Metal Gear Solid 4

Αποχαιρετισμός στα... cut scenes

Και φυσιολογικά κάπου εδώ πρέπει να αναφερθεί κανείς στην παρουσίαση του Metal Gear Solid 4... και να εκφράσει τα μόνα παράπονα που μπορεί να έχει κανείς από την παραγωγή του Kojima - παράπονα αποφασιστικής σημασίας, δυστυχώς. Με λίγα λόγια; Όλα τα MGS των PlayStation έφερναν το προσκήνιο τα cut scenes ως χαρακτηριστικά τους στοιχεία, αλλά έχουμε την αίσθηση ότι το νέο πραγματικά ξεπερνά το όριο. Πάρα, μα πάρα πολλά cinematics, ανάμεσα σε όλα τα levels, και πριν, και μετά, ακόμη και κατά τη... διάρκεια κάποιων από αυτά (κυριολεκτικά σε split screen!), συνθέτουν τελικά μία εμπειρία που απέχει παρασάγγες από αυτό που θα αποκαλούσε κανείς "αλληλεπιδραστική". Όσο κι αν έχει κανείς λατρέψει το όλο σεναριακό υπόβαθρο των MGS, όσο κι αν θέλει να μάθει λεπτομέρειες και αδιευκρίνιστα στοιχεία από παρελθόντες τίτλους, όσο κι αν ενδιαφέρεται για την κατάληξη του Snake, κατά βάση αυτό που θέλει να κάνει είναι να... παίξει, και το MGS4 πλησιάζει επικίνδυνα στην αναλογία 50/50 για τα levels και τα cut scenes! Τα cinematics μόνο που ολοκληρώνουν το single player τμήμα πλησιάζουν τα... 45 λεπτά (ελπίζουμε να έχετε προβλέψει το ποπ κορν). Και δεν χρειάζεται, προφανώς, να αναφερθούμε καν στο πόσο πολύ, εν τέλει, μειώνει η δομή αυτή την πραγματική διάρκεια του τίτλου, τη σχετική δηλαδή με το gameplay αυτό καθ' αυτό.

Eίναι ιδιαίτερα εύκολο να αποφανθούμε κάτι του στυλ "το MGS4 είναι ένας από τους ποιοτικότερους τίτλους του PlayStation3 και αποτελεί υποχρεωτική αγορά για όλους τους κατόχους του". Και να είναι αλήθεια. Μπορούμε επίσης να ισχυριστούμε ότι "το MGS4 είναι ένας τίτλος που απευθύνεται, κατ' εξοχήν και με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο, στο κοινό που έχει αγαπήσει τη σειρά των Metal Gear με την πάροδο των ετών". Και να είναι επίσης αλήθεια. Μπορούμε όμως να παρατηρήσουμε και ότι "πρόκειται για μία παραγωγή που δεν μπορεί να αποφασίσει τί θα ήθελε να είναι, σκηνοθετημένο video game ή αλληλεπιδραστική ταινία", και να συνεχίσουμε να μην απέχουμε από την αλήθεια, όπως και να υποστηρίξουμε ότι "αυτό το μοντέλο παρουσίασης δεν είναι για όλους και θα εκνευρίσει αρκετούς", επίσης "με το χέρι στην καρδιά". Όλα τα παραπάνω ταυτόχρονα ισχύουν. Περισσότερο λοιπόν απ' ότι σε τίτλους όπως π.χ. το Gran Turismo 5 Prologue, η απόκτηση του MGS4 και η ενασχόληση μαζί του είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής και γούστου. Γι' αυτό κι εμείς τιμήσαμε δεόντως τον τίτλο του Kojima - ελπίζοντας όμως, αν αποφασίσει να αναβάλλει για... τρίτη φορά την αποχώρηση του, να κόψει τον "ομφάλιο λώρο" με τα cut scenes και να επικεντρωθεί περισσότερο στην αλληλεπίδραση. Ε, σκηνοθέτα Hideo;

Βαθμολογία: ****

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