Σαρά Φορεστιέ: Η Γαλλίδα σταρ της επόμενης γενιάς μιλά στο «α»

Μικροκαμωμένη, αλλά δυναμική και πολυτάλαντη, η βραβευμένη με δυο Σεζάρ ανερχόμενη Γαλλίδα σταρ μιλάει για την πολύτιμη εμπειρία της «Suzanne», τον Αμπντελατίφ Κεσίς που την ανέδειξε και την πρώτη σκηνοθετική της προσπάθεια που ετοιμάζει.

Σαρά Φορεστιέ: Η Γαλλίδα σταρ της επόμενης γενιάς μιλά στο «α»

Η «Suzanne» της Κατέλ Κιγιεβερέ είναι το ρεαλιστικό, σκληρό και ειλικρινές πορτραίτο μιας γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη με τις αυτοκαταστροφικές της επιλογές (μένει έγκυος στην εφηβεία, εγκαταλείπει το παιδί της, συλλαμβάνεται για ληστεία και φυλακίζεται), παλεύει όμως μέχρι τέλους να βρει τον αληθινό της εαυτό και να ενηλικιωθεί ψυχολογικά και συναισθηματικά. Ένας απαιτητικός ρόλος που χάρισε στην 28χρονη Σαρά Φορεστιέ («Πες μου τ’ Όνομά σου») το βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και μια ακόμα υποψηφιότητα για Σεζάρ, βάζοντάς την στην πρώτη γραμμή της επόμενης γενιάς των σπουδαίων Γάλλων ηθοποιών.

