Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά

3

Η Αντέλ Ενέλ (Σεζάρ α΄ ρόλου) είναι απολαυστική σε μια πολλαπλά βραβευμένη στις Κάνες, αντισυμβατική ρομαντική κομεντί πάνω στη μάχη των δύο φύλων.

Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά

Ο Αρνό έχει μπροστά του ένα ήσυχο καλοκαίρι, αλλά­ όταν γνωρίζει τη δυναμική­ Μαντλέν, μια όμορφη και αθλητική κοπέλα που προετοιμάζεται για... το τέλος του κόσμου, αποφασίζει να την ακολουθήσει μέχρι την κατάταξή της στους αλεξιπτωτιστές. Η Αντέλ Ενέλ (Σεζάρ α΄ ρόλου) είναι απολαυστική σε μια πολλαπλά βραβευμένη στις Κάνες, αντισυμβατική ρομαντική κομεντί πάνω στη μάχη των δύο φύλων.

Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά - εικόνα 1

Από τη χρυσή εποχή του Χάουαρντ Χοκς («Bringing up Baby»), του Τζορτζ Κιούκορ­ («Adam’s Rib») και του Πρέστον Στάρτζες («The Lady Eve»), η αστεία πλευρά της κινηματογραφικής μάχης των δύο φύλων έχει γνωρίσει μέχρι τώρα κάθε πιθανή και απίθανη εκδοχή. Παρόλα αυτά, η πρώτη ταινία του Τομά Καγέ βρίσκει τον τρόπο να φέρει πρώτα απέναντι και μετά κοντά δύο φρέσκους, πρωτότυπους χαρακτήρες, οι οποίοι καλούνται να δώσουν μια απρόβλεπτη μάχη ερωτικής (και όχι μόνο) επιβίωσης.

Την παράσταση κλέβει η Μαντλέν, μια όμορφη, δυναμική και ιδιόρρυθμη κοπέλα, την οποία ο νεαρός Αρνό γνωρίζει μέσω ενός αγώνα πάλης. Θα τη συναντήσει αμέσως μετά στο σπίτι της, όταν με τον μεγαλύτερο αδερφό του αναλάβουν να φτιάξουν ένα στέγαστρο δίπλα στην πισίνα των γονιών της. Η γνωριμία τους θα ξεκινήσει επιφυλακτικά και θα προχωρήσει με πολύ αργά βήματα, καθώς ο μεν Αρνό έχει στο νου του να βρίσκεται κοντά στη Μαντλέν και να τη φλερτάρει διακριτικά, ενώ εκείνη μοιάζει να τον έχει… εντελώς αλλού. Κυρίως σε ζόρικες ασκήσεις και δοκιμασίες, από καταδύσεις μέχρι κατανάλωση ωμών ψαριών, θεωρώντας πως το τέλος του κόσμου είναι κοντά.

Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά - εικόνα 2

Όχι πολύ μακριά από μια λαϊκότερη –γι’ αυτό και σωματικά τσαμπουκαλεμένη– βερσιόν της χειραφετημένης Κάθριν Χέμπορν ή της Μπάρμπαρα Στάνγουικ των ασπρόμαυρων χολιγουντιανών κομεντί, η Μαντλέν της γοητευτικά ασυγκράτητης Αντέλ Ενέλ (δεύτερο Σεζάρ για την 26χρονη σταρ μετά το περσινό β΄ ρόλου για τη «Suzanne») είναι μια «εξεγερμένη» τινέιτζερ του 21ου αιώνα που διεκδικεί με έναν εν συγχύσει αθώο και απόλυτα επιτακτικό τρόπο τη θέση της σε έναν ακατανόητο, αν όχι απειλητικό κόσμο. Και όπως οι μεγάλοι μετρ του αμερικανικού σινεμά, οι οποίοι μέσα από τους δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες τους πραγματεύονταν με χιούμορ τις κοινωνικές και οικογενειακές αλλαγές της «απελευθερωμένης» δυτικής κοινωνίας των αρχών του προηγούμενου αιώνα, ο Καγέ διαλέγει και αυτός τον ανάλαφρο, σικάτο τρόπο της κομεντί για να μιλήσει για τη δική του boy meets girl μοντέρνα εκδοχή.

Αντιστρέφοντας τους παραδοσιακούς ρόλους αρσενικού - θηλυκού και σατιρίζοντας διακριτικά τα στερεότυπα μιας πολιτικά ορθής ερωτικής προσέγγισης, ανακαλύπτει τα βαθιά κρυμμένα συναισθήματα μιας­ ολόκληρης γενιάς, η οποία μελαγχολεί (άλλοτε γλυκά και άλλοτε επώδυνα) από έλλειψη επικοινωνίας και αδυναμία έκφρασης. Το τελευταίο μέρος του φιλμ (το οποίο από τους σκοτεινούς τόνους παραδίδεται στο άπλετο φως), όταν το ζευγάρι περνά από κοινού τις δοκιμασίες για να καταταγεί στους αλεξιπτωτιστές του γαλλικού στρατού, συνδυάζει υποδειγματικά χιούμορ, λυρισμό και φαντασία, απογειώνοντας απολαυστικά μια χιλιοειπωμένη σινε-ιστορία και κερδίζοντας τρία Σεζάρ και τέσσερα βραβεία στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Κανών.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά

Les Combattants / Love at First Fight
3
  • Κομεντί
  • 2014
  • Διάρκεια: 98 '
  • Τομά Καϊγέ

Ο νεαρός Αρνό έχει μπροστά του ένα ήσυχο καλοκαίρι, αλλά όταν γνωρίζει τη δυναμική Μαντλέν, μια όμορφη κι αθλητική κοπέλα που προετοιμάζεται για… το τέλος του κόσμου, την ερωτεύεται αμέσως. Κι όταν αυτή κάνει αίτηση για ένα σκληροτράχηλο στρατιωτικό σώμα, εκείνος αποφασίζει να την ακολουθήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.