Η δυναμική επιστροφή του "Maestro" με το ποιητικό "Mother"

Μετά την παγκόσμια επιτυχία της 1ης σεζόν, η δραματική σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη επέστρεψε στο MEGA και το Νetflix.

Maestro Maestro

Η μυθοπλασία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη τα χωράει όλα: οικογενειακό δράμα, έρωτα, χιούμορ, βία. Ο Έλληνας δημιουργός, ξέρει ακριβώς τι αρέσει στον κόσμο και έχει βρει έναν μοναδικό τρόπο να επικοινωνεί μαζί του μέσω της τέχνης του, η οποία κρατάει πάντα το όριο μεταξύ τολμηρής και ποπ. Το τελευταίο τηλεοπτικό εγχείρημα και highlight της καριέρας του, το σαρωτικό "Maestro", ήρθε να επιβεβαιώσει ακριβώς αυτό, κερδίζοντας όχι μόνο το ελληνικό, αλλά και το παγκόσμιο τηλεοπτικό κοινό μέσω του Netflix.

Με φόντο τους μαγευτικούς Παξούς και αξιοποιώντας σεναριακά το πλαίσιο της "μικρής κοινωνίας", ο Παπακαλιάτης συνέθεσε στην πρώτη σεζόν ένα μωσαϊκό ιστοριών με ξεχωριστούς πρωταγωνιστές, που συμπληρώνουν η μία την άλλη. Το πρώτο μέρος της ιστορίας του "Μaestro" έκλεισε με ένα καθηλωτικό φινάλε, αφήνοντας όλους τους χαρακτήρες διαλυμένους: ο Αντώνης (Ορέστης Χαλκιάς) σκότωσε τον Χαράλαμπο (Γιάννης Τσορτέκης), πατέρα του αγοριού του, Σπύρο (Γιώργος Μπένος), ο Ορέστης (Παπακαλιάτης) και ο πατέρας του Αντώνη, Φάνης (Φάνης Μουρατίδης), τους βοήθησαν να κρύψουν το πτώμα, και ο Μιχάλης (Αντίνοος Αλμπάνης) βρέθηκε μάρτυρας της συγκάλυψης.

Η δεύτερη σεζόν συναντά τους πρωταγωνιστές πέντε μήνες αργότερα, εστιάζοντας τόσο στην στασιμότητά τους όσο και στις αλλαγές που έχουν καθορίσει τις ζωές τους. Τα δύο αγόρια προσπαθούν να ξεπεράσουν το τραυματικό γεγονός, ο Ορέστης έχει επιστρέψει στην Αθήνα περιμένοντας την σύντροφό του, Αλεξάνδρα (Στεφανία Γουλιώτη), να γεννήσει, και η Κλέλια (Κλέλια Ανδριολάτου) έχει μείνει μόνη, απογοητευμένη τόσο από την εγκατάλειψη του Ορέστη όσο και από την απόσταση που τη χωρίζει από τους δικούς της.

Maestro
Maestro

Έξυπνα και κινηματογραφικά, το πρώτο επεισόδιο του νέου κύκλου εξετάζει το παρόν μέσα από τα μάτια της "μητέρας". Το "Mother" ξεκινά με ένα ποιητικό voice-over, στο οποίο ακούμε την Σοφία (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου), μητέρα του Αντώνη και της Κλέλιας, να μοιράζεται με ενοχή πως δεν έχει τον τρόπο να προσεγγίσει, να προστατεύσει και να στηρίξει τα παιδιά της, έχοντας κάνει επανειλημμένα λάθη που στέρησαν από εκείνα την εμπιστοσύνη τους προς αυτήν. Η δική της μητέρα, Χάρις (Χάρις Αλεξίου), της απαντά ενστικτωδώς με ένα απόσπασμα: "τα παιδιά μας δε μας ανήκουν".

Ο φακός στρέφεται παράλληλα στην Μαρία (Μαρία Καβογιάννη), γυναίκα του Χαράλαμπου και μητέρα του Σπύρου, μια κακοποιημένη γυναίκα που ζούσε για χρόνια με τον φόβο του συζύγου της. Τώρα που εκείνος "αγνοείται", εκείνη δεν ξέρει τι να κάνει με την απουσία του, διστάζοντας, ή μη μπορώντας πια, να αισθανθεί ανακούφιση. Από τους πιο περίπλοκους και ταυτόχρονα στιβαρούς χαρακτήρες (και μια από τις πιο συγκινητικές ερμηνείες) της σειράς, μια μητέρα που πρεσβεύει την άνευ όρων αγάπη, που παίρνει αγκαλιά το παιδί της όταν κλαίει και κοιμάται μαζί του όταν βλέπει εφιάλτες.

