"Η Μάγισσα": Ανταποκρίθηκαν τα πρώτα επεισόδια στο hype που προηγήθηκε της πρεμιέρας;

Η πρεμιέρα της "Μάγισσας" δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν εν αναμονή της. Θα καταφέρει τελικά η φιλόδοξη νέα σειρά του ΑΝΤ1 να μας εκπλήξει;

η μάγισσα

"Η Μάγισσα" συζητήθηκε πολύ πριν φτάσει στο ελληνικό κοινό, γεγονός που εξηγεί γιατί η πρεμιέρα της Δευτέρας στον ΑΝΤ1 ήταν μια από τις πολυαναμενόμενες του φθινοπώρου. Λίγο οι υπογραφές των Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρου Καλκόβαλη στο σενάριο, λίγο η σκηνοθεσία του Λευτέρη Χαρίτου (οι τρεις τους μας έφεραν τις "Άγριες Μέλισσες"), λίγο το επιφανές καστ με τους Έλλη Τρίγγου, Κατερίνα Λέχου, Τάσος Νούσιας, Γιώργος Γάλλος και Νίκος Ψαρράς, η σειρά είχε κάθε λόγο να εξάψει από νωρίς το ενδιαφέρον μας.

Κυρίως όμως, "Η Μάγισσα" θα ήταν κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί στην τοπική τηλεοπτική παραγωγή: μια δραματική σειρά με μεταφυσικά στοιχεία που αγγίζει το είδος του θρίλερ, μια ιστορία που εκτυλίσσεται το μακρινό 1800, και μια υπερπαραγωγή, η πιο ακριβή της εγχώριας τηλεόρασης μέχρι στιγμής. Πράγματι, το πρώτο επεισόδιο ανέδειξε την πρωτοτυπία της σειράς ως προς τα παραπάνω, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το αποτέλεσμα ήταν απαραίτητα τόσο εντυπωσιακό όσο περιμέναμε. Άλλωστε, δεν αρκεί απλώς να κάνει κανείς κάτι καινούριο, σημασία έχει να το κάνει και πετυχημένα.

η μάγισσα

Το ρίσκο της πρωτοτυπίας

Οι δημιουργοί της "Μάγισσας" είχαν ένα όραμα για μία σειρά που δε θα έμοιαζε με καμία. Και το τόλμησαν. Επιχειρούν να μεταφέρουν το κοινό σε μια εποχή που η ελληνική τηλεόραση δεν έχει επισκεφτεί, συγκεκριμένα στις αρχές του 19ου αιώνα. Όμως όσο πιο πίσω πηγαίνουμε χρονικά, τόσο πιο μεγάλο είναι το ρίσκο της ιστορικής ανακρίβειας. Κοινώς, θέλει προσοχή. Είναι εμφανές πως έχει γίνει σοβαρή σχετική δουλειά και "Η Μάγισσα" καταφέρνει να πείσει σε ένα πρώτο επίπεδο για την αληθοφάνεια του χωροχρονικού της -γι’ αυτό και η παραμικρή "παραφωνία" μπορεί πανεύκολα να "πετάξει" τον θεατή από το σύμπαν της. Ξενίζουν, λοιπόν, ατάκες που ταιριάζουν πολύ περισσότερο στο σήμερα (ίσως σε μια προσπάθεια να μπορέσει ο σύγχρονος θεατής να συνδεθεί με τους χαρακτήρες;), γεγονός που αυτόματα ρίχνει την ποιότητα του πρότζεκτ.

Όσον αφορά το στοιχείο του μεταφυσικού, πρόκειται για ένα εγχείρημα που απαιτεί -πέρα από μια προσεγμένη σκηνοθετική προσέγγιση η οποία υπάρχει- την ανάλογη τεχνολογία και ένα μοντάζ που θα φέρουν το "ψέμα" πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μην ξεχνάμε πως παρ’ ότι η ελληνική τηλεόραση υστερεί σε σειρές που ανήκουν στο είδος του fantasy και του sci-fi, ο Έλληνας θεατής εκπαιδεύεται πλέον παρακολουθώντας ξένες σειρές επιπέδου "Game of Thrones” και "Stranger Things”, και με αυτές θα συγκρίνει, καλώς ή κακώς, και τις ελληνικές. Επομένως, ο πήχης έχει ανέβει και από τη στιγμή που μιλάμε για ένα budget 12 εκατ. ευρώ, ίσως υπήρχε το περιθώριο για ένα αποτέλεσμα εντονότερα ρεαλιστικό (οι αναπαραστάσεις μάχης επίσης θα μπορούσαν να φανούν πολύ πιο φυσικές αν ένα μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων και του χρόνο προετοιμασίας αφιερώνοντας σε αυτό το κομμάτι).

