"Squid Game": Μήπως το Netflix αργοπεθαίνει;

Η πολυσυζητημένη δεύτερη σεζόν της δημοφιλούς σειράς μάς επιβεβαιώνει τις προθέσεις της πλατφόρμας (και δεν είναι καλές).

Squid Game 'Squid Game'


Τρία χρόνια πριν, η πρώτη σεζόν του "Squid Game" κυκλοφόρησε στο Netflix, δημιουργώντας πανικό στο ίντερνετ. Βίαιη και αρκούντως διδακτική, η σειρά έδωσε τους θεατές την αίσθηση ότι βλέπουν κάτι καινούργιο. Τη δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων, η νέα σεζόν έγινε διαθέσιμη στην πλατφόρμα και, ακολουθώντας την πορεία που χάραξε η προηγούμενη, στέφθηκε με viral επιτυχία. Όσο διασκεδαστική κι αν είναι, ωστόσο, καθώς κυλούν τα επεισόδια γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι όχι μόνο δεν καινοτομεί, αλλά υιοθετεί μια σεναριακή φόρμα που έχουμε ξαναδεί. Χρησιμοποιώντας το ίδιο αφηγηματικό τρικ του φονικού παιχνιδιού, της αλόγιστης βίας και της όξυνσης των ταξικών αντιθέσεων, το Netflix μάς σερβίρει μια παραγωγή προθάλαμο για την τρίτη σεζόν (δεν είναι τυχαίο ότι αυτή ανακοινώθηκε σχεδόν αμέσως), αλλά, κυρίως, δεν φαίνεται να προχωράει τη συζήτηση.
 
Το Netflix έχει υπάρξει διαχρονικά ευπροσάρμοστο στις ανάγκες της αγοράς, ξεκινώντας ως υπηρεσία ενοικίασης DVD στα 90s και καταλήγοντας να αλλάξει εξ ολοκλήρου τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε σειρές και ταινίες. Και ενώ η πρωτοπορία του ήταν αυτή που έδωσε στο Netflix το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (ας μην ξεχνάμε πως εξαιτίας του χρησιμοποιούμε τον όρο "binge"), σήμερα οι δεκάδες διαθέσιμες συνδρομητικές υπηρεσίες δημιουργούν την ανάγκη για μια πιο επιθετική στρατηγική. Αντί να ρισκάρει, ωστόσο, προσθέτοντας στον κατάλογό του μία ριζικά καινούργια ιδέα, επαναλαμβάνει τις δοκιμασμένες συνταγές που έχουν ήδη αγαπηθεί από το κοινό ("Bridgerton"), ανακυκλώνει τις επιτυχημένες αφηγήσεις με ελάχιστες παραλλαγές στη φόρμα ("You") και έτσι διατηρεί το ενδιαφέρον των συνδρομητών. Βλέπουμε, έτσι, δεύτερες, τρίτες και τέταρτες σεζόν παραγωγών που είχαν εξαντλήσει την ιστορία τους ήδη από την πρώτη ("Emily in Paris"), ενώ νέες προσπάθειες κόβονται μέσα σε λίγες εβδομάδες αν όχι μέρες απ’ το λανσάρισμά τους, αν δεν καταφέρουν να πιάσουν απευθείας το στόχο.

"Squid Game": Μήπως το Netflix αργοπεθαίνει; - εικόνα 1
"Squid Game"

Το μόνο σίγουρο είναι πως, αν το "Squid Game" μας αρέσει, τότε θα το δούμε ξανά. Όπως κι έγινε. Στη δεύτερη σεζόν βλέπουμε το σκηνικό να επαναλαμβάνεται, με τον Σονγκ Τζου-χουν (Λι Τζονγκ Τζε), τρία χρόνια μετά την αιματοβαμμένη νίκη του, να προσπαθεί να διαλύσει το παιχνίδι εκ των έσω. Και, ενώ κριτικοί και μη μιλούν στο internet για έλλειψη πρωτοτυπίας, οι θεάσεις παραμένουν υψηλές και η δεύτερη σεζόν έγινε η δεύτερη πιο δημοφιλής μη αγγλόφωνη κυκλοφορία σε λιγότερο από δύο εβδομάδες (την πρωτιά συνεχίζει να κρατάει ο πρώτος κύκλος). Με τις προκλήσεις όσο οικείες χρειάζεται και την ωμότητα στο κόκκινο, ίσως ο στόχος να είναι απλώς να προκαλέσει την αίσθηση που κατάφερε να μας ξυπνήσει την πρώτη φορά. 

