Οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης χαιρετίζουν την ψήφιση του νέου νόμου 5103/2024 (A΄57) του ΥΠΠΟΑ

Οι ΟΣΔ Αυτοδιαχείριση, Απόλλων, Ερατώ, Grammo και GEA συνυπογράφουν ανακοίνωση για τον νέο νόμο του Υπουργείου Πολιτισμού.

Γιάννης Γλέζος

Οι Έλληνες συνθέτες, στιχουργοί, μουσικοί εκτελεστές, τραγουδιστές και παραγωγοί ηχογραφημάτων χαιρετίζουν την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου του ΥΠΠΟ. Καλωσορίζουμε το νέο νόμο 5103/2024 (A΄57) του Υπουργείου Πολιτισμού που ψηφίστηκε με ευρύτερη πλειοψηφία την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και των ηχογραφημάτων νέων δημιουργών ή καλλιτεχνών, καθώς και την προστασία και διάχυση της ελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο της διαφύλαξης και ανάδειξης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.

Διαβάστε Επίσης

Χαιρετίζουμε αυτήν την ιστορική νομοθετική πρωτοβουλία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, καθώς το ψηφισθέν νομοσχέδιο -του οποίου άρθρα ψηφίστηκαν από το σύνολο σχεδόν των κομμάτων της Βουλής- υλοποιεί για πρώτη φορά πάγια αιτήματα του κλάδου για την ενίσχυση του εθνικού ρεπερτορίου, ενώ παράλληλα αφουγκράστηκε πλήρως τις εισηγήσεις των δημιουργών, των μουσικών εκτελεστών, των τραγουδιστών και των παραγωγών ηχογραφημάτων που προέκυψαν μέσα από τα στάδια αυτής της νομοθετικής διαδικασίας, όπως: η προστασία και η ενίσχυση των ηχογραφημάτων νέων δημιουργών ή καλλιτεχνών, καθώς και ο συγχρονισμός ελληνόφωνου τραγουδιού ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνου τραγουδιού, ή μουσικών έργων χωρίς στίχο ή με στίχο σε γλώσσα κράτους μέλους της ΕΕ, σε οπτικοακουστικές παραγωγές, τηλεοπτικές ή κινηματογραφικές ταινίες.

Για πρώτη φορά  δημιουργείται από την ελληνική πολιτεία  θεσμικό πλαίσιο για την προστασία  του ελληνόφωνου τραγουδιού. Για πρώτη φορά αναγνωρίζεται ως αναγκαίο προστατευόμενο αγαθό στο πλαίσιο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας και αντιμετωπίζεται ως ισότιμος κρίκος της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η θεσμική στήριξη του ελληνικού ρεπερτορίου από την ελληνική Πολιτεία έρχεται σε μία εποχή τεράστιων τεχνολογικών προκλήσεων, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε συλλογικά, ώστε μέσα από την απρόσκοπτη δημιουργία και εργασία μας, να διασφαλιστεί η διάρκεια και η δημιουργική συνέχεια αυτής της πλούσιας εθνικής μουσικής κληρονομιάς. Ο νέος  ν.5103/2024 αποτελεί δικαίωσή μας και ανήκει σε όλα τα μέλη μας, στον κάθε δημιουργό συνθέτη, στιχουργό, ερμηνευτή, μουσικό εκτελεστή και παραγωγό ηχογραφημάτων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Οι Nightstalker και οι Naxatras στην Τεχνόπολη

Οι δύο μπάντες ενώνουν τις δυνάμεις τους και έρχονται να μας ξεσηκώσουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/07/2024

Γιάννης Μιράμπιτας & Θωμάς Μαχαίρας: "Αυτό το καλοκαίρι, περισσότεροι από 140.000 άνθρωποι τίμησαν το Release Athens με την παρουσία τους"

Οι δύο διευθυντές του επιτυχημένου φεστιβάλ (ο γενικός και ο καλλιτεχνικός) διατρέχουν τη μέχρι τώρα διαδρομή, εξηγούν τις λογικές και τις πρακτικές τους, αλλά και το τι συνέβη με τον Δήμο Καλλιθέας, ενώ αποτιμούν και τη φετινή διοργάνωση, τόσο σε αριθμούς, όσο και σε εντυπώσεις.

Maneskin στο Ejekt Festival: Το rock 'n' roll ξαναβρήκε το σεξαπίλ του

Ευτυχώς ζούμε στο 2024, γιατί εξήντα χρόνια πριν η συναυλία θα συνοδευόταν από διαμαρτυρίες με πανό "Η ροκ διαφθείρει τα παιδιά μας".

Bring Me the Horizon στο Ejekt 2024: Η εκπλήρωση ενός μεγάλου συναυλιακού απωθημένου

Η τρομερή συναυλιακή εμπειρία που μας χάρισε η παρέα του Oli Sykes, όπως τη ζήσαμε στο VIP μπαλκόνι που μας φιλοξένησε το opaponline.gr.

Η "Τραβιάτα" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναβιώνει στο Ηρώδειο με διάσημους οπερατικούς αστέρες απογειώνοντας τον μουσικό Ιούλιο

Έπειτα από 5 χρόνια, η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει την "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με διπλή διανομή διεθνών λυρικών αστέρων, για 4 παραστάσεις (27-28, 30-31 Ιουλίου) στο Ηρώδειο, ολοκληρώνοντας το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.

Συνέντευξη | Μίνως Μάτσας: "Ο παππούς μου, συνονόματός μου, ήταν ο πρώτος που ηχογράφησε τον Μάρκο Βαμβακάρη"

Ο Μίνως Μάτσας μιλάει για την ιδέα πίσω από τη νέα του μουσική παράσταση που ενώνει το ρεμπέτικο τραγούδι με το fado, το tango και το blues.