Οι 6 καλύτερες ταινίες χωρίς λόγια της τελευταίας δεκαετίας

Γυρισμένη εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, η πολυβραβευμένη στις Κάνες «Φυλή» από την Ουκρανία μάς θυμίζει πως το βωβό σινεμά έχει (περίοπτη) θέση ακόμη και σήμερα.

Οι 6 καλύτερες ταινίες χωρίς λόγια της τελευταίας δεκαετίας

Γυρισμένη εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, η πολυβραβευμένη στις Κάνες «Φυλή» από την Ουκρανία μάς θυμίζει πως το βωβό σινεμά έχει (περίοπτη) θέση ακόμη και στις μεγάλες οθόνες του 21ου αιώνα.

Blancanieves (2012)

Βραβευμένο με 10 Γκόγια, το ισπανικό «The Artist» είναι ένας πρωτότυπος, συναρπαστικός φόρος τιμής στη δύναμη του θεάματος, τη διαχρονική μαγεία του παραμυθιού και τη γοητεία του κλασικού σινεμά. Μια γνήσια κινηματογραφική έκπληξη.

The Artist (2011)

Απολαυστικός, ασπρόμαυρος και βωβός φόρος τιμής στη χρυσή εποχή του σινεμά, χωρίς καμιά διάθεση μεταμοντέρνας «αποδόμησης». Αντιγραφή και πρωτοτυπία πάνε χέρι χέρι, καθώς όλα τα κλισέ της ελαφριάς κωμωδίας, της εξωτικής περιπέτειας, του σλάπστικ, του μιούζικαλ και του ερωτικού δράματος συσσωρεύονται και συμπλέκονται σε 100 μαγικά λεπτά, θυμίζοντάς μας τι χάθηκε από τη μεγάλη οθόνη και τι έχει απομείνει ακόμη εκεί. Η βράβευση της ταινίας στις Κάνες (για την ερμηνεία του Ντιζαρντέν) ήταν η αρχή μιας αποθεωτικής φεστιβαλικής κι εμπορικής καριέρας, η οποία συνεχίστηκε με τα βραβεία των Αμερικανών κριτικών (Νέας Υόρκης, Βοστόνης, Ουάσινγκτον, Σαν Ντιέγκο), τρεις Χρυσές Σφαίρες και πέντε Όσκαρ (καλύτερη ταινία και στις δύο απονομές).

La Antena (2007)

Εντυπωσιακή κινηματογραφική γραφή (με στοιχεία του φανταστικού, του γερμανικού εξπρεσιονισμού και του βωβού κινηματογράφου) σε μια ιστορία κοινωνικής καταστολής, γεμάτη αλληγορίες, συμβολισμούς και άφθονο λυρισμό.

Το Αγόρι και O Κόσμος (2013)

Αναζητώντας τον πατέρα του, ένα αγόρι ξεκινά ένα ταξίδι ανακάλυψης του κόσμου που το περιβάλλει. Εικαστικά πανέμορφο παραμύθι του Βραζιλιάνου Άλε Αμπρέου, με πρωτότυπη αισθητική, γοητευτική μουσική και αφυπνιστικά μηνύματα. Μια ξεχωριστή –μακριά από τα χολιγουντιανά πρότυπα– πρόταση στο χώρο του σύγχρονου animation, η οποία, χωρίς διαλόγους, αξιοποιεί δημιουργικότατα τον ήχο.

Brand Upon the Brain! (2006)

Εμβληματική μορφή του πρωτοπο­ριακού σινεμά, ο Καναδός Γκάι Μάντιν («Η Πιο Λυπητερή Μουσική του Κόσμου») γυρίζει σε εννιά ημέρες και με μόλις 40.000 δολάρια ένα ανορθόδοξο, ψευδο-αυτοβιογραφικό δράμα με στοιχεία θρίλερ, που φιγουράρει σε πολλές λίστες με τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας. Βωβό, προβάλλεται με ζωντανή αφήγηση.

Η Φυλή (2014)

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ουκρανού Μίροσλαβ Σλαμποσπίτσκι ήταν μία από τις μεγάλες εκπλήξεις του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών. Βραβευμένο στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής αλλά και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία, είναι γυρισμένο σε ένα οικοτροφείο κωφάλαλων, με φυσικούς ήχους και χωρίς διαλόγους (ούτε υπότιτλους). Μια τολμηρή κινηματογραφική πρόταση, υπόδειγμα σκηνοθετικής αποτελεσματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.