Project Natal: 3D κάμερα από το μέλλον

Xbox 360 vs Wii (HD): 1-0!

Μετά από τα demo στη σκηνή βρέθηκε ο σκηνοθέτης Steven Spielberg ο οποίος - αν και απέτυχε να πει κάτι αληθινά ουσιαστικό - κατέστησε σε ένα βαθμό σαφείς τις ευκαιρίες που ανοίγονται στο κοινό των μη gamers με τη χρήση ενός τέτοιου περιφερειακού. Τον διαδέχθηκε, δε, ο Peter Molyneux της Lionhead: εκείνος επέδειξε πώς το προϊόν που θα προκύψει από το Project Natal, συνδυασμένο με λεπτομερέστατα avatars που αξιοποιούν εξελιγμένες ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης, έχει τη δυναμική να δημιουργήσει ένα άλλο, σημαντικά ανώτερο και σίγουρα εντυπωσιακότερο, επίπεδο "επικοινωνίας" ανάμεσα στους gamers και τα συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης. Το demo του Molyneux ήταν απλώς αυτό, demo και όχι τμήμα ενός video game - ο Βρετανός ωστόσο διαβεβαίωσε πως η Lionhead ήδη εργάζεται σε πλήρη, αποκλειστικό τίτλο για το Xbox 360 που θα αξιοποιεί πλήρως, αν όχι θα προϋποθέτει, το καινούργιο περιφερειακό.

Το τελικό προϊόν του Project Natal, αν λειτουργεί με την αποτελεσματικότητα που έδειξε να έχει στην press conference, αν συνοδευτεί από το σωστό software και τη σωστή τιμή πώλησης (και αν βέβαια υποστηριχθεί με αξιόλογους τίτλους σε βάθος χρόνου), έχει όντως τις προδιαγραφές να ανατρέψει ισορροπίες στην casual αγορά. Κι άλλες εταιρείες στο παρελθόν έχουν πειραματιστεί με ανάλογα συστήματα χειρισμού (πολύ πριν τη Nintendo και τη Sony), όμως το 2010 ενδέχεται να είναι το σωστό χρονικό σημείο στο οποίο ένα αληθινά ποιοτικό περιφερειακό του είδους, με την προώθηση μιας μεγάλης πολυεθνικής, μπορεί να επιτύχει εμπορικά εκεί που άλλα δεν ήταν εφικτό να το κάνουν. Στο ίδιο άλλωστε πλαίσιο, το αποτέλεσμα του Project Natal ενδέχεται ακόμη και να... στερήσει από ένα μελλοντικό Wii HD το λόγο ύπαρξής του, αν το δεύτερο έχει να επιδείξει απλώς το ίδιο σύστημα χειρισμού με hi-def γραφικά.

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη Τύπου της με την επίδειξη του Project Natal, η Microsoft άφησε... απελπιστικά μικρά περιθώρια για γκρίνιες ή απογοητεύσεις. Σε όλους σχεδόν τους τομείς (games, νέες λειτουργίες, νέες υπηρεσίες και φυσικά... εκπλήξεις) η Microsoft είχε να πει πράγματα και το έκανε με άνεση χαρακτηριστική. Το γεγονός, δε, ότι σε κανένα σημείο της συνέντευξης Τύπου δεν έγινε η γνωστή βαρετή αναφορά σε νούμερα, στατιστικά, πωλήσεις, μερίδια αγοράς κλπ. δεν είναι τυχαίο: ο αμερικανικός κολοσσός έχει πια κατακτήσει την περίοπτη θέση που κυνηγούσε εδώ και 10 χρόνια στο χώρο του gaming και έχει πλέον εστιάσει το ενδιαφέρον του στην ευρύτερη αγορά του home entertainment. Γι' αυτό και θεωρούμε την press conference της Microsoft επιτυχημένη: επειδή επικεντρώθηκε στο επόμενο βήμα της ψηφιακής διασκέδασης συνολικά, όχι απλώς στα φετινά Χριστούγεννα. Να ευχηθούμε... "πάντα τέτοια"; Ω, ναι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