Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Έφυγε μετά από μακροχρόνια σοβαρά προβλήματα υγείας ο σπουδαίος τραγουδιστής που σφράγισε με τις ερμηνείες του ένα μεγάλο κεφάλαιο του ελληνικού τραγουδιού.

Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Ένα σημαντικό κεφάλαιο στο ελληνικό τραγούδι κλείνει με τον θάνατο (από χρόνια προβλήματα υγείας) του Γιάννη Πουλόπουλου. Η μορφή του και η παρουσία του θα μείνουν για πάντα στη μνήμη μας.

Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο - εικόνα 1

Ο Πουλόπουλος αποτέλεσε μια ιδιαίτερη ερμηνευτική – αλλά και, γενικότερα, καλλιτεχνική – μορφή στο τραγούδι μας. Έντεχνος ποιητικός (ας πούμε νεοκυματικός) αλλά και λαϊκός, ο Γιάννης Πουλόπουλος φάνηκε από πολύ νωρίς ότι θα άφηνε τη δική του σφραγίδα – μέσα από τη δική του «σχολή» που μπαίνει εμβόλιμη ανάμεσα στις άλλες κυρίαρχες της εποχής. Ο Γιάννης θα γινόταν «παιδί» του Μίκη Θεοδωράκη και σημαντικός ερμηνευτής του – όμως οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες δεν το επέτρεψαν και, τελικά, το ταλέντο του αλλά και το stardom του αναδείχτηκαν μέσα από άλλους δρόμους: από το «νέο κύμα» και τους συνθέτες του αλλά και από την ιδιαίτερη συνθετική ευστροφία του Μίμη Πλέσσα ο οποίος έγραψε για τον Γιάννη Πουλόπουλο πραγματικά διαμάντια (συμπεριλαμβανομένων και των κλασικών άλμπουμ «Ο δρόμος» και «Μίλα μου για τη λευτεριά»). Παίζοντας και στο σινεμά (ως τραγουδιστής), ο Πουλόπουλος έγινε πραγματικός σταρ της εποχής – τέλη δεκαετίας ’60 - όπου όλα τα κορίτσια του γυμνασίου ήταν ερωτευμένα μαζί του αλλά και τα αγόρια τον θαύμαζαν για την αδρή του εικόνα και ερμηνευτική στάση.

Αν αθροίσουμε το δισκογραφικό output του Γιάννη Πουλόπουλου (στη Lyra κυρίως) από το 1966 ως το 1974 έχουμε ένα έργο ιδιαίτερης καλλιτεχνικής βαρύτητας, με κορυφαίες δημιουργικές υπογραφές που ο τραγουδιστής – παρά τις ερμηνευτικές του ποιότητες – δεν διατήρησε στη συνέχεια, μπαίνοντας (με μεγάλη επιτυχία, αναμφιβόλως) στον χώρο του ελαφρολαϊκού. Στην πορεία ο Πουλόπουλος αποστασιοποιήθηκε σιγά σιγά από τη νύχτα και τη σκηνή, με σπάνιες εμφανίσεις. Το έργο που άφησε πίσω του αρκεί για να τον κατατάξει στον χώρο του «κλασικού» και του «μεγάλου» στο τραγούδι μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Οι Nightstalker και οι Naxatras στην Τεχνόπολη

Οι δύο μπάντες ενώνουν τις δυνάμεις τους και έρχονται να μας ξεσηκώσουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/07/2024

Γιάννης Μιράμπιτας & Θωμάς Μαχαίρας: "Αυτό το καλοκαίρι, περισσότεροι από 140.000 άνθρωποι τίμησαν το Release Athens με την παρουσία τους"

Οι δύο διευθυντές του επιτυχημένου φεστιβάλ (ο γενικός και ο καλλιτεχνικός) διατρέχουν τη μέχρι τώρα διαδρομή, εξηγούν τις λογικές και τις πρακτικές τους, αλλά και το τι συνέβη με τον Δήμο Καλλιθέας, ενώ αποτιμούν και τη φετινή διοργάνωση, τόσο σε αριθμούς, όσο και σε εντυπώσεις.

Maneskin στο Ejekt Festival: Το rock 'n' roll ξαναβρήκε το σεξαπίλ του

Ευτυχώς ζούμε στο 2024, γιατί εξήντα χρόνια πριν η συναυλία θα συνοδευόταν από διαμαρτυρίες με πανό "Η ροκ διαφθείρει τα παιδιά μας".

Bring Me the Horizon στο Ejekt 2024: Η εκπλήρωση ενός μεγάλου συναυλιακού απωθημένου

Η τρομερή συναυλιακή εμπειρία που μας χάρισε η παρέα του Oli Sykes, όπως τη ζήσαμε στο VIP μπαλκόνι που μας φιλοξένησε το opaponline.gr.

Η "Τραβιάτα" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναβιώνει στο Ηρώδειο με διάσημους οπερατικούς αστέρες απογειώνοντας τον μουσικό Ιούλιο

Έπειτα από 5 χρόνια, η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει την "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με διπλή διανομή διεθνών λυρικών αστέρων, για 4 παραστάσεις (27-28, 30-31 Ιουλίου) στο Ηρώδειο, ολοκληρώνοντας το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.

Συνέντευξη | Μίνως Μάτσας: "Ο παππούς μου, συνονόματός μου, ήταν ο πρώτος που ηχογράφησε τον Μάρκο Βαμβακάρη"

Ο Μίνως Μάτσας μιλάει για την ιδέα πίσω από τη νέα του μουσική παράσταση που ενώνει το ρεμπέτικο τραγούδι με το fado, το tango και το blues.