H νέα σειρά του Βινς Γκίλιγκαν αποτελεί την πιο χοτ στιγμή της τηλεόρασης για φέτος, και έχουμε δει μόλις τα τέσσερα πρώτα επεισόδια. Ήταν αναμενόμενο άλλωστε από τον δημιουργό του Breaking Bad και του Better Call Saul να προκαλέσει φασαρία γύρω από το όνομά του με το που κυκλοφόρησε κάτι καινούργιο, μιας και μέχρι στιγμής το βιογραφικό του είναι (τολμούμε να πούμε) σχεδόν αψεγάδιαστο.
Το Pluribus, η νέα σειρά επιστημονικής φαντασίας με την υπογραφή του, έχει κερδίσει ήδη τον θαυμασμό των κριτών και την εμπιστοσύνη του κοινού, με τις συζητήσεις και τις θεωρίες γύρω από βασικό του θέμα να ποικίλουν: πρόκειται για μία αλληγορία της τεχνητής νοημοσύνης, μία καταγγελία εναντίον του καπιταλισμού ή κάτι εντελώς διαφορετικό και ακόμα πιο σύνθετο; Παρόλο που τα ανάλογα debates είναι σίγουρα δελεαστικά, αξίζει να σταθούμε περισσότερο στην Κάρολ (Ρία Σίχορν), την πρωταγωνίστρια της ιστορίας, και το πώς το σενάριο διαχειρίζεται με αναζωογονητική φροντίδα την σεξουαλική της ταυτότητα ενώ ο κόσμος κυριολεκτικά τελειώνει.

Το Pluribus διαπιστώνει από νωρίς ότι η ηρωίδα του είναι θυμωμένη και απογοητευμένη από την ζωή της, ακόμα και πριν τα πράγματα αρχίσουν να πηγαίνουν στραβά για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Παρά την φήμη και την περιουσία που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει χάρη στο franchise ρομαντικών μυθιστορημάτων που γράφει, η Κάρολ ντρέπεται για τα επαγγελματικά της και περιφρονεί τους θαυμαστές της. Τοποθετείται έτσι σεναριακά σε μία προνομιακή θέση που κατά καιρούς την κάνει να φαίνεται αντιπαθητική και ανίδεη. Καταφέρνει παρόλα αυτά να κερδίσει τη συμπάθειά μας πίσω όταν, ως κοινό, την συνοδεύουμε σε ένα ταξίδι πένθους που ξεκινάει με την απώλεια της συντρόφου της, Έλεν.

Η Έλεν πεθαίνει όταν μία εξωγήινη μετάδοση προκαλεί την συγχώνευση σχεδόν όλων των ανθρώπινων μυαλών και τους καθοδηγεί έτσι ώστε να μοιράζονται τις ίδιες (χαρούμενες) σκέψεις και απόψεις. Η μυστήρια αυτή δύναμη δημιουργεί μία παγκόσμια συλλογική νοημοσύνη, και η ιστορία ουσιαστικά ξεκινάει όταν καταλαβαίνουμε πως η Κάρολ έχει ανοσία. Ένα ακόμα βασικό στοιχείο του χαρακτήρα της Κάρολ; Είναι λεσβία, και το κρατάει κρυφό από τον υπόλοιπο κόσμο.
Σύμφωνα με συνέντευξή του Βινς Γκίλιγκαν στο περιοδικό Time, η σεξουαλικότητα της Κάρολ ήταν ένα από τα πράγματα που του προκαλούσαν άγχος, καθώς ως σεναριογράφος δεν είχε άμεση εμπειρία με την queer οπτική γωνία. Στην ίδια συνέντευξη, εξέφρασε και την ανησυχία του για το γεγονός ότι η Κάρολ ήταν η πρώτη γυναίκα πρωταγωνίστριά του (όλοι θυμόμαστε την αισχρή αντιμετώπιση που είχε η Σκάιλερ Γουάιτ του Breaking Bad). Μέχρι στιγμής όμως, φαίνεται ότι το άγχος του αυτό έχει μεταφραστεί σε προσοχή στην λεπτομέρεια και έχει ωθήσει την συγγραφική ομάδα του Pluribus στο να διαχειριστεί τους queer χαρακτήρες του με την φροντίδα που χρειάζεται.

Σε μια σκηνή από το πρώτο επεισόδιο της σειράς, πριν το ‘hivemind’ αναλάβει δράση, η Έλεν ενθαρρύνει την Κάρολ να είναι ανοικτή με το κοινό της και να αποκαλύψει ότι βρίσκεται σε σοβαρή σχέση με μία γυναίκα. Αμέσως καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για ένα ευαίσθητο θέμα μεταξύ τους, όμως πριν προλάβουν να βρουν κάποια λύση, η συγχώνευση περνάει στο τελικό της στάδιο σκοτώνοντας την Έλεν και αποκτώντας πρόσβαση στις αναμνήσεις της Κάρολ. Κάθε φιλί, κάθε καβγάς, κάθε ταξίδι και κάθε μυστικό είναι πλέον κοινή γνώση, με την Κάρολ να μην μπορεί καν να θρηνήσει ιδιωτικά τον θάνατο της αγαπημένης της και την ζωή που μοιράστηκαν. Και αυτό γιατί όλα όσα σκέφτεται πλέον μοιράζονται με εκατομμύρια άτομα που προσπαθούν μανιωδώς να την ευχαριστήσουν και, κυρίως, να την κατευνάσουν. Ό,τι έκανε τον δεσμό των δύο γυναικών ξεχωριστό, κυρίως το γεγονός ότι η Έλεν δεν φοβόταν να αντιμετωπίσει την αρνητική φύση της Κάρολ και να την προκαλέσει να γίνει καλύτερος άνθρωπος, τώρα πλέον έχει σβηστεί.
Παρόλα αυτά, το Pluribus δεν πέφτει στο χιλιοπαιγμένο στερεότυπο του ‘Burry Your Gays’, όπου μία σειρά σκοτώνει τους queer χαρακτήρες της μόνο για να προκαλέσει σοκ και να κινήσει την πλοκή παρακάτω. Αντιθέτως, ο Γκίλιγκαν δεν ‘καλοπιάνει’ σε καμία στιγμή την πρωταγωνίστριά του, ούτε της φέρεται διαφορετικά από ό,τι θα περιμέναμε από μία ηρωίδα επιστημονικής φαντασίας. Ταυτόχρονα όμως κάνει ξεκάθαρο πως οι εμπειρίες της Κάρολ, από τα καταπιεσμένα της νιάτα μέχρι τον ενήλικο έρωτά της για την Έλεν, είναι καθοριστικοί παράγοντες που την κάνουν να αντιστέκεται στο hivemind. Ακόμα καλύτερα, η σειρά δεν αφήνει την Έλεν να αιωρείται στο περιθώριο ως την νεκρή σύζυγο χωρίς κανένα βάθος. Ακόμα και μετά τον θάνατό της, της επιτρέπει να υπάρχει ως μια στοιχιωτική, αλλά παρόλα αυτά σημαντική παρουσία.

Για αυτό (και άλλα πολλά) αξίζει να παρακολουθήσεις το Pluribus: Είναι μία κοινή άποψη που ακόμα και η Κάρολ θα συμφωνούσε