Ο "Οθέλλος" του Τζουζέππε Βέρντι ανεβαίνει στην ΕΛΣ δια χειρός Ρόμπερτ Ουίλσον

Ο πολυβραβευμένος κορυφαίος αβανγκάρντ σκηνοθέτης δίνει τον πρώτο λόγο στη μουσική και προτείνει για τον Οθέλλο έναν μινιμαλιστικό σκηνικό κόσμο.

Οθέλλος_Ουίλσον_ΕΛΣ

Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει τον "Οθέλλο" του Τζουζέππε Βέρντι σε σκηνοθεσία, σκηνικά και φωτισμούς ενός από τους κορυφαίους θεατρικούς και εικαστικούς καλλιτέχνες της εποχής μας, του Ρόμπερτ Ουίλσον στην πρώτη του συνεργασία με το μοναδικό ελληνικό λυρικό θέατρο. To έργο ανεβαίνει από τις 20 Φεβρουαρίου και για πέντε παραστάσεις (20, 23, 27 Φεβρουαρίου & 2, 6 Μαρτίου) στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ.

Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές συμπαραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με ένα ιστορικό φεστιβάλ όπερας στην Ευρώπη, το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν, η οποία υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Διευθύνει ο Στάθης Σούλης και πρωταγωνιστούν διεθνούς ακτινοβολίας Έλληνες και ξένοι πρωταγωνιστές όπως οι Αλεξάντρς Αντονένκο, Τσέλια Κοστέα και Τάσης Χριστογιαννόπουλος

Οθέλλος

Ο τετράπρακτος "Οθέλλος" του Τζουζέππε Βέρντι ακολουθεί την αφήγηση του ομώνυμου σαιξπηρικού αριστουργήματος, αποδίδοντας την ιστορία με μουσική εκρηκτικής δύναμης και υποδειγματική οικονομία εκφραστικών μέσων. Ο ηρωισμός του Οθέλλου, το άσβεστο μίσος του Ιάγου, η αγνότητα και η καλοπιστία της Δυσδαιμόνας σκιαγραφούνται μοναδικά μέσα από τη σύνθεση του Βέρντι. Η μοναδικής ακρίβειας μουσική αποδίδει θεαματικά την καταιγίδα που μαίνεται στη θάλασσα, αλλά και κυρίως το ψυχικό τοπίο του κεντρικού ήρωα, που θα καταποντιστεί από το βάθρο της δόξας του, παραδομένος στο ένστικτο της ζήλιας του. 

Η υπόθεση αφορά την εκδίκηση του Ιάγου, ο οποίος είναι σημαιοφόρος στην υπηρεσία του Οθέλλου. Ο Ιάγος μισεί τον Οθέλλο, τον μαύρο κυβερνήτη της Κύπρου και στρατηγό της Δημοκρατίας της Βενετίας, επειδή τον παρέκαμψε και έδωσε προαγωγή στον Κάσσιο. Ο Ιάγος δολοπλοκεί προκειμένου να πείσει τον Οθέλλο ότι η σύζυγός του Δυσδαιμόνα τον απατά με τον Κάσσιο. Ο Οθέλλος πέφτει στην παγίδα και θολωμένος απ’ τη ζήλια στραγγαλίζει τη Δυσδαιμόνα. Όταν η πλεκτάνη αποκαλύπτεται, ο Οθέλλος αυτοκτονεί.

Ο Ρόμπερτ Ουίλσον, ο πολυβραβευμένος κορυφαίος αβανγκάρντ σκηνοθέτης που άλλαξε τη σκηνοθεσία της όπερας μέσα από την απόλυτα αναγνωρίσιμη προσωπική του γλώσσα, δίνει τον πρώτο λόγο στη μουσική και προτείνει για τον Οθέλλο έναν μινιμαλιστικό σκηνικό κόσμο, με εικόνες αισθητικά εντυπωσιακές και συναισθηματικά φορτισμένες, επιβλητικούς φωτισμούς, στιλιζαρισμένη κινησιολογία, ιδιαίτερα κοστούμια και έντονο μακιγιάζ. Η παραγωγή έλαβε θερμή υποδοχή στην πρώτη της παρουσίαση τον Απρίλιο του 2019 στο Πασχαλινό Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν στη Γερμανία.

