Ο Ματιέ Αμαλρίκ για το «Μπλε Δωμάτιο»: «Θαύμα είναι δύο γυμνά σώματα που έλκονται μεταξύ τους»

Ο Ματιέ Αμαλρίκ, γνωστός Γάλλος ηθοποιός και βραβευμένος σκηνοθέτης, μιλά στο «α» για το ιδιότυπο θρίλερ του και τις εμπειρίες του από το Χόλιγουντ.

Ο Ματιέ Αμαλρίκ για το «Μπλε Δωμάτιο»: «Θαύμα είναι δύο γυμνά σώματα που έλκονται μεταξύ τους»

Ο Ματιέ Αμαλρίκ, γνωστός Γάλλος ηθοποιός και βραβευμένος σκηνοθέτης, μιλά στο «α» για το ιδιότυπο θρίλερ του «Μπλε Δωμάτιο», την απόφασή του να πρωταγωνιστήσει σε αυτό η σύντροφός του Στεφανί Κλο, την ειλικρίνεια του ανθρώπινου σώματος και τις εμπειρίες του από το Χόλιγουντ.

Ο Ματιέ Αμαλρίκ για το «Μπλε Δωμάτιο»: «Θαύμα είναι δύο γυμνά σώματα που έλκονται μεταξύ τους» - εικόνα 1

Ένα «Hallo» ακούγεται από την άλλη πλευρά της γραμμής. Μπορείς να διακρίνεις τη βαριά γαλλική προφορά και το ηχόχρωμα του Ματιέ Αμαλρίκ από μία και μόνο λέξη. Ο Γάλλος σταρ είναι ένας από τους ελάχιστους Ευρωπαίους ηθοποιούς που, ενώ έχουν παίξει σε μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές, όπως το «Μόναχο» και το τζεϊμσμποντικό «Quantum of Solace», δεν προσπάθησαν να κοπιάρουν τον αμερικανικό τρόπο ομιλίας. Αυτό που συνειδητοποιείς ύστερα από μια ολιγόλεπτη συζήτηση μαζί του είναι ότι έτσι κι αλλιώς η ειλικρίνεια είναι αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού του.

Μετά τη δραμεντί «Τουρνέ στο Παρίσι», που του χάρισε το βραβείο σκηνοθεσίας το 2010 στις Κάνες, ο δαιμόνιος κινηματογραφάνθρωπος επιστρέφει μπροστά και πίσω από την κάμερα με ένα τελείως διαφορετικό φιλμ. Το «Μπλε Δωμάτιο», ένα ιδιότυπο, στιλιζαρισμένο ερωτικά θρίλερ που βασίζεται σε ένα από τα λιγότερο γνωστά βιβλία του εμβληματικού Γάλλου συγγραφέα Ζορζ Σιμενόν.

Ο Ματιέ Αμαλρίκ για το «Μπλε Δωμάτιο»: «Θαύμα είναι δύο γυμνά σώματα που έλκονται μεταξύ τους» - εικόνα 2

Η πρώτη ερώτηση προέκυψε δίχως βαθύ προβληματισμό... «Γιατί Σιμενόν και γιατί αυτήν τη συγκεκριμένη ιστορία, κύριε Αμαλρίκ;». Εκείνος κόμπιασε, σαν να προσπάθησε να θυμηθεί τη σειρά με την οποία συνέβησαν τα πράγματα.

«Μπορώ να πω ότι ήταν ζήτημα τύχης. Όταν ο παραγωγός μου Πάουλο Μπράνκο άρχισε να με πιέζει λέγοντάς μου ότι πρέπει να γυρίσω μια νέα ταινία, εμφανίστηκε το συγκεκριμένο μπλε βιβλίο μπροστά μου, που υπήρχε στο σπίτι μου εδώ και δεκαετίες. Ξέρεις, το συγκεκριμένο μυθιστόρημα είναι ένα από τα ελάχιστα του Σιμενόν που δεν έχει γραμμική αφήγηση. Δεν γνωρίζουμε τι έχει γίνει ακριβώς, αφού η ιστορία ξετυλίγεται από το τέλος προς την αρχή.

Ήθελα να φτιάξω κάτι ανάλογο και συναρπαστικό, σαν τα νουάρ της RKO. Γρήγορο και απλό. Και αυτό το μυθιστόρημα ήταν ιδανικό για κάτι τέτοιο». Η πρώτη σκηνή του φιλμ μοιάζει με ιμπρεσιονιστικό πίνακα που είναι πλημμυρισμένος με φως και χρώμα. Αυτό ήταν αναπόφευκτο για τον Αμαλρίκ, από τη στιγμή που αποφάσισε να μεταφέρει στην οθόνη ένα μυθιστόρημα του Σιμενόν...