Στην Αθήνα, συναντάμε την Αλεξάνδρα, η οποία είναι έτοιμη να γεννήσει και αποφασισμένη να έχει δίπλα της τον Ορέστη - όχι επειδή δεν μπορεί να μεγαλώσει το παιδί μόνη της, αλλά επειδή δε θέλει να το κάνει. Μιλώντας σε μια ψυχοθεραπεύτρια, η Αλεξάνδρα προβάλλει την ανεξαρτησία της και ταυτόχρονα εκθέτει την αλήθεια της: τον εσωτερικευμένο μισογυνισμό, την ανασφάλειά της απέναντι στην μητρότητα, τον φόβο της απέναντι στην μοναξιά. Ειρωνικά, το φινάλε του επεισοδίου, την βρίσκει να γεννά στους δρόμους της Αθήνας, ζητώντας βοήθεια από αγνώστους, σε μια σκηνή που ξεχωρίζει λόγω τόσο της σημασίας όσο και της ερμηνείας της Γουλιώτη.  

Επιστρατεύοντας μια ποικιλία αφηγηματικών εργαλείων, το "Mother" στηρίζεται στις οπτικές των τριών γυναικών, συμπληρώνεται από αναδρομές και επανέρχεται στο τώρα, διατηρώντας την προσοχή του κοινού για 70 πλούσια τηλεοπτικά λεπτά (ειδική μνεία στον Γιάννη Τσορτέκη ο οποίος στοιχειώνει ως Χαράλαμπος σε μορφή παραισθήσεων) και προετοιμάζοντας για ένα ανανεωμένο "Μaestro".

Η σειρά προβάλλεται κάθε Πέμπτη στις 22.40 στο ΜΕGA, ενώ όλα τα επεισόδια είναι διαθέσιμα στο Netflix.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

"Το Παιδί": Η σειρά που ξαναφέρνει το γέλιο στην ελληνική TV

Καυστικό χιούμορ, απρόβλεπτη πλοκή και λατρεμένοι χαρακτήρες στην καθημερινή μαύρη κωμωδία της ΕΡΤ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΗΡΟΔΟΤΟΥ
23/12/2025

Γιατί στις γιορτές βλέπουμε ξανά και ξανά τις ίδιες χριστουγεννιάτικες ταινίες

Μοιάζει σαν ritual που ακολουθείται με θρησκευτική ευλάβεια ή σαν άγραφος νόμος. Τι κρύβεται πίσω από αυτή την χαρά που νοιώθουμε;

Απόψε (23/12) στην TV: Η πιο αγαπημένη χριστουγεννιάτικη ταινία των Millennials

Ο Κέβιν επιστρέφει στο καθιερωμένο ραντεβού του απόψε στην ελληνική τηλεόραση.

5 κλασικά χριστουγεννιάτικα επεισόδια της TV που αξίζει να δεις ξανά και ξανά

Πάρτι στο γραφείο, φωτάκια, stop motion, επικές ατάκες και γιορτινό πνεύμα σε πέντε από τα πιο κλασικά sitcoms.

Την εβδομάδα των Χριστουγέννων βλέπουμε σπάνιο οπτικοακουστικό υλικό από το Αρχείο της ΕΡΤ

Ένα τηλεοπτικό ταξίδι στο παρελθόν με εξαιρετικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ, αλλά και αφιερώματα στην ΕΡΤ, που μεταφέρουν την ατμόσφαιρα των γιορτινών ημερών.

Οι τηλεοπτικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Η επιστροφή του Stanger Things και ό,τι άλλο μπορούμε να περιμένουμε στην τηλεόραση την εβδομάδα των Χριστουγέννων.

Απόψε (22/12) στην TV: H επική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ με τα πέντε Όσκαρ

Η Αρχαία Ρώμη μέσα από τα μάτια του γνωστού σκηνοθέτη σε μία κλασική πλέον ταινία απόψε στην ελληνική τηλεόραση.