Σαρά Φορεστιέ: Η Γαλλίδα σταρ της επόμενης γενιάς μιλά στο «α» - εικόνα 1

Ποια είναι στην πραγματικότητα η Σουζάν;
Η ταινία την προσεγγίζει περισσότερο συναισθηματικά παρά ψυχαναλυτικά ή με άμεσες κοινωνικές αναφορές, οπότε διάλεξα κι εγώ την ίδια μέθοδο. Είναι μια γυναίκα η οποία στην ουσία δεν εξελίσσεται ψυχολογικά με το πέρασμα του χρόνου και την ένιωσα σαν κάποιον ο οποίος κουβαλά εκ γενετής μια τραγικότητα μέσα του. Ήθελα λοιπόν να δείξω πως κάτι της λείπει συναισθηματικά εξ αρχής κι αυτό αναζητά σε όλη τη διαδρομή της ταινίας. Νομίζω πως είναι κάτι πιο δελεαστικό και ενδιαφέρον από το κλασικό σχήμα μιας βιογραφίας, όπου το περιβάλλον είναι ο άμεσος υπεύθυνος των προβλημάτων του ήρωα.
Είχατε ιδέες για το πώς θα φαίνεται ή θα συμπεριφέρεται η ηρωίδα;
Μιλήσαμε πολύ με την Κατέλ και της πρότεινα τα μελαγχολικά χρώματα στα ρούχα και τα μικρά χρυσά σκουλαρίκια, που μου φάνηκαν πως δίνουν μια αδιόρατα ζεστή αίσθηση. Μου αρέσει να προσέχω τις λεπτομέρειες στους ρόλους μου, να «βλέπω» μπροστά μου τον άνθρωπο που θα ενσαρκώσω πριν να αρχίσουν τα γυρίσματα. Μπροστά στην κάμερα ανακαλύπτεις φυσικά κι άλλα πράγματα κι αυτό είναι που κάνει το γύρισμα συναρπαστικό, μια ζωντανή κι όχι μια προκάτ διαδικασία.
Παίρνετε συχνά έμπνευση από την προσωπική σας ζωή για να συμπληρώσετε το παζλ ενός ρόλου;
Κάποιο κομμάτι της ζωής και της ψυχοσύνθεσής σου υπάρχει πάντα στην οθόνη, ακόμα κι αν ερμηνεύεις την Κλεοπάτρα ή κάποια που φαινομενικά βρίσκεται πολύ μακριά σου ως συμπεριφορά και νοοτροπία. Ως ηθοποιός, όμως, δουλεύεις ακόμα και μακριά από το πλατό, ακόμα και μεταξύ δυο ταινιών. Στην πρώτη περίπτωση το μυαλό σου βρίσκεται πάντα στο ρόλο, στην άλλη αυτά που ζεις και σκέφτεσαι θα τα κουβαλήσεις στην αμέσως επόμενη δουλειά σου. Η Σουζάν, πάντως, είναι ένας άνθρωπος που καταλαβαίνω απόλυτα, ειδικά το στοιχείο του ότι δεν μπορεί να αναλύσει λογικά και να εξηγήσει σαφώς, ακόμα και στον ίδιο της τον εαυτό, το λόγο που κάποιες φορές αντιδρά έτσι κι όχι αλλιώς σε αυτά που της συμβαίνουν.
Είναι αλήθεια πως μέσα στον Μάιο ετοιμάζεστε να περάσετε πίσω από την κάμερα για την πρώτη σας ταινία ως σκηνοθέτης;
Πράγματι. Πρόκειται για μια ιδέα την οποία δουλεύω εδώ και 12 χρόνια, ενώ το 2006 άρχισα να γράφω το σενάριο. Έγραφα από μικρή ιστορίες, το κάνω ακόμα, οπότε μου έρχεται πολύ φυσικά το να θέλω να τις αφηγηθώ κινηματογραφικά. Μετά το τέλος των γυρισμάτων της «Suzanne», κοντά ένα χρόνο τώρα, έχω ξεκινήσει προετοιμασία κι όλα είναι έτοιμα. Ο τίτλος της είναι «Μ» και πρόκειται για μια νεανική ερωτική ιστορία με πρωταγωνίστρια… όχι εμένα, αλλά την Αντέλ Εξαρχόπουλος.
Την επιλέξατε μετά τη «Ζωή της Αντέλ»;
Την «Αντέλ» δεν την έχω δει ακόμα και δεν πρόκειται πριν τελειώσω την ταινία μου. Κι αυτό γιατί την Εξαρχόπουλος την διάλεξα μετά από οντισιόν και έρευνα τριών τεσσάρων μηνών, μόλις εκείνη είχε τελειώσει τα γυρίσματα του Κεσίς. Όταν τη διάλεξα κι αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στην ταινία βγήκε η ταινία στις αίθουσες, αλλά απέφυγα να τη δω για να μην επηρεαστώ και πάρω λάθος ιδέες. Αλλιώς δεν θα έχανα έτσι κι αλλιώς ταινία του Κεσίς, στο «L’ Esquive» του οποίου είχα έναν από τους πρώτους μου ρόλους.
Σας αρέσει το σινεμά του, το οποίο ως ύφος δεν βρίσκεται πολύ μακριά κι απ’ αυτό της Κατέλ Κιγιεβερέ;
Πολύ. Είναι και οι δυο τους δημιουργοί που κινηματογραφούν ρεαλιστικά, αλλά δεν φωτογραφίζουν τη ζωή. Μπορούν και μεταμορφώνουν την αλήθεια της, την κάνουν πλουσιότερη. Η «Suzanne» δεν είναι μια νατουραλίστικη ταινία, αλλά σινεμά με μια μυστική ψυχή, μια αόρατη αλήθεια. Κάτι ανάλογο έχω κι εγώ στο νου μου ως σκηνοθέτης κι ελπίζω να μην ακούγεται ως ιεροσυλία αυτό.

Περισσότερες πληροφορίες

Suzanne

3
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 94 '
  • Κατέλ Κιγιεβερέ

Μεγαλώνοντας με τον πατέρα της και τη μικρότερη αδελφή της, η Σουζάν μένει έγκυος στην εφηβεία, μπλέκει σε μια ριψοκίνδυνη ερωτική περιπέτεια και προσπαθεί να βρει το δρόμο της στη ζωή μέσα από μια σειρά επώδυνων επιλογών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.