«Στα βιβλία του Σιμενόν είναι αρκετές φορές που τα χρώματα, οι μυρωδιές και οι αισθήσεις σε κερδίζουν περισσότερο από την ίδια την ιστορία. Μαζί με τον φωτογράφο μου Κριστόφ Μποκάρν, ήθελα να μεταφέρω στην οθόνη την ομορφιά της στιγμής. Πρόκειται για ένα χαμένο παράδεισο μέσα στο οποίο έχει εγκλωβιστεί ο ήρωας στα πρώτα λεπτά και αδυνατεί να αποδράσει»

Ο Ματιέ Αμαλρίκ για το «Μπλε Δωμάτιο»: «Θαύμα είναι δύο γυμνά σώματα που έλκονται μεταξύ τους» - εικόνα 3

Εραστές στην οθόνη και στην πραγματική ζωή...
Στο «Μπλε Δωμάτιο» ο Αμαλρίκ, εκτός από το να σκηνοθετεί, ερμηνεύει και τον αποπροσανατολισμένο ήρωα Ζιλιάν. Συμπρωταγωνίστρια είναι η σύντροφός του στην πραγματική ζωή Στεφανί Κλο, η οποία δεν είναι καν ηθοποιός!

«H επιλογή της Στεφανί για το ρόλο ήταν κι ένα παιχνίδι για εμάς, δηλαδή να ξαναερωτευθούμε παράφορα στην οθόνη».

«Η Στεφανί έχει γράψει αρκετές θεατρικές μεταφορές γαλλικών μυθιστορημάτων και έχει σκηνοθετήσει στο θέατρο. Άρα γνωρίζει από πρώτο χέρι ότι είναι ωραίο κάποιες στιγμές να φλερτάρεις με τον κίνδυνο της ηθοποιίας. Όταν διάβαζα το βιβλίο, βρήκα ότι η Στεφανί είχε κοινά με τη βασική ηρωίδα. Δηλαδή μια γυναίκα η οποία είναι γεμάτη ερωτισμό, μυστήριο, που είναι αδύνατο να τη διαβάσεις και που μπορεί να οδηγήσει τους άντρες στην τρέλα. Επίσης, ήταν ένα παιχνίδι για εμάς, δηλαδή να ξαναερωτευθούμε παράφορα στην οθόνη».

«Η σεξουαλικότητα είναι ένας τρόπος απόδρασης από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα»

Το ανθρώπινο σώμα κρατά έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην ταινία, αφού είναι πανταχού παρόν. Γυμνό, ημίγυμνο ή προκλητικά ντυμένο... «Η σεξουαλικότητα είναι ένας τρόπος απόδρασης από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα» εξηγεί ο Αμαλρίκ. «Μια από τις ελάχιστες αλήθειες που υπάρχουν σε αυτόν τον κόσμο είναι δύο σώματα που έλκονται μεταξύ τους. Είναι ένα θαύμα».

Οι επιρροές από το έργο του Χίτσκοκ, του Τριφό και του Σαμπρόλ είναι κάτι περισσότερο από εμφανείς στο φιλμ. Κατά πόσο ήταν αυτές συνειδητές; «H αλήθεια είναι ότι τις αναφορές στον Χίτσκοκ δεν τις επιδιώξαμε. Αντίθετα, για να γράψουμε το σενάριο με την Στεφανί (Κλο), μελετήσαμε διεξοδικά τη “Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας” του Φρανσουά Τριφό».

Ο Ματιέ Αμαλρίκ για το «Μπλε Δωμάτιο»: «Θαύμα είναι δύο γυμνά σώματα που έλκονται μεταξύ τους» - εικόνα 4

Ως σταρ που έχει δουλέψει και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού, ο Αμαλρίκ είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος για να μιλήσει για τις διαφορές ανάμεσα στο ευρωπαϊκό σινεμά και στο Χόλιγουντ... Ή μήπως πάλι όχι; Η τελευταία απάντησή του είναι διφορούμενα απλή: «Έλκομαι από σκηνοθέτες και όχι από τα μπάτζετ. Δεν μπορώ να δω τις διαφορές γιατί ακολουθώ πάντα την καρδιά μου. Για μένα, δεν υπάρχουν σύνορα στο σινεμά».

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μπλε Δωμάτιο

La Chambre Bleue
3
  • Θρίλερ
  • 2014
  • Διάρκεια: 76 '
  • Ματιέ Αμαλρίκ

Ενώ ανακρίνεται από τους αστυνομικούς, ο Ζιλιέν θυμάται την εξωσυζυγική σχέση του με την όμορφη Εστέρ και πώς τα πράγματα οδηγήθηκαν στο να θεωρείται ύποπτος για φόνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.