Πάντως, το "Squid Game" δεν είναι η μοναδική περίπτωση στην οποία το Netflix προσπαθεί να ακολουθήσει το k-trend της εποχής. Από το 2015, η πλατφόρμα έχει επενδύσει περισσότερα από 720 εκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή πρωτότυπου κορεάτικου περιεχομένου, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια σχεδιάζει να επενδύσει άλλα 2,5 δισεκατομμύρια. Στον αγώνα για τη διατήρηση των συνδρομητών, το Netflix έχει ήδη διαλέξει το niche του. 

Squid Game
"Squid Game"

Φαίνεται πως το Netflix επιχειρεί να γίνει προορισμός για όσους αποζητούν το συναίσθημα του "comfort watch", την αίσθηση θαλπωρής που νιώθουμε παρακολουθώντας κάτι γνώριμο. Αλλά, πέρα από αυτό, επενδύει στο να εμπλουτίζει τον κατάλογό του με οποιοδήποτε περιεχόμενο θα μας κρατήσει στην πλατφόρμα, ακόμη κι όταν αυτό ξεχνιέται αμέσως μόλις κλείσουμε την οθόνη: είτε μιλάμε για μια σεζόν που δεν έχει να πει τίποτα καινούργιο, είτε για μία από τις δεκάδες τυποποιημένες docuseries, τη συνεργασία με το WWE ή ακόμα και με το αγωνιστικά αδιάφορο (και ηθικά αμφιλεγόμενο) ματς του 70χρονου Μάικ Τάισον με τον Τζέικ Πολ. Έτσι, όσο η ανακύκλωση συνεχίζεται, όλο και περισσότεροι αρχίζουμε να σκεφτόμαστε αν θα πληρώσουμε την επόμενη συνδρομή μας.
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Ξένες σειρές: Τα 10 καλύτερα Halloween επεισόδια όλων των εποχών

Η spooky γιορτή τιμάται καταλλήλως στην αμερικανική τηλεόραση και αυτή η λίστα αναλύει τα μεγαλύτερα highlights.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΡΙΣΤΥ ΠΕΡΡΗ
24/10/2025

Απόψε (24/10) στην TV: Το αριστούργημα του Πιερ Πάολο Παζολίνι

Ένα ταξίδι στην Ιταλία του παρελθόντος και ένα σπιντάτο heist movie απόψε στην ελληνική τηλεόραση.

Αυτές είναι οι σειρές που θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Από τον Σωτήρη Τσαφούλια έως τον Σαβέριο Κοστάντσο, η φετινή διοργάνωση μας επιφυλάσσει πολλές τηλεοπτικές εκπλήξεις.

"Μια Νύχτα Μόνο": Γνωρίζουμε τους χαρακτήρες της νέας σειράς του Mega

Ο Δημήτρης Λάλος και η Μαριλίτα Λαμπροπούλου θα πρωταγωνιστήσουν στο δράμα που θα κάνει πρεμιέρα στο κανάλι.

"Μεγάλη Εικόνα": Το πολιτικό σκηνικό μετά τις νέες δημοσκοπήσεις

Το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ, το νομοσχέδιο του 13ώρου και ο Άγνωστος Στρατιώτης πρωταγωνιστούν στο επόμενο επεισόδιο.

Απόψε (23/10) στην TV: Μπραντ Πιτ, Ντάνιελ Κρεγκ και Ντενζέλ Ουάσινγκτον

Περιπέτεια, δράμα και κατασκοπεία απόψε στην ελληνική τηλεόραση.

Πίσω στα 80s, ο Διονύσης Σαββόπουλος γιόρταζε το ελληνικό τραγούδι

Με αφορμή τον θάνατο του μεγάλου μουσικού, θυμόμαστε την εκπομπή του στην ΕΡΤ που ήταν γεμάτη τραγούδια, συνεργασίες, αφιερώματα και συζητήσεις.