μάγισσα

Οι "παλιές" παγίδες

Δυο πατριαρχικές οικογένειες, μια βεντέτα, ένας έρωτας συμφέροντος και ένας απαγορευμένος, άφθονες ίντριγκες, παρωχημένες δυναμικές. Μια Μάνη αδούλωτη, όμως οι γυναίκες της υποδουλωμένες να σκύβουν το κεφάλι μπροστά στους άνδρες, παρά τις μικρές αλλά άκαρπες προσπάθειες να αποτυπωθεί το στερεοτυπικά δυναμικό πρότυπο της γυναίκας Μανιάτισσας. Αυτά τα πολύ γνώριμα σεναριακά θεμέλια που έχουν δώσει ζωή σε τόσες ακόμα ελληνικές σειρές διακρίνονται και στη "Μάγισσα", χωρίς η σειρά να δείχνει έτοιμη να κάνει το βήμα παραπέρα (θα εμβαθύνει π.χ. στις τεταμένες οικογενειακές σχέσεις που συστήνει ή απλώς θα τις χρησιμοποιήσει για το σασπένς;).

η μάγισσα

Τα θετικά

Ο Λευτέρης Χαρίτος σκηνοθετεί δημιουργικά, καταθέτοντας πλάνα που δε συνηθίζουμε να βλέπουμε στην ελληνική τηλεόραση και γι’ αυτό εκτιμώνται. Συγκεκριμένα δείχνει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό όταν του δίνεται η ελευθερία χώρου και δεν περιορίζεται στο κατασκευασμένο σετ (πχ. το όραμα που θέλει την Θεοφανώ να περιπλανιέται στο δάσος). Επίσης, ανάμεσα σε ένα ξεκάθαρα έμπειρο καστ και φρέσκες νέες φυσιογνωμίες, ξεχωρίζει η ερμηνεία της Έλλης Τρίγγου η οποία καθηλώνει ως μια νεαρή μάγισσα που προσπαθεί με δυσκολία να καταλάβει τις δυνάμεις της και τη θέση της στην κλειστή αυτή κοινωνία. Παρ’ ότι λοιπόν τα πρώτα επεισόδια δεν ανταποκρίθηκαν στον ντόρο που προηγήθηκε της πρεμιέρας, αυτά τα πολύ δυνατά στοιχεία δίνουν χώρο για αισιοδοξία και για το ενδεχόμενο μιας συνέχειας η οποία ίσως δικαιώσει τελικά τον (πρόωρα) φιλόδοξο χαρακτήρα της σειράς.

"Η Μάγισσα" προβάλλεται στον ΑΝΤ1 καθημερινά, Δευτέρα εώς Παρασκευή, στις 21.00.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

H EΡΤ2 αποχαιρετά τον Βασίλη Βασιλικό

Ένα ειδικό επεισόδιο της εκπομπής "Το μαγικό των ανθρώπων" θα μεταδόσει απόψε η ΕΡΤ2, εις μνήμην του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/11/2023

H "Έρημη Χώρα" αλλάζει τα δεδομένα της εγχώριας μυθοπλασίας

Λίγο πριν την πρεμιέρα της "Έρημης Χώρας" του Γιώργου Γκικαπέππα και πρώτης παραγωγής του ERTFLIX, είδαμε το πρώτο καθηλωτικό επεισόδιο παρέα με τον δημιουργό.

"Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία": Το ντοκιμαντέρ για τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Μαρίας Κάλλας έρχεται στην ΕΛΣ και στη γαλλική τηλεόραση

Την παγκόσμια πρεμιέρα του επετειακού ντοκιμαντέρ στο ΚΠΙΣΝ στις 2 Δεκεμβρίου, ακολουθεί η τηλεοπτική πρεμιέρα στο γαλλικό κανάλι France TV 5.

Οι 12 καλύτερες σειρές του 2023 από το IndieWire

Λίγο πριν το τέλος του 2023, οι τηλεοπτικοί κριτικοί του Indiewire μοιράστηκαν την κορυφαία 12άδα τους για τη φετινή χρονιά.

Όλα όσα θα δούμε τον Δεκέμβριο στο Netflix

Υποδεχόμαστε τα Χριστούγεννα με νέες σειρές, πολυαναμενόμενες ταινίες, ντοκιμαντέρ και άλλες πολλές εκπλήξεις που θα μας περιμένουν αυτόν τον μήνα στο Netflix.

5+1 ταινίες που αξίζει να δεις αυτήν την εβδομάδα στην TV

Αποχαιρετούμε τον Νοέμβριο και υποδεχόμαστε τα ζεστά movie nights με μια κινηματογραφική τηλεοπτική εβδομάδα.

"I May Destroy You": Μια απαραίτητη ιστορία γύρω από τη σεξουαλική βία, το τραύμα και την επιβίωση

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, θυμόμαστε μια από τις σημαντικότερες σειρές των τελευταίων χρόνων.