Στο εύστοχο και απολαυστικά γραμμένο «Στις ομίχλες του νουάρ» ο κριτικός Αλέξης Δερμεντζόγλου αναζητά τη σχέση του σκοτεινού χολιγουντιανού crime thriller με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα.
Ο Αλέξης Δερμεντζόγλου, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες κριτικούς, γνωστός για τις διεισδυτικές και κάθε άλλο παρά ακαδημαϊκές κινηματογραφικές προσεγγίσεις του, μας προσκαλεί σε ένα γεμάτο στιλάτες απολαύσεις, αλλά και οδυνηρές αλήθειες ταξίδι στον κόσμο του κινηματογραφικού εγκλήματος. «Γυρίζοντας στο παρελθόν, είδα με κατάπληξη πως, επειδή βέβαια και η ανθρώπινη σκέψη είναι πεπερασμένη, τα ‘είπε’ όλα το νουάρ. Κι όταν γράφω νουάρ, εννοώ το ένα και μοναδικό, το καθαρόαιμο, το ασπρόμαυρο, το αμερικανικό, αυτό του ’30, ’40 και ’50», γράφει ο ίδιος στην εισαγωγή του τελευταίου βιβλίου του, το οποίο προσπαθεί να (ξανα)δει γνωστές και αγαπημένες μας κινηματογραφικές εικόνες από μια ασυνήθιστη, αλλά απόλυτα ταιριαστή με τους καιρούς μας οπτική. Το «Στις ομίχλες του νουάρ» (από το Κέντρο Ερευνών και Μελετών για το Σινεμά και τις εκδόσεις Ερωδιός) προσεγγίζει αισθητικά, πολιτικά και κοινωνικά πολλά από τα κορυφαία crime thrillers της χρυσής χολιγουντιανής εποχής, επανεκτιμά την αξία τους, αναζητά τις κρυφές αλληγορίες τους και τα προσγειώνει στην πραγματικότητα του σήμερα, η σκοτεινή πλευρά της οποίας «είχε καταγραφεί στην οθόνη δεκαετίες πριν». Με έναν εύστοχο πρόλογο από τον Δημήτρη Κολιοδήμο και πλήρη λίστα των κλασικών αμερικανικών φιλμ νουάρ.