Στη νέα σειρά "Studio", ο Σεθ Ρόγκεν πληρώνεται για να καταστρέφει ταινίες

Η καινούρια σατιρική παραγωγή του Apple TV+ μας παρουσιάζει την πραγματικότητα της βιομηχανίας του θεάματος.

The Studio

Στο μυαλό πολλών από εμάς υπάρχει η διάκριση ανάμεσα στα πολιτισμικά προϊόντα που είναι για "διασκέδαση" και αυτά που είναι για "ψυχαγωγία". Τις ταινίες που "δεν είναι για ποπ κορν" και βρίσκονται απέναντι στα franchise που, ναι μεν θα βάλεις καρδούλα στο Letterboxd, αλλά θα βάλεις λιγότερα αστεράκια, για να μη νομίζουν οι ακόλουθοι σου πως θεωρείς ότι πρόκειται για "αντικειμενικά" καλό σινεμά.

Στη νέα σειρά του Σεθ Ρόγκεν με τίτλο "The Studio", στην οποία υπογράφει το σενάριο, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, το κεντρικό ζήτημα είναι η σύγκρουση ανάμεσα στον εμπορικό και τον σινεφίλ κινηματογράφο. Ο Ρόγκεν, βασισμένος στην πραγματικότητα της βιομηχανίας του Χόλιγουντ, υποδύεται τον Ματ, τον φρεσκοδιορισμένο διευθυντή ενός από τα μεγαλύτερα στούντιο της Αμερικής. Ο Ματ λατρεύει τις ταινίες, αλλά φοβάται πως η νέα του θέση προϋποθέτει να παίρνει όλες αυτές τις αποφάσεις που θα τις "καταστρέψουν". Από την επιλογή ενός σκηνοθέτη, ηθοποιού, ή συντελεστή που δεν ταιριάζει στο πρότζεκτ, αλλά θα αποτελεί εγγύηση για την εμπορική επιτυχία της ταινίας, έως την παρέμβαση στα γυρίσματα ή το μοντάζ, ο ρόλος του εκτελεστικού παραγωγού περιλαμβάνει ενίοτε την διαρκή επινόηση νέων προβλημάτων.

The Studio
The Studio

Ο ιδιοκτήτης του στούντιο (ο Μπράιαν Κάρστον εμφανίζεται ως άλλος ένας κοστουμαρισμένος τεχνοκράτης χωρίς κανένα ενδιαφέρον για την τέχνη του κινηματογράφου) αναθέτει στον Ματ την δημιουργία μίας ταινίας εμπνευσμένης από τον Kool-Aid Man, τη μασκότ μίας αμερικανικής εταιρείας αναψυκτικού. Τότε, ο Ματ εγκλωβίζεται στην επιθυμία του να δημιουργήσει μία καλή, αλά "Barbie" ταινία που όχι μόνο θα αποφέρει κέρδη στην εταιρεία, αλλά θα έχει και καλλιτεχνική αξία.

Διαβάστε Επίσης

Ο κόσμος του Ρόγκεν δεν βρίσκεται πολύ μακριά από το τι συμβαίνει καθημερινά στο Χόλιγουντ. Τα τελευταία χρόνια, στο εμπορικό αμερικάνικο σινεμά έχει παγιωθεί η τάση να κυκλοφορεί υλικό βασισμένο σε ήδη επιτυχημένα προϊόντα, βιβλία, κόμικ, πρόσωπα. Εκτός από το προαναφερθέν (και βραβευμένο με Όσκαρ) "Barbie", πρόσφατα κυκλοφόρησε το "Flamin' Hot" (2023), μία κωμωδία που αφηγέιται την ιστορία του άντρα που ισχυρίστηκε ότι δημιούργησε τα πατατάκια Hot Cheetos. Το 2024 ο Τζέρι Σέινφιλντ σκηνοθέτησε μία ταινία εμπνευσμένη από την ιστορία των Pop Tarts. Αυτά τα εγχειρήματα λειτουργούν σαν διαφημίσεις μεγάλου μήκους: ο κινηματογράφος είναι το μέσο που οδηγεί σε μία μεγαλύτερη κατανάλωση των προϊόντων που παρουσιάζονται. Ο στόχος δεν είναι η καλλιτεχνική αξία, αλλά η ένταξη του κινηματογραφικού προϊόντος στο ευρύτερο branding της εταιρείας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, φυσικά, το αποτέλεσμα είναι ενενήντα λεπτά κλισέ σεναρίου με κακό χιούμορ.

