Killzone 3: Η εικόνα, 2D και 3D

Είναι όντως τα γραφικά του τίτλου της Sony, κορυφαία;

Όλα τα προαναφερθέντα ισχύουν για την παραδοσιακή εικόνα που αποδίδει το Killzone 3, την... 2D, και τοποθετούν την παραγωγή της Guerilla στην κορυφή των όσων έχουμε δει μέχρι σήμερα στο σύστημα της Sony. Ισχύει το ίδιο, λοιπόν, και για την εικόνα 3D, στην οποία όλοι γνωρίζουν πόσο έχει επενδύσει η ιαπωνική εταιρεία ως πολυεθνική, με πολλά από τα προϊόντα της; Η απάντηση δεν είναι το ίδιο εύκολη, αφενός γιατί έχουμε πανελάχιστα δείγματα 3D τίτλων για να συγκρίνουμε, αφετέρου γιατί θεωρητικά για να δώσουμε 100% βέβαιη απάντηση θα έπρεπε να παίξουμε τον τίτλο από την αρχή ως το τέλος σε 3D, κάτι που δεν κάναμε. Πήραμε μία γεύση του πώς αποδίδει το νέο Killzone την εικόνα του στερεοσκοπικά παίζοντας στο πλαίσιο της πρόσφατης PlayStation Experience την τελική του έκδοση σε τηλεοράσεις Sony Bravia HX800, 46 ιντσών. Και μπορούμε να βεβαιώσουμε τα εξής.

Κατ' αρχήν: στο Killzone 3 φορώντας τα ειδικά 3D γυαλιά δεν θα... αντικρύσει κανείς ξαφνικά τους Helghast να πηδούν μέσα από την οθόνη προς το μέρος του - αφενός αυτό το "pop out" χρειάζεται πολύ μεγαλύτερες διαγωνίους, αφετέρου σπάνια ο παίκτης θα δει να κατευθύνεται "κατάφατσα" προς το μέρος του αντίπαλος ή αντικείμενο α λα Avatar. Αυτό που προσθέτει η 3D εικόνα σε σχέση με την 2D είναι, αναμενόμενα, η σαφέστερη αίσθηση του βάθους, καθώς και η ψευδαίσθηση ότι πολλά αντικείμενα έχουν "όγκο" και "θέση" μέσα στο χώρο. Σε πολλές περιπτώσεις επίσης είναι, όπως στις ταινίες, διακριτό το επίπεδο του παρασκηνίου, του προσκηνίου και ένα ενδιάμεσο. Όλα πολύ ωραία, όλα προσθέτουν αυτό το "κάτι παραπάνω" για τους κατόχους 3D τηλεοράσεων, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά στην προβολή της εικόνας ώστε π.χ. εκείνοι να κρίνουν τις αποστάσεις καλύτερα από όσους δεν έχουν 3D τηλεόραση, στις online συγκρούσεις.

Αξίζει να υπογραμμιστεί, δε, πως στην προβολή των γραφικών 3D η ανάλυση της εικόνας αναγκαστικά μειώνεται (έστω κι αν πάνω στη δράση αυτό δεν γίνεται αντιληπτό), ενώ σε κάποιες περιπτώσεις και η ανανέωση της οθόνης δεν είναι τόσο ομαλή όσο στην 2D εικόνα. Και τα δύο λογικά κι αναμενόμενα. Και μόνο να σκεφτεί κανείς ότι μια συσκευή που πρωτοσχεδιάστηκε πριν από 6 χρόνια, όπως το PS3, έχει αρκετή ισχύ για να προβάλλει εικόνα 3D σήμερα, είναι άκρως εντυπωσιακό. Πιο ενδιαφέρον όλων, πάντως, θεωρούμε το γεγονός ότι τα γραφικά του νέου Killzone επιτυγχάνουν κάτι καθόλου, μα καθόλου εύκολο: χαρίζουν στον τίτλο δικό του, πολύ συγκεκριμένο και ιδιαίτερο χαρακτήρα. Οποιοδήποτε video παρακολουθήσει κανείς ή οποιοδήποτε στιγμιότυπο παρατηρήσει από το Killzone 3, ξέρει πως προέρχεται από αυτόν τον τίτλο κι όχι κάποιο Call of Duty ή Unreal Tournament. Σημαντικό!

Στην Killzone 3 Week του Αθηνόραμα Digital, την Τετάρτη 23/2: ο χειρισμός σε όλες του τις εκφάνσεις: με το DualShock, με το PlayStation Move αλλά και με το περιφερειακό... Sharp Shooter!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