Μαντάμ Μποβαρί

2,5

Ευπρεπής, διακριτική, αλλά υπερβολικά συγκρατημένη διασκευή του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ.

Μαντάμ Μποβαρί

Παντρεμένη με έναν επαρχιακό γιατρό, η νεαρή Έμα Μποβαρί ασφυκτιά μέσα στην ανιαρή καθημερινότητά της. Η γνωριμία της με έναν αριστοκράτη και τη ζωή της υψηλής κοινωνίας θα την παρασύρει στην αναζήτηση απολαύσεων με σκληρό, τραγικό τίμημα. Ευπρεπής, διακριτική, αλλά υπερβολικά συγκρατημένη διασκευή του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ.

Μαντάμ Μποβαρί - εικόνα 1

Στη δραμεντί «Cold Souls» του 2009, η Αμερικανογαλλίδα Σοφί Μπαρτ είχε εμπνευστεί για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο από τον «Θείο Βάνια» του Τσέχοφ. Η δεύτερη, πιο φιλόδοξη ταινία της αποτελεί μεταφορά του παρθενικού μυθιστορήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ «Μαντάμ Μποβαρί», ενός απόλυτα επίκαιρου μέχρι και σήμερα λογοτεχνικού αριστουργήματος.

Την ιδέα της γυναίκας η οποία πλήττει, παγιδευμένη στην κομφορμιστική καθημερινότητα της αστικής κοινωνίας, την έχουμε συναντήσει σε πάμπολλες παραλλαγές (μέχρι και στην «Ωραία της Ημέρας»), μία από τις λιγοστές πιστές μεταφορές του βιβλίου στην οθόνη είναι αυτή του Βινσέντε Μινέλι του 1949, που παραμένει ένα κομψό, ευφυές ακαδημαϊκό υπόδειγμα (ο ίδιος­ ο Φλομπέρ μας αφηγείται την ιστορία), αντίθετα από την πιο πρόσφατη, αναιμική εκδοχή του Κλοντ Σαμπρόλ του 1991, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Το σενάριο ακολουθεί χωρίς τυφλή αυστηρότητα τη φλομπερική ιστορία, εστιάζοντας κυρίως στη νεαρή Έμα, η οποία παντρεύεται­ έναν επαρχιακό γιατρό, αλλά γρήγορα αρχίζει να ασφυκτιά μέσα στην ανιαρή καθημερινότητά της. Η γνωριμία της με έναν αριστοκράτη και τη ζωή της υψηλής κοινωνίας, την οποία θα αρχίσει να βιώνει σπαταλώντας αλόγιστα, θα την παρασύρει στην αναζήτηση απολαύσεων που γρήγορα θα αποδειχτούν ρηχές κι εφήμερες.

Μαντάμ Μποβαρί - εικόνα 2

Με έναν ψυχολογικά ιδιοφυή τρόπο, ο Φλομπέρ περιγράφει την αυτοκαταστροφική­ εξέγερσή της με γκρίζους τόνους και την ηρωίδα του γεμάτη αντιφάσεις – ρομαντική μα και χυδαία, σκληρή εγωίστρια αλλά­ και γεμάτη αξιοπρέπεια μέχρι τέλους. Η Μπαρτ μοιάζει να τη συμπαθεί περισσότερο, ενισχύοντας τους φεμινιστικούς τόνους, διατηρώντας όμως συνολικά μια ισορροπημένη ματιά και μια σκηνοθετική προσέγγιση ημιτονίων.

Μικρές λεπτομέρειες, από τους κορσέδες μέχρι τους κάθε λογής αντικατοπτρισμούς, προσεκτικά καδραρίσματα και διακριτικοί φωτισμοί τονίζουν τον κοινωνικό και ψυχολογικό εγκλωβισμό της ηρωίδας, την οποία υποδύεται μια ντελικάτη, αλλά λιγάκι ψυχρή Μία Γουασικόφσκα. Ευπρεπής και διακριτική, όπως και ολόκληρη η ταινία, μοιάζει να έχει καταλάβει τα πάθη τής εν αδιέξοδη συγχύσει Έμα, αποδεικνύεται όμως υπερβολικά συγκρατημένη και άτολμη στο τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να τα μεταφέρει στην οθόνη.

Γερμανία, Βέλγιο. 2014. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαντάμ Μποβαρί

Madame Bovary
2,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 118 '
  • Σοφί Μπαρτ

Παντρεμένη με έναν επαρχιακό γιατρό, η νεαρή Έμα Μποβαρί ασφυκτιά μέσα στην ανιαρή καθημερινότητά της. Η γνωριμία της με έναν αριστοκράτη και τη ζωή της υψηλής κοινωνίας θα την παρασύρει στην αναζήτηση απολαύσεων με σκληρό, τραγικό τίμημα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.