Τι είναι το Wordle με το οποίο έχει κολλήσει όλο το ίντερνετ

Απόρροια μίας αγάπης μεγάλης που εξελίχθηκε σε ιντερνετικό trend.

Τι είναι το Wordle με το οποίο έχει κολλήσει όλο το ίντερνετ

Tο Wordle είναι απόρροια μίας αγάπης μεγάλης: Στα μέσα του περασμένου έτους, ο Βρετανός Josh Wardle (εξ ου και η προέλευση της ονομασίας), ο οποίος εργαζόταν στο Reddit σκαρφίστηκε τη δημιουργία του για τη σύντροφό του Palak Shah. Έχοντας περάσει μαζί το lockdown του 2020 λύνοντας γρίφους, παζλ και σταυρόλεξα, ο Wardle αποφάσισε να ευχαριστήσει την αγαπημένη του με ένα νέο παιχνίδι. 

Οι συγγενείς του προσφέρθηκαν εθελοντικά να δοκιμάσουν το κουίζ - μοιράστηκε το link σε μία κοινή τους συνομιλία στο WhatsApp και στη συνέχεια το έκανε διαθέσιμο σε όλους. Την 1η Νοεμβρίου 2021, 90 άνθρωποι προβληματίζονταν με τους γρίφους στο Wordle και μέχρι τον Ιανουάριο είχαν φτάσει τις 300 χιλιάδες.

Wordle

Οι κανόνες του παιχνιδιού

Το wordle φαίνεται στοιχειώδες, γεγονός που προσελκύει ακόμη περισσότερους χρήστες: Ο παίκτης πρέπει να εισάγει οποιαδήποτε λέξη με πέντε γράμματα στα κελιά του σταυρόλεξου. Αν ανάμεσά τους υπάρχει ένα γράμμα που αποτελεί μέρος της κρυμμένης λέξης και βρίσκεται στη σωστή θέση, το κελί πρασινίζει. 

Αν το γράμμα έχει εντοπιστεί, αλλά δεν υπάρχει χώρος, το κελί κιτρινίζει, ενώ αν δεν υπάρχουν καθόλου γράμματα στη λέξη της ημέρας, τα κελιά παραμένουν γκρίζα. Μέχρι το τέλος περασμένου Δεκέμβρη, ήταν δυνατό να παίξει κανείς μόνο μία φορά την ημέρα, όλοι οι παίκτες μάντευαν δηλαδή την ίδια λέξη. 

Στη συνέχεια, η προγραμματιστής Katherine Peterson, κατόπιν αιτήματος του αδελφού της, τελείωσε το Wordle και εισήγαγε μια έκδοση στην οποία μπορεί κανείς να παίξει με πολλές λέξεις.

Στο μεταξύ αρχικά, το Wordle ήταν διαθέσιμο μόνο στα αγγλικά, αλλά στις 10 Ιανουαρίου, ο χρήστης του Twitter Alexander Belousov δημιούργησε μία ρωσική έκδοση. Η εν λόγω έκδοση λειτουργεί ακριβώς όπως το πρωτότυπο και το αποτέλεσμα μπορεί επίσης να  κοινοποιηθεί μέσω στο Τwitter.

Η δημοτικότητα και οι αντιδράσεις

Ιδιαίτερα τολμηροί παίκτες έχουν ήδη καταφέρει να επωφεληθούν από το παζλ: Συγκεκριμένα, στις 10 Ιανουαρίου, ο προγραμματιστής Zak Shacked έγραψε στο Twitter ότι έφτιαξε την εφαρμογή Wordle για iOS, την οποία πρέπει κανείς να την πληρώσει (29,99 δολάρια ετησίως) εάν θέλει να τη χρησιμοποιήσει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε μια μέρα μόνο, η εφαρμογή διασκορπίστηκε με ρυθμό εκατό συνδρομών επί πληρωμή ανά ώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες του The Verge μάλιστα, η Apple αντέδρασε άμεσα στην εξάπλωση των "κλώνων" του Wordle και τους αφαίρεσε όλους από το App Store προτού εξαπατηθεί η πλειοψηφία των χρηστών. 

Ο ίδιος ο Josh Wardle πιστεύει ότι όλος αυτός ο χαμός με το Wordle οφείλεται στην απλότητά του. Δεν έγιναν στρατηγικές κινήσεις για να προσελκύσει χρήστες, δε χρειάζεται ούτε εγγραφή. 

Οι κανόνες είναι διαφανείς και σαφείς, όλοι μπορούν να παίξουν μία φορά την ημέρα, ενώ οι ενδιαφερόμενοι παίκτες επιστρέφουν καθημερινά -άλλες φορές συνεργάζονται κιόλας μεταξύ τους- γεγονός που αυξάνει τη διάδραση. 

Πηγή: esquire.com.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Η Σέριφος πρωτοπορεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης στις Κυκλάδες

Τη δράση, που ξεκίνησε το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου, συντόνισε η ΑΜΚΕ ΚινΗΜΑ, σε συνεργασία με το Δήμο Σερίφου, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.

11/12/2025

Πότε θα γεμίσει με Αϊ-Βασίληδες το κέντρο της Αθήνας

Πλησιάζει το Athens Santa Run 2025, όπου δρομείς ντυμένοι με την χαρακτηστική κόκκινη στολή θα σκορπίσουν το γιορτινό πνεύμα για καλό σκοπό. Δηλώστε συμμετοχή!

Πώς εξελίχθηκε -και ομόρφυνε- η σύγχρονη αθηναϊκή πολυκατοικία

Η πολυκατοικία αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό είδος κτιρίου της σύγχρονης Αθήνας. Σε τέτοιο βαθμό, που θα λέγαμε ότι αποτελεί το DNA της πόλης. Και εξελίσσεται.

Χριστούγεννα με δώρα και εκπλήξεις στο Μ-Shop του Μεγάρου Μουσικής

Ωραία δρώμενα και εορταστική ατμόσφαιρα με μια βόλτα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Οι γιορτές θα είναι ξεχωριστές στο Domotel Olympia

Γιορτινό μενού και εκλεπτισμένες γεύσεις για να ζήσετε την μαγεία των γιορτών.

Together We Shine: Η μεγάλη έναρξη της συνεργασίας Athens City Events & Δειπνοσοφιστήριον

Η σύμπραξη δύο κορυφαίων brands που φέρνει νέα λάμψη στις αθηναϊκές εκδηλώσεις.