PC για games: η εικόνα παγκοσμίως

Ποιά τα χαρακτηριστικά του και ποιές οι τάσεις για το 2013;

Σε άλλες διαπιστώσεις: τα Windows 7 είναι βέβαια με διαφορά το δημοφιλέστερο λειτουργικό της αγοράς (55% στην έκδοση 64-bit και 13.5% ακόμη στην έκδοση 32-bit), τα Windows 8 όμως στη συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών άγγιξαν το 10% του συνόλου, λιγότερους από έξι μήνες μετά την κυκλοφορία τους. Λογικό, από τη στιγμή που οι PC gamers έχουν τις υψηλότερες απαιτήσεις από τα PC τους. Ενθαρρυντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το "μέσο gaming PC" είναι εξοπλισμένο με 4 GB μνήμης σε ποσοστό 22% και με 8 GB σε ποσοστό 23% (ακόμη και PC με 12 GB μνήμης ή παραπάνω έχουν ποσοστό της τάξης του 10%). Ελπίζουμε οι πρόσφατες ειδήσεις για άνοδο των τιμών στις μνήμες συστήματος και τις μνήμες γραφικών να μην "καθηλώσουν" τα ποσοστά αυτά μέσα στο 2013.

Περαιτέρω διαπιστώσεις. Οι PC gamers συνεχίζουν να... αγνοούν επιδεικτικά το γεγονός ότι οι αυτόνομες κάρτες ήχου είναι κατά πολύ προτιμότερες από τις δωρεάν, αλλά όχι ιδιαίτερα ποιοτικές υλοποιήσεις που βρίσκονται ενσωματωμένες σε motherboards: το δημοφιλέστερο τέτοιο chipset της RealTek κατέχει από μόνο του ποσοστό άνω του 42% (!). Επίσης η ταχύτητα Δικτυακής σύνδεσης των 2 Mbps παραμένει - εκπληκτικά εν έτει 2013 - στο ποσοστό του 25% και μόνο η κατηγορία "Unspecified" (που σχετίζεται με συνδέσεις VDSL ή/και cable) είναι υψηλότερη με ποσοστό της τάξης του 29% περίπου. Η ταχύτητα των 10 Mbps πάντως είναι τρίτη, με ποσοστό περίπου 21.5%. Θεωρούν οι παίκτες παγκοσμίως την ταχύτητα "έως" 10 Mbps αρκετή για τις ανάγκες τους; Απ' ότι φαίνεται... μάλλον!

Σαφής είναι πάντως μέσα από τα πιο πρόσφατα στοιχεία και η ολοκλήρωση της μετάβασης των PC gamers σε οθόνες και αναλύσεις ευρείας οθόνης και υψηλής ευκρίνειας: δημοφιλέστερη με ποσοστό άνω του 30% είναι η ανάλυση των 1920x1080 pixel, με δεύτερη αυτή των 1366x768 pixel σε ποσοστό σχεδόν 22% (ανάλυση που προδίδει βέβαια την άνοδο και των laptop ως συστημάτων για PC gaming). H μεγάλη πτώση στις τιμές των οθονών HD για υπολογιστές, άλλωστε, είχε ως συνέπεια πολλοί PC gamers να μεταβούν σε συστήματα απεικόνισης με δύο ή και πιο πολλές οθόνες: η ανάλυση των 3840x1080 pixel (δύο οθόνες HD δίπλα-δίπλα δηλαδή) κατέχει ποσοστό της τάξης του 21% σχεδόν, για παράδειγμα. Οι δύσκολοι καιροί που διανύει η παγκόσμια οικονομία, άλλωστε, δεν επέτρεψε σε υψηλότερες αναλύσεις (όπως αυτή των 2560x1440/2560x1600 pixel) να ξεπεράσουν το 1% του συνόλου. Με αυτές τις τιμές πώλησης, ε, λογικό!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