The Studio

Στην περίπτωση των κόμικ βλέπουμε την συνεχή ανάπτυξη συμπάντων που επιβεβαιώνουν πως καμία σειρά ταινιών δεν χρειάζεται να τελειώσει ποτέ. Μέσα στα τελευταία είκοσι χρόνια έχουν περάσει από τις οθόνες μας τρεις διαφορετικοί Spider-Man (εξαιρώντας τα κινούμενα σχέδια). Αλλά, εκεί που εμείς ως θεατές βλέπουμε τρεις εκδοχές του ίδιου, αγαπημένου franchise, το στούντιο βλέπει την ευκαιρία να δημιουργηθεί μία ακόμη πιο επιτυχημένη τέταρτη εκδοχή που τις συνδυάζει όλες.

Σε αυτό το κύμα ανακύκλωσης εντάσσονται, επίσης, οι βιογραφικές ταινίες και σειρές, οι οποίες εμμονικά εμπνέονται ή αναμασούν πραγματικές ιστορίες και ζωές διάσημων προσωπικοτήτων, οι οποίες έχουν ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού σε κάποια άλλη τους μορφή. Μόνο το 2024, για παράδειγμα, είδαμε να κυκλοφορούν τα "Maria", "A Complete Unknown", "Back to Black", "Better Man" και "Apprentice". Αντίστοιχα, το οσκαρικό "Είμαι Ακόμη Εδώ" και το φρενήρες "Saturday Night", αν και διαφορετικού ύφους, μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη γεγονότα από την δεκαετία του '70. Το πρώτο εστιάζει στην μυστηριώδη εξαφάνιση ενός Βραζιλιάνου πολιτικού κατά τη διάρκεια της δικτατορίας και το δεύτερο λαμβάνει χώρα εξ ολοκλήρου το βράδυ της πρώτης ζωντανής μετάδοσης του SNL, της κωμικής εκπομπής που φέτος κλείνει τα 50 χρόνια στον αέρα.

Διαβάστε Επίσης

Επιστρέφοντας, όμως στις ευθύνες του παραγωγού, αξίζει να θυμηθούμε πως ιστορικά υπήρξε ένας καλλιτεχνικός συντελεστής ισότιμος με τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο, βοηθώντας καθοριστικά στο να γυριστούν μερικές από τις πιο εμβληματικές σκηνές της κινηματογραφικής ιστορίας. Από την προσθήκη της χρονομηχανής στη μορφή ενός DeLorean στο "Back to the Future", έως την στροφή του "Good Will Hunting" από κατασκοπικό θρίλερ σε μία δραματική ταινία χαρακτήρων, τα στούντιο συχνά επεμβαίνουν με αποφάσεις που μπορούν να αλλάξουν τον χαρακτήρα μίας ταινίας προς το καλύτερο. Ίσως το "Studio" είναι μία ένδειξη πως η ίδια η βιομηχανία θέλει να επιστρέψει σε αυτό.

Δείτε το trailer του "Studio":

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

3 πράγματα που μάθαμε για το "Παιδί"

Είδαμε το πρώτο επεισόδιο της νέας κωμωδίας της ΕΡΤ που έκανε πρεμιέρα εχθές.

ΓΡΑΦΕΙ: ΡΕΓΓΙΝΑ ΦΙΛΟΓΛΟΥ
16/09/2025

Αυτές είναι οι πολυαναμενόμενες παραγωγές που θα δούμε στην ΕΡΤ

Αυτές είναι οι σειρές της δημόσιας τηλεόρασης που θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες.

Πού θα δείτε τους νικητές των Emmy

Σε αυτές τις streaming πλατφόρμες μπορείτε να παρακολουθήσετε τις σειρές που βραβεύτηκαν.

"Sex and the City": Σεξουαλική απελευθέρωση για λίγους (;)

Με αφορμή τις δηλώσεις της Ζόι Κράβιτζ για την ομοφοβία και τον σεξισμό στις αγαπημένες μας σειρές από τα 90s, ξανασκεφτόμαστε μία από τις πιο προοδευτικές τηλεοπτικές παραγωγές των τελευταίων χρόνων.

Απόψε (16/9) στην TV: Κίρστεν Νταστ και Τζέσικα Τσαστέιν

Δύο δυναμικές γυναίκες από άλλες εποχές παίζουν απόψε στην ελληνική τηλεόραση.

Μήπως οι "Κακές Ιδέες" των Ατζαράκη και Ζάμπρα ήταν τελικά καλή ιδέα;

Είδαμε τα πρώτα επεισόδια της νέας συμπαραγωγής της COSMOTE TV.

Οι τηλεοπτικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Θρίλερ, αστεράτα καστ, κινούμενα σχέδια και υπερηρωικές επιστροφές έρχονται στις οθόνες μας τις επόμενες μέρες.