Plasma, αυτή η... παρεξηγημένη

Καταρρίπτουμε τους... μύθους, για να επιλέξετε σωστά!

Υπάρχει, άλλωστε, πάντα και η... επιρροή της πλειοψηφίας: όταν οι περισσότεροι φίλοι και γνωστοί, πολύ συχνά λόγω των παραπάνω, καταλήγουν να αγοράζουν τηλεόραση LCD, λογικό δεν είναι να... αυξάνονται οι πιθανότητες για κάποιον να ακολουθήσει με παρόμοια επιλογή; Είναι. Αστείο σε όλα αυτά, όμως, είναι και το γεγονός ότι, χωρίς να υπεισέλθουμε σε λεπτομερειακή αντιπαράθεση ανάμεσα στις τεχνολογίες των plasma και των LCD (κάτι τέτοιο απαιτεί ανάλυση πολύ βαθύτερη από αυτήν που μπορεί να γίνει στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου) οι τηλεοράσεις που στηρίζονται στην πρώτη έχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Τείνουν, για παράδειγμα, να προσφέρουν καλύτερη απόδοση του μαύρου, περισσότερο ξεκούραστα χρώματα και ευρύτερες γωνίες θέασης. Και τείνουν, επίσης σημαντικό, να είναι πιο οικονομικές στις μεγάλες διαγωνίους (50 ίντσες και πάνω), όπου πραγματικά απολαμβάνει κανείς όλα τα επιπρόσθετα ωφέλη που φέρνει στο προσκήνιο η εικόνα υψηλής ευκρίνειας π.χ. των ταινιών σε Blu-ray.

Φυσικά, τί εικόνα εισπράττει κανείς από μία σύγχρονη τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας επηρεάζεται από μία γκάμα παραγόντων. Γενικούς κανόνες επιλογών δεν μπορεί να θέσει οποιοσδήποτε, καθώς υπάρχουν κορυφαία μοντέλα plasma και απογοητευτικά μοντέλα plasma, όπως αντιστοίχως υπάρχουν εξαιρετικά μοντέλα LCD και μετριότατα μοντέλα LCD. Εξ ου και η περίφημη, αλλά εν τέλει ανούσια, αντιπαράθεση "plasma vs LCD": κάθε μία ως τεχνολογία έχει τα θετικά ή τα αρνητικά της, κάθε μία αποδίδει καλύτερα σε διαφορετικές συνθήκες και πάρα πολλά εξαρτώνται κάθε φορά από την ποιότητα της εκάστοτε υλοποίησης. Εν τέλει, ωστόσο, είναι οι τηλεοράσεις plasma αυτές που "παραγκωνίζονται" από την αγορά, ακόμη και τεχνηέντως ενίοτε. Αφού οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό δεν είναι σχετικοί με την τεχνολογία τους, θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού - και δεν υπάρχει κανένας άλλος τομέας που να επηρεάζει τις πωλήσεις τόσο πολύ, όσο αυτός του marketing.

Εν πολλοίς, οι τηλεοράσεις plasma έχουν πρόβλημα εικόνας και όχι... απεικόνισης: εικόνας δημόσιας ή αυτό που ονομάζουν "image" τα στελέχη του marketing. Η εικόνα που έχει διαμορφώσει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού για τις τηλεοράσεις plasma πάσχει, έστω και αδικαιολόγητα - κάτι που δεν παύει να αντανακλάται στις πωλήσεις τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι φίλοι και οι φίλες της στήλης πρέπει να κάνουν το ίδιο λάθος: αντιθέτως, έχει νόημα να κρίνουν και να επιλέξουν βάσει μοντέλων και διαθέσιμων χρημάτων, όχι βάσει... στρατοπέδων. Η Panasonic, για παράδειγμα, διαθέτει στην αγορά εξαιρετικά μοντέλα plasma κορυφαίων προδιαγραφών, που αναπληρώνουν σε μεγάλο βαθμό το κενό που άφησε η Pioneer με την παύση παραγωγής των θρυλικών Kuro. Η Samsung δραστηριοποιείται έντονα στην ίδια προϊοντική κατηγορία, με μοντέλα των 50 ιντσών που προσφέρουν υψηλό συντελεστή αξίας/κόστους. Η LG, άλλωστε, περιλαμβάνει στη γκάμα της τις πιο προσιτές 50 και 60 ίντσες, για αμιγώς κινηματογραφική εικόνα. Πολλά από αυτά τα μοντέλα, δε, τα έχουμε συναντήσει αυτές τις ημέρες σε προσφορές και γενναιόδωρες εκπτώσεις. Είναι, μετά, να μην... υπερασπίζουμε την παρεξηγημένη plasma;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