O σκηνοθέτης αναφέρει για την παράσταση: "Ο Οθέλλος απαιτεί πολλή συγκέντρωση. Η ιστορία του έχει να κάνει περισσότερο με μια εσωτερική σύγκρουση, με ένα ζήτημα ανασφάλειας, με κάποιον που είναι πολύ δυνατός αλλά και πολύ αδύναμος. Μια παραδοσιακή, τραγική, περίπλοκη κατάσταση. Έχεις μπροστά σου έναν ξένο. […] Ο Οθέλλος πραγματεύεται ένα ζήτημα: Πώς είναι να είναι κανείς ξένος; Μια σύγκρουση που σίγουρα είναι σύγχρονη αλλά και κλασική. Και τέτοιες κλασικές συγκρούσεις τις βρίσκει κανείς σε όλη τη λογοτεχνία, σε όλη την ανθρώπινη ιστορία. Μπορεί κανείς να πει ότι είναι σύγχρονη, αλλά θα έλεγα καλύτερα ότι είναι γεμάτη από χρόνο. Δεν είναι διαχρονική, αλλά γεμάτη από χρόνο. Μπορούμε να ανατρέξουμε στον 16ο ή τον 19ο αιώνα ή μπορεί να είμαστε και στον 21ο, κι ακόμα θα βλέπουμε να υπάρχουν οι ίδιες γνωστές συγκρούσεις". 

Η προπώληση έχει ξεκινήσει (€ 90-10).

Συντελεστές

Μουσική διεύθυνση: Στάθης Σούλης
Σκηνοθεσία, σκηνικά, φωτισμοί: Ρόμπερτ Ουίλσον
Συσκηνοθέτρια: Νίκολα Πάντσερ 
Συνεργάτης σκηνογράφος: Σερζ βον Αρξ 
Κοστούμια: Ζακ Ρενώ 
Συνεργάτης φωτιστής: Μαρτσέλλο Λουμάκα
Hair & make-up artist: Μανουέλα Χάλλιγκαν 
Προβολές: Τόμεκ Γιζόρσκι
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου

Οθέλλος: Αλεξάντρς Αντονένκο
Δυσδαιμόνα: Τσέλια Κοστέα
Ιάγος: Τάσης Χριστογιαννόπουλος
Κάσσιος: Δημήτρης Πακσόγλου
Ροδερίκος: Γιάννης Καλύβας 
Λουδοβίκος: Πέτρος Μαγουλάς
Μοντάνος: Μαρίνος Ταρνανάς 
Κήρυκας: Παύλος Σαμψάκης
Αιμιλία: Βιολέττα Λούστα
Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Black Coffee: Το φαινόμενο της house για ένα ανεπανάληπτο show

Ο βραβευμένος με Grammy DJ/παραγωγός έρχεται στο γήπεδο Tae Kwon Do στο Φάληρο, για ένα set διάρκειας άνω των 3 ωρών.

26/01/2023

Lewis Capaldi: Eτοιμάζεται για την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα!

Ο Σκωτσέζος τραγουδοποιός, του οποίου οι συναυλίες γίνονται sold οut σε χρόνο ρεκόρ, έρχεται στο TerraVibe Park για ένα από τα μεγαλύτερα headline shows της καλοκαιρινής περιοδείας του.

Ο Ray Gelato θα προτιμούσε το νοστιμότερο πιάτο του κόσμου από το καλύτερο σαξόφωνο

Ο "Νονός του Swing" μάς δίνει μία ιδέα για το τι θα παρακολουθήσουμε στη σκηνή του Half Note, σχολιάζει την καθοριστική συνεργασία του με τον Claire Martin και περιγράφει την σύγχρονη τζαζ σκηνή.

Γνωρίσαμε τον "George", πρωταγωνιστή του νέου σκοτεινού παραμυθιού του Ευθύμη Φιλίππου

Πριν ανέβει στη σκηνή της Στέγης για μία βραδιά σε αφήγηση Αγγελικής Παπούλια, ακούσαμε την καινούργια ιστορία του Ευθύμη Φιλίππου σε μουσική Παναγιώτη Μελίδη (Larry Gus).

Αν δεν έχεις ακούσει ακόμα Jimmy Knows, η ώρα είναι τώρα

Λίγο πριν το live τους στο "Nomads Athens" μιλήσαμε με τον Γιάννη Βρανά και τον Ιάσονα Γαβαλά για όσα μας ετοιμάζουν, το μέλλον της indie και κυρίως για τη μουσική.

Ο Μίνως Μάτσας μας περιμένει "Aπό Κοντά"

Μετά την sold-out σειρά εμφανίσεων του, τον Δεκέμβριο ,επιστρέφει για μια ακόμα βραδιά με τον Κώστα Τριανταφυλλίδη και τη Μυρτώ Βασιλείου.

Πέτρος Κλαμπάνης: "Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική. Προτείνουμε όμως μια νέα, δυνατή ανάγνωση σε ένα έργο που έχουμε ξαναδεί"

Ο Ζακυνθινός τζαζίστας μετρά αντίστροφα για την πρώτη ζωντανή παρουσίαση του νέου άλμπουμ "Tora Collective" στην Αθήνα (Φιλολογικός Σύλλογος "Παρνασσός", Σάββατο 28/1). Ευκαιρία, λοιπόν, να μας πει περισσότερα για το πώς βρέθηκε να συνεργάζεται με την περίφημη δισκογραφική Enja, αλλά και για τον διάλογο που έχει ανοίξει με την εγχώρια παράδοση.