Δεν υπάρχει LED TV, λέμε...!

Παραπλάνηση τέλος, μαμά Samsung. Ναι;

Αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές είναι ότι το πρόβλημά μας δεν είναι... ονοματολογίας απλώς. Δεν είναι σημειολογικό. Με το να προωθεί τις τηλεοράσεις της ως LED TV η Samsung, αυτό που ουσιαστικά επιδιώκει είναι να καλλιεργήσει την εντύπωση ότι η ίδια δημιουργεί... καινούργια κατηγορία τηλεοράσεων, έτσι γενικώς και αορίστως. Κατηγορία, δε, η οποία υποννοείται πως είναι... "νέας γενιάς" ή... εξ ορισμού καλύτερη απ' ό,τι άλλο κυκλοφορεί σε τηλεόραση στην αγορά (ενώ αυτό δεν ισχύει). Κι επειδή το marketing απώτερο σκοπό έχει φυσικά το κέρδος, όλα αυτά δεν γίνονται μόνο για εντονότερη εντύπωση της Samsung στο μυαλό του καταναλωτή - το λεγόμενο mindshare - αλλά και για υψηλότερα έσοδα λόγω μεγαλύτερου περιθωρίου κέρδους: οι τηλεοράσεις LCD με υποβοήθηση φωτισμού LED είναι υπολογίσιμα ακριβότερες των "απλών" LCD, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πραγματικά κοστίζουν τόσο περισσότερο να κατασκευαστούν.

Εννοείται βέβαια ότι η τεχνική υποβοήθησης της εικόνας των οθονών LCD με φωτοδιόδους LED δεν είναι αποκλειστική στις τηλεοράσεις της Samsung. Άλλοι κατασκευαστές, όμως, τηρούν σαφώς ειλικρινέστερη στάση απέναντι στο θέμα. Κάποιοι, όπως η LG και η Philips, υιοθετούν την "διπλή" ονομασία (LED LCD TV), ενώ άλλοι, όπως η Sony, δεν αναφέρουν καθόλου στην ονομασία των μοντέλων τον όρο LED, αλλά τον εντάσσουν στα τεχνικά στοιχεία και χαρακτηρίζουν την τηλεόραση ορθώς ως LCD. Άλλοι, όπως η Sharp, είναι... κι οι ίδιοι μπερδεμένοι, εντάσσοντας την ονομασία LED στο brand name της σειράς αλλά όχι στον χαρακτηρισμό των μοντέλων. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί, όπως η Toshiba, που ακολουθούν το κακό παράδειγμα της Samsung, εντάσσοντας σ' άλλη κατηγορία τις LCD TV, σ' άλλη τις... LED TV.

Το χειρότερο σε όλα αυτά είναι το γεγονός ότι το παραπλανητικό marketing απέδωσε για τη Samsung. Η εταιρεία όντως αύξησε τα μερίδια αγοράς και τις πωλήσεις της μέσα στο 2009, ακριβώς επειδή αρκετός ανενημέρωτος κόσμος... "τσίμπησε" με το τρυκ της "LED TV" και επένδυσε σε τηλεόραση με αυτό το "ταμπελάκι", με την ιδέα ότι αγοράζει απαραίτητα κάτι "καινούργιο και άρα δεδομένα καλύτερο". Η ίδια εντύπωση συνεχίζει να ισχύει, οπότε το όλο ζήτημα LED TV συνεχίζει να δημιουργεί σύγχυση. Κόσμος συνεχίζει να βλέπει τη σχετική τηλεοπτική διαφήμιση και να μας στέλνει mail με απορίες τύπου "τί είναι αυτές οι LED TV;". Φίλοι και γνωστοί συνεχίζουν να μας θέτουν το... δίλημμα "LCD ή LED" (!). Ακόμη και κόσμος που έχει επαφή με την τεχνολογία και το home cinema, μας έχει απευθύνει ερωτήσεις όπως "να πάρω plasma ή μία LED μωρέ καλύτερα...;" (!!!).

Πάμε ξανά, λοιπόν. There is no LED TV. There is no LED TV. THERE IS NO LED TV!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