Ο Φοίβος Δεληβοριάς ξεφυλλίζει τη δισκογραφία του

Λίγο πριν την έναρξη των εμφανίσεών του στο «Κύτταρο» (3/2-9/3), ο τραγουδοποιός μοιράζεται μαζί μας τις αναμνήσεις του από τη δημιουργία των προσωπικών άλμπουμ του.

Φοίβος Δεληβοριάς © Λεωνίδας Τούμπανος

Ο Φοίβος Δεληβοριάς έρχεται για άλλη μία σεζόν στο "Κύτταρο", ένα χώρο στον οποίο αγαπά να επιστρέφει κυρίως για τους ανθρώπους που δουλεύουν εκεί, για τον κόσμο του αλλά και για το ιδιαίτερο στήσιμό του, αφού εκεί "μπορείς να κάτσεις, μπορείς και να χορέψεις. Νιώθουμε πως είναι όλοι γύρω μας", όπως μας λέει. Από το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, και κάθε Σάββατο μέχρι τις 9 Μαρτίου, ανεβαίνει μαζί με τη μουσική "οικογένειά" του στη σκηνή του ιστορικού rock club. Στη νέα του παράσταση θα παρουσιάσει κάτι που δεν έχει δοκιμάσει ξανά ως τώρα· ο τραγουδοποιός ανθολογεί τα προσωπικά άλμπουμ που κυκλοφόρησε, με απόλυτη χρονολογική σειρά.

"Εμπνευστήκαμε από την Τέιλορ Σουίφτ που έπαιξε κομμάτια από τους δίσκους της με τη σειρά", μου εξηγεί χαριτολογώντας. "Επειδή, όμως, δεν τα λέω καλά τα κομμάτια της, θα πω τα δικά μου. Χρονολογικά. Ρετροσπεκτίβα 1989-2024. Πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, θα παίξω και από την "Παρέλαση”, τον πρώτο μου δίσκο". Σε ένα διαφορετικό μουσικό λεύκωμα ξεφυλλίζει τους δίσκους του, ενορχηστρώνει αλλιώς τα κομμάτια τους και συνθέτει μια μουσικοποιητική αφήγηση σαν biopic ή σαν "εναλλακτικό ριμέικ του "Τρελοπενηντάρη”". Μια παράσταση που μοιάζει περισσότερο με έναν "απλό αγώνα κατς με το χρόνο, με τους φίλους και τους έρωτες, με τις εξουσίες και τις ανασφάλειες, με τους δασκάλους και τη φαμίλια, με το στρατό και την τηλεόραση, με τα hits και τις αποτυχίες".

Φοίβος Δεληβοριάς
© Δημήτρης Μακρής

Με αφορμή αυτήν τη ζωντανή αναδρομή σε όλη την τραγουδοποιία του, από τα 16 του μέχρι σήμερα, ζητήσαμε από τον Φοίβο Δεληβοριά να ανακαλέσει τις πιο έντονες αναμνήσεις του από τη δημιουργία κάθε δίσκου του και τις (καλλιτεχνικές) ανησυχίες που τον οδήγησαν σε καθέναν από αυτούς. Με αφετηρία την "Παρέλαση" του ’89 μέχρι το πιο ώριμο "ΑΝΙΜΕ", που κυκλοφόρησε το 2022 και αγαπήθηκε αμέσως, αυτά είναι τα άλμπουμ του μέσα από τα δικά του λόγια.

"Η Παρέλαση" (1989)

"Πρωτόλειο, μικρομέγαλο, αστεία φωνή, χατζιδακική μίμηση. Γνήσιες ποιητικές ενοράσεις ενός δεκαεξάρη".

"Η Ζωή Μόνο Έτσι Είν' Ωραία..." (1995)

"Ξεγνοιασιά, παρέα, Κική. Πρώτες βόλτες με τον παλιό Σκαραβαίο. Παλιό, απρόβλεπτο ραδιόφωνο. Θύμιος και Σωτήρης Παπαδόπουλος. Αθώα συνοικιακά 90s".

"Χάλια" (1998)

"Τα 90s δείχνουν τα δόντια τους. Σκυλάδικα, πρωινάδικα, χρηματιστήριο κι εμείς στη μέση. Λάιβ στα πανεπιστήμια, αναίδεια και λίγο καλάμι. 25άρης προς 25άρηδες".

"Ο Καθρέφτης" (2003)

"Συνειδητοποίηση και πρώτη ωριμότητα. Στρατός, τετράδιο στις σκοπιές, όχι πια ψευδαισθήσεις. Ωραίος δίσκος, πλούσιος στη μοναξιά του".

