Την Κυριακή 8 Ιανουαρίου κλείνουν 8 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Ντέιβιντ Μπόουι και το ΚΠΙΣΝ το γιορτάζει φιλοξενώντας στην Αγορά του τη Heroes tribute band, οι οποίοι θα μας ταξιδέψουν στις διάφορες μουσικές περιόδους-σταθμούς του εμβληματικού καλλιτέχνη.
Ακόμη, έως 31/1, στον Νιάρχο θα διοργανώνονται Σύντομες Ξεναγήσεις από την ομάδα Εθελοντών, με στόχο να εξοικειωθούν οι επισκέπτες του ΚΠΙΣΝ με την ιστορία και τον σχεδιασμό του δημοσίου χώρου. Από Δευτέρα έως Παρασκευή οι ξεναγήσεις θα πραγματοποιούνται 6-9 μ.μ. και κάθε Σάββατο από 10 π.μ. – 1 μ.μ. και 6-9 μ.μ.
Αφιέρωμα στο αλβανικό σινεμά ετοιμάζει το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με το νεοσύστατο MiQ Festival που θα διεξαχθεί στις 7 και 8/1. Το πρόγραμμα ξεκινά με μία έκθεση με θέμα το μεταναστευτικό βίωμα και κατόπιν θα προβληθούν οι ταινίες "Παραμύθι από το Παρελθόν" και "NËNA". Την Κυριακή 8/1 θα ακολουθήσει πάνελ και συζήτηση σχετικά με το κούηρ φεμινιστικό και μεταναστευτικό κίνημα (8-9.30 μ.μ.).
Για το σινεμά αλλά και τη λογοτεχνία θα μιλήσει την Τετάρτη 11/1 η διακεκριμένη σκηνοθέτιδα Μαρία Ηλιού στην Ελληνοαμερικανική Ένωσηστο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος για την έκθεση "Πολυκατοικία". Η Ηλιού θα κάνει αναφορά στην παρουσία και τους συμβολισμούς της ελληνικής πολυκατοικίας στη λογοτεχνία και τη μεγάλη οθόνη, ενώ στη συνέχεια θα προβληθεί ένα απόσπασμα από τη νέα της ταινία, "Η Αθήνα και η Μεγάλη Ιδέα, 1896-1922", την οποία αναμένουμε στα ελληνικά σινεμά τους προσεχείς μήνες.
Παράλληλα η Εθνική Πινακοθήκη ξεκινά το δικό της Δημόσιο Πρόγραμμα με την επιστημονική συνάντηση "Θεοσοφισμός και Εικαστικές Τέχνες", στις 13/1 (11 π.μ.). Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα συζητηθεί η επίδραση του Θεοσοφισμού στη ζωγραφική και την τέχνη γενικότερα, με αφορμή την περιοδική έκθεση της ΕΠΜΑΣ, "Κωνσταντίνος Παρθένης. Η Ιδανική Ελλάδα της Ζωγραφικής του".
Περισσότερες πληροφορίες
Κωνσταντίνος Παρθένης (1878-1967), Η Ιδανική Ελλάδα της Ζωγραφικής του
Μια καλλιτεχνική αναδρομή στο έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη, ο οποίος με τη ζωή του και την τέχνη του τα τέλη του 19ου αιώνα και ολοκλήρωσε τη διαδρομή του στα τέλη της δεκαετίας του 1960 στο σπίτι του, στους πρόποδες της Ακρόπολης. Αλεξάνδρεια, Βιέννη, Παρίσι, Κέρκυρα, Αθήνα, είναι οι κυριότεροι σταθμοί του έργου του, που δεν είναι ακόμη καταγεγραμμένο στο εύρος του, ούτε απολύτως οριοθετημένο στην ιστορία της τέχνης. Η ζωγραφική του Παρθένη βρίσκεται σε διαρκή δημιουργικό διάλογο, πάντα με προσωπικό ύφος, με τα εικαστικά ρεύματα του μοντερνισμού, ενώ οι εικονογραφικές αναφορές στην αρχαιότητα και στην βυζαντινή τέχνη διαμορφώνουν ένα προσωπικό ζωγραφικό ιδίωμα, που εξελίσσεται σταθερά μέχρι το τέλος της ζωής του μέσα από μια πληθώρα έργων.
Η Πολυκατοικία
Έργα φωτογράφων, αρχιτεκτόνων, αλλά και εικαστικών, συνομιλούν με γενικό θέμα την "Πολυκατοικία" ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων.