Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου: "Το Ιντεάλ, το Άστορ, η Ίριδα κινδυνεύουν"

Με ανάρτησή της στα social media η Πρόεδρος τοποθετείται σχετικά με την υπαρξιακή απειλή που αντιμετωπίζουν οι κινηματογράφοι του κέντρου.

Κινηματογράφος Άστορ

Στην επαύριο της συνέντευξης τύπου για το μέλλον των κινηματογράφων Ιντεάλ-Άστορ, αφού σωρεία σκηνοθετών εξέφρασε δημόσια τη στήριξή του στα σινεμά, σειρά έχει η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η οποία τοποθετήθηκε πάνω στο ζήτημα μέσω ανάρτησής της στα social media.

Προτού περάσουμε στη σχετική δημοσίευση, πολύ συνοπτικά, θυμίζουμε πως στην παρούσα φάση ο e-ΕΦΚΑ έχει καταβάλλει ένσταση στη διαδικασία του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος για την ανακήρυξη των Ιντεάλ-Άστορ ως χώρους διατηρητέους προς τη χρήση τους. Καθεστώς, δηλαδή, που θα εξασφάλιζε την απρόσκοπτη μελλοντική λειτουργία τους. Ενώ παράλληλα, έχει δρομολογηθεί η διάθεση των ακινήτων που στεγάζονται τα σινεμά σε επενδυτές, με το Ιντεάλ να έχει ήδη πουληθεί σε ξενοδοχειακό όμιλο. Διαβάστε το αναλυτικό χρονικό των γεγονότων εδώ. Έτσι, εύλογα τίθεται σε ανοιχτή αμφισβήτηση το μέλλον των δύο κινηματογράφων, γεγονώς που έχει κινητοποιήσει επαγγελματίες σινεφίλ και μη σε δράσεις προς την έμπρακτη στήριξή τους. Αποκορύφωμα, η απόλυτα επιτυχημένη πρωτοβουλία "Τα Σινεμά μας, η Πόλη μας" η οποία γέμισε τόσο τις σκοτεινές αίθουσες όσο και τους δρόμους του κέντρου. Την ίδια στιγμή, συγκεντρώνονται υπογραφές υπέρ των κινηματογράφων σε κάλεσμα που μπορείτε να βρείτε εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Η κυρία Σακελλαροπούλου, λοιπόν, στη μακροσκελή ανάρτησή της στέκεται στη σημασία των κινηματογράφων ως χώρων που προσδίδουν πολιτισμική αξία και ιστορική μνήμη σε μια πόλη, χωρίς να παρακάμπτει τις διαστάσεις αποξένωσης που προκύπτουν όταν τέτοιοι τόποι κλείνουν: "Η ερημοποίηση της Σταδίου μας πληγώνει. Το καμένο κτίριο που στέγαζε τον 'Απόλλωνα' και το 'Αττικόν' παραμένει τραύμα ανεπούλωτο στον αστικό ιστό. Το 'Ideal', το 'Άστορ', η 'Ίριδα'" κινδυνεύουν. Χάνουμε κινηματογράφους που μας μύησαν στα 'μυστικά του σινεμά σαν της ποιήσεως τη μαγεία', όπως έγραψε ο Ανδρέας Εμπειρίκος, γνωρίζοντάς μας μεγάλους δημιουργούς, που απόσταξαν στις εικόνες τους τη λυρική ουσία της ζωής. Χάνουμε τη μυσταγωγία της αίθουσας, τη γοητεία της συλλογικής εμπειρίας. Χάνουμε χώρους που δεν ήταν απλώς αίθουσες προβολής, αλλά κιβωτοί πολιτισμού. Καθώς αποκόπτονται, ένας ένας, από το σώμα της πόλης, όπως εξάλλου και άλλοι, ιστορικοί τόποι συνάθροισης, παλιά καφενεία ή εστιατόρια που κάποτε αποτέλεσαν πυκνωτές της αθηναϊκής πνευματικής ζωής, χάνεται, σταδιακά, και η μνήμη της πόλης".

Αναλυτικά η ανάρτηση της κυρίας Σακελλαροπούλου:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".