Φοίβος Δεληβοριάς
© Λεωνίδας Τούμπανος

"Έξω" (2007)

"Ωραίες στιγμές, οι φίλοι μου οι ζωγράφοι και οι βιντεολέσχες, το Λουτράκι, η Θεσσαλονίκη. Μέτρια επιλογή τραγουδιών, λίγη βιασύνη. Άχαρη μετάβαση σε κάτι άλλο".

"Ο Αόρατος Άνθρωπος" (2010)

"Μεγάλο βήμα προς το ελάχιστο. Επώδυνος έρωτας. Περικλής, Inner Ear, Κατσάνος-Σταματάκης-Ρένα Μόρφη. Επιτέλους τίποτα να χάσω. Και βρίσκω τη Βάσω".

"Καλλιθέα" (2016)

"Πατρικό, Λαϊνάς, η γιαγιά μου, οι συμμαθητές, απόρριψη της νοσταλγίας, αγκάλιασμα της μνήμης. Κι ένα "Κουνελάκι” που ακούει από την κούνια".

"ΑΝΙΜΕ" (2022)

"Ο ξανακερδισμένος χρόνος. Η καλύτερη μπάντα της ζωής μου επιτέλους ηχογραφεί συγκεντρωμένη. Ο Ντοκάκης. Η Νεφέλη. Ο έρωτας που δεν χάνεται και η κοινωνία που ξαναχάθηκε. Και θα ξαναβρεθεί. Μέσα απ’ το τραγούδι της".

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φοίβος Δεληβοριάς

  • Rock-pop-folk

Ξεφυλλίζει τη δισκογραφία του σε μια μουσικοποιητική αφήγηση που έφτιαξε με τους συνεργάτες του. Η "Παρέλαση" του 1989, "Η ζωή μόνο έτσι είναι ωραία" του 1995, το "Χάλια" του 1998, ο "Καθρέφτης" του 2003, το "Έξω" του 2007, ο "Αόρατος άνθρωπος" του 2011, η "Καλλιθέα" του 2015 και το "ΑΝΙΜΕ" του 2022 ανθολογούνται, ξανα-ενορχηστρώνονται και αποτιμώνται από τον ίδιο και τους συνοδοιπόρους του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Οι Nightstalker και οι Naxatras στην Τεχνόπολη

Οι δύο μπάντες ενώνουν τις δυνάμεις τους και έρχονται να μας ξεσηκώσουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/07/2024

Γιάννης Μιράμπιτας & Θωμάς Μαχαίρας: "Αυτό το καλοκαίρι, περισσότεροι από 140.000 άνθρωποι τίμησαν το Release Athens με την παρουσία τους"

Οι δύο διευθυντές του επιτυχημένου φεστιβάλ (ο γενικός και ο καλλιτεχνικός) διατρέχουν τη μέχρι τώρα διαδρομή, εξηγούν τις λογικές και τις πρακτικές τους, αλλά και το τι συνέβη με τον Δήμο Καλλιθέας, ενώ αποτιμούν και τη φετινή διοργάνωση, τόσο σε αριθμούς, όσο και σε εντυπώσεις.

Maneskin στο Ejekt Festival: Το rock 'n' roll ξαναβρήκε το σεξαπίλ του

Ευτυχώς ζούμε στο 2024, γιατί εξήντα χρόνια πριν η συναυλία θα συνοδευόταν από διαμαρτυρίες με πανό "Η ροκ διαφθείρει τα παιδιά μας".

Bring Me the Horizon στο Ejekt 2024: Η εκπλήρωση ενός μεγάλου συναυλιακού απωθημένου

Η τρομερή συναυλιακή εμπειρία που μας χάρισε η παρέα του Oli Sykes, όπως τη ζήσαμε στο VIP μπαλκόνι που μας φιλοξένησε το opaponline.gr.

Η "Τραβιάτα" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναβιώνει στο Ηρώδειο με διάσημους οπερατικούς αστέρες απογειώνοντας τον μουσικό Ιούλιο

Έπειτα από 5 χρόνια, η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει την "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με διπλή διανομή διεθνών λυρικών αστέρων, για 4 παραστάσεις (27-28, 30-31 Ιουλίου) στο Ηρώδειο, ολοκληρώνοντας το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.

Συνέντευξη | Μίνως Μάτσας: "Ο παππούς μου, συνονόματός μου, ήταν ο πρώτος που ηχογράφησε τον Μάρκο Βαμβακάρη"

Ο Μίνως Μάτσας μιλάει για την ιδέα πίσω από τη νέα του μουσική παράσταση που ενώνει το ρεμπέτικο τραγούδι με το fado, το tango και το blues.