nVidia G-Sync, για PC games... "βελούδο"

Ριζική - και με το... αζημείωτο - λύση για σταθερή, ομαλά κινούμενη εικόνα

Επειδή η τεχνολογία G-Sync απαιτεί ειδικό hardware είναι φανερό πως δεν θα λειτουργεί στις σημερινές οθόνες, αλλά σε "επόμενης γενιάς", οι οποίες θα ενσωματώνουν το ειδικό chip της nVidia. Οι κατασκευαστές που έχουν δηλώσει πως θα διαθέσουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο οθόνες βασισμένες στην τεχνολογία αυτή περιλαμβάνουν τις Asus, Philips, BenQ και Viewsonic, με τη διαφορά στην τιμή αναλογικά με τα σημερινά monitor για gamers να κυμαίνεται ανάμεσα στα €100 και τα €150. Φυσικά, επειδή η nVidia παραμένει... εταιρεία με εμπορικό και όχι φιλανθρωπικό χαρακτήρα, η τεχνολογία G-Sync δεν είναι αποκλειστική μόνο στις δικές της κάρτες γραφικών, αλλά και μόνο σε αυτές που στηρίζονται στην οικογένεια chip με το κωδικό όνομα "Kepler" (από την GTΧ 660 έως την GTX Titan δηλαδή). Οπότε την τεχνολογία αυτή ούτε οι κάτοχοι καρτών γραφικών Radeon της AMD μπορούν να εκμεταλλευτούν, ούτε οι κάτοχοι παλαιότερων καρτών της nVidia - εξ ου και η εμπορική ευκαιρία που δημιουργεί για τον εαυτό της η δεύτερη.

Στην επίδειξη που έκανε η nVidia μετά την ανακοίνωση του G-Sync με πειραματικές οθόνες της Asus και τυπικές σημερινές, στους ίδιους τίτλους και των ίδιων προδιαγραφών PC, η διαφορά ήταν οφθαλμοφανής: στην πρώτη περίπτωση η ομαλότητα της ανανέωσης και της κίνησης στην οθόνη ήταν... "μεταξένια", στη δεύτερη τα δύο γνωστά προβλήματα που προαναφέραμε (judder και screen tear) δεν ήταν δυνατόν να μην παρατηρηθούν. Την θετική τους γνώμη για την νέα τεχνολογία της nVidia, άλλωστε, "κατέθεσαν" και τρεις πολύ σημαντικές προσωπικότητες στο χώρο του PC gaming, ο John Carmack της id Software και των Doom, ο Tim Sweeney της Epic και των Unreal, καθώς και ο Johan Andersson της DICE και των Battlefield. Όλοι υπογράμμισαν το πόσο περισσότερο "φυσική" και συναρπαστική είναι η αλληλεπίδραση του παίκτη με τα όσα συβαίνουν στην οθόνη, όταν η προβολή και κίνηση της εικόνας είναι τόσο ομαλή όσο επέδειξε η nVidia στα demos του G-Sync.

Φυσικά για όλα αυτά θα πρέπει να επιφυλαχθούμε μέχρι να κυκλοφορήσουν οι πρώτες οθόνες που ενσωματώνουν την τεχνολογία αυτή και να δοκιμάσουμε επί του πρακτέου την εντύπωση που δημιουργεί μετά από ώρες ενασχόλησης - και με διάφορες κάρτες γραφικών και games - η G-Sync. Αξίζει να σημειωθεί, άλλωστε, πως τα demo έγιναν μόνο σε ανάλυση 1080p, ενώ το είδος των PC gamers που θα είχε αρκετά ισχυρή κάρτα γραφικών για G-Sync και θα ενδιαφερόταν για την αγορά νέου monitor μόνο και μόνο γι' αυτήν την τεχνολογία, έχει ήδη ξεκινήσει τη μετάβαση στα 1440p και... "γλυκοκοιτά" τα 2160p της υπερυψηλής ευκρίνειας. Φυσικά και εκεί θα μπορούσε, θεωρητικά, να εφαρμοστεί η G-Sync, αλλά για να παραχθούν περισσότερα καρέ από 120 σε αυτές τις αναλύσεις σε όλα τα games, το κόστος παραμένει υψηλό. Όπως πάντα, ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