρονιά τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των παιδιών. Άλλη μία ενδιαφέρουσα δράση έρχεται από Ρόδο, η καθηγήτρια Χρυσάνθη Σκουμπουρδή / ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου θα δείξει στα παιδιά του Δημοτικού πως "Μετράμε τα μήκη παίζοντας".

Η ομάδα των Science Reactors με το γνωστό Stand up Science kids θα κάνει τις δικές της επιστημονικές "αποδράσεις" και η Εκπαιδευτικός Χριστίνα-Ανθή Χαρισίδου θα συνδυάσει τα μαθητικά με τη μουσική.

Η προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ του Γιώργου Τζεδάκη "Αυτοί που τόλμησαν/Επιχείρηση Anglo" από τη σειρά "Μια σταγόνα Ροδιακής Ιστορίας" αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στους ήρωες Γιώργο Κυρμιχάλη από τη Σορωνή και Νικόλαο Σάββα, μιας ακόμη εμβληματικής μορφής του νησιού.

Οι πρωινές ξεναγήσεις στα μονοπάτια του νησιού από τον μοναδικό Πανταζή Χούλη, έναν ακόμη γρίφο στον οποίο ο ίδιος σας προσκαλεί να συμπορευθείτε, μονοπάτια τα οποία στην ουσία εκείνος έχει χαράξει, θα σας αποκαλύψουν τις ομορφιές και τις ιστορικές αλήθειες του νησιού.

Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία είναι τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν ειδικά για τους μαθητές του νησιού τις πρωινές ώρες στο σχολείο τους, πριν από το φεστιβάλ.

Τη διοργάνωση συντονίζουν ο Πανταζής Χούλης- Μουσείο Γρίφων Μεγίστης και το Σωματείο ΕΝ.Ι.Γ.ΜΑ (Ένωση Ιδεών, Γρίφων, Μαθηματικών) σε συνεργασία με την Ελένη Γραμματικοπούλου. Τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, Εθνικής Άμυνας, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας. Το ΦΓ συνδιοργανώνεται με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και υποστηρίζεται από τον Δήμο Μεγίστης. Το ΦΓ δεν θα μπορούσε να πραγμα- τοποιηθεί χωρίς την αφιλοκερδή συμμετοχή 35 και πλέον ερευνητών, ακαδημαϊκών, και εκπαιδευτικών φορέων και την ευγενική προσφορά άλλων ιδιωτών χορηγών.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα

Κατάνυξη στις ομορφότερες αθηναϊκές εκκλησίες για Επιτάφιο και Ανάσταση

Το Πάσχα στην πρωτεύουσα μπορεί να μη συγκρίνεται με τους εορτασμούς της επαρχίας, αλλά κρύβει τις δικές του μοναδικές στιγμές, που μας επιτρέπουν να ανακαλύψουμε μια άλλη πλευρά της πόλης μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
02/05/2024

10 ελληνικά κρασιά για το Πάσχα και τα πιάτα με τα οποία θα τα ταιριάξετε

Πώς επιλέγουμε το κατάλληλο κρασί για τις μέρες του Πάσχα; Ένας χρήσιμος οδηγός που θα σας λύσει τα χέρια.

Rave, εθισμός και microdosing: Τι συμβαίνει σήμερα με τα ψυχεδελικά;

Όσα κρατήσαμε από τη συζήτηση "Τι συμβαίνει με τα ψυχεδελικά;" του Society Uncensored στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Πρωτομαγιά: Πώς θα λειτουργήσουν τα ΜΜΜ

Δείτε τι ανακοίνωσε η ΣΤΑ.ΣΥ. λόγω συμμετοχής σωματείων εργαζομένων στις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Νίκος Χαρδαλιάς: "76,8 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για περισσότερα από 30 έργα πνοής στη Δυτική Αθήνα"

Στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) υπό τον τίτλο "Αθήνα 2030", που εντάσσεται στο Πρόγραμμα "Αττική" 2021 – 2027.

Το κυνήγι των πασχαλινών δώρων: Πολύχρωμες λαμπάδες και easter-themed ιδέες

Αν ψάχνετε κάτι κομψό, χειροποίητο και διαφορετικό από τα συνηθισμένα πασχαλινά δώρα, τα μουσεία και οι χώροι τέχνης της Αθήνας έχουν τη λύση.

Φεστιβάλ Νεανικής Δημιουργίας: Παράταση της ανοιχτής πρόσκλησης σε νέους δημιουργούς

Το θέατρο Γκράβας ανοίγει τις πόρτες του σε νέους δημιουργούς και διοργανώνει ένα δεκαήμερο εκδηλώσεων με στόχο την ανάδειξη της νεανικής δημιουργικότητας και τηςελεύθερης έκφρασης.