
Η CEO της Feelgood Productions κα. Ειρήνη Σουγανίδου μάς μιλά για την "Kookooland", μία παραμυθένια λιλιπούτεια πόλη, όπου 5 χαρακτήρες μέσα από τις καθημερινές τους περιπέτειες, βοηθούν τα παιδιά να να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν θετικά και αρνητικά συναισθήματα με έναν τρόπο διασκεδαστικό και ψυχικά ισορροπημένο. Πρόκειται για μια παιδική τηλεοπτική εκπομπή που προβάλλεται στην ΕΡΤ2 καθημερινά στις 4 μ.μ.. Μια εκπομπή που είναι ευχάριστη όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά και για τους γονείς που τυχαίνει να παρακολουθούν μαζί τους. Όπως μάς λέει η κα. Σουγανίδου, γονείς και παιδιά ήταν το αυστηρότερο και δυσκολότερο test για να συνεχίσουν αυτή την ιδέα.

Η CEO της Feelgood Productions μάς εξηγεί τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την "Kookooland" από άλλες παιδικές εκπομπές, επισημαίνει την εγχώρια έλλειψη χώρου, χρόνου και budget σε πρότζεκτ που απευθύνονται σε παιδιά, ενώ, όπως μάς λέει, η ανταπόκριση που λαμβάνει από γονείς και εκπαιδευτικούς είναι μεγάλη, με τους τελευταίους να διασκεδάζουν και να συζητάνε πια στις τάξεις με αφορμή την "Kookooland".

Θα μας συστήσετε με λίγα λόγια την παραμυθένια πόλη της "Kookooland";
Η "KooKooland" είναι ένα μέρος μαγικό, φτιαγμένο με φαντασία, δημιουργικό κέφι, πολλή αγάπη και ονειρική αισιοδοξία από γονείς για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Είναι μία παραμυθένια λιλιπούτεια πόλη μέσα σε ένα καταπράσινο δάσος, όπου 5 χαρακτήρες μέσα από τις καθημερινές τους περιπέτειες, βοηθούν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον εξωτερικό αλλά και με τον εσωτερικό τους κόσμο, να ανακαλύψουν δηλαδή αβίαστα, τον κόσμο γύρω τους και μέσα τους.

Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την "Kookooland" από άλλες παιδικές εκπομπές; Με ποιο βασικό κριτήριο, ως Feelgood Productions, επιλέξατε αυτό το προτζεκτ;
Η "Kookooland" φτιάχτηκε με αγάπη και σεβασμό προς τα παιδιά που την παρακολουθούν με πολλή χαρά και ενδιαφέρον, αλλά ταυτόχρονα -και αυτό σπανίζει- είναι ευχάριστη και ενδιαφέρουσα και για τους ενήλικες που εκτίθενται στις επιλογές των παιδιών πολλές ώρες μέσα στην ημέρα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρτια αισθητική που προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε μέσα από τις επιλογές των καλλιτεχνικών συντελεστών μας, αλλά και με την σύγχρονη ματιά στην θεματολογία και την εικαστική προσέγγιση ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του παιδικού κοινού, είναι οι λόγοι που κάνουν την Kookooland ξεχωριστή. Η "Κookooland", δεν επιλέχθηκε, αλλά "γεννήθηκε" από τη Feelgood και στην πορεία "μεγάλωσε" με σπουδαίους συνοδοιπόρους, όταν διαπιστώσαμε πρώτα ως γονείς και στη συνέχεια ως επαγγελματίες, την ένδεια ελληνικού παιδικού περιεχομένου που να ανταποκρίνεται στην αισθητική μας.

Πόσο εύκολο είναι να τραβήξεις την προσοχή ενός παιδιού και ταυτόχρονα να το εκπαιδεύσεις μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα;
Είτε ως γονείς, είτε μέσω της επαγγελματικής μας ώσμωσης με διεθνείς παραγωγές ψυχαγωγικών προϊόντων, γνωρίζαμε τι αρέσει και τι όχι στα παιδιά, τι τους κεντρίζει δημιουργικά το ενδιαφέρον και τι όχι. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε πρωτογενές περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στην ευφυΐα και την παιδεία των σημερινών παιδιών, που να εξελίσσει τις δυνατότητές τους με τρόπο ευχάριστο, εύληπτο, ποιοτικό, δημιουργικό κι ευφάνταστο, που να τα ψυχαγωγεί και να τα μαθαίνει πράγματα ανάλογα της ηλικίας, της κοινωνίας και της εποχής που ζουν, χωρίς όμως διδακτισμό και επιβολή αναγκαστικών "προτύπων".

Για αυτό το πρότζεκτ χρειάστηκε η συμβολή εκπαιδευτικών, παιδοψυχολόγων, γονιών αλλά και των ίδιων των παιδιών. Πόσο χρόνο πήρε η δημιουργία αυτής της εκπομπής και ποια ήταν η συμβολή του καθένα;
Η "Kookooland" προετοιμάζεται εδώ και 6 χρόνια, προκειμένου να πάρει την τελική σημερινή της μορφή. Πέρα από την αρχική σύλληψη της ιδέας από την Feelgood, η "Kookooland" διαμορφώθηκε σταδιακά με τη βοήθεια αξιόλογων δημιουργών που έβαλαν το ταλέντο, τη ψυχή τους και το κέφι τους και πέρασε με επιτυχία, αρχικά το crash test των εξειδικευμένων συνεργατών (εκπαιδευτικών, παιδοψυχολόγων κλπ) που συνέβαλαν με τις γνώσεις τους στην δημιουργία ενός ψυχοπαιδαγωγικά μελετημένου και ασφαλούς περιεχομένου. Στη συνέχεια τα παιδιά και οι γονείς ήταν για εμάς το αυστηρότερο και δυσκολότερο test, το οποίο περάσαμε με επιτυχία και αυτό μας έδωσε το πράσινο φως να συνεχίσουμε.
Τι μήνυμα επιδιώκει να μεταφέρει στους μικρούς τηλεθεατές ο κάθε ήρωας;
Μέσα από την παρέα των 5 ηρώων της "Kookooland", τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν οικεία χαρακτηριστικά και συναισθήματα του ίδιου τους του εαυτού. Ξεκλειδώνοντας αβίαστα την αυθεντικότητα τους, βοηθάμε τα παιδιά να εκφραστούν μέσα από το τραγούδι και το χορό και να έρθουν σε επαφή με αξίες όπως η διαφορετικότητα, η αλληλεγγύη, η αποδοχή, η φιλία, η συνεργασία και η θετική στάση στη ζωή. Δεν προσπαθούμε να κρύψουμε τα "αρνητικά" συναισθήματα, τη λύπη, τη μοναξιά, τη ζήλεια, τη ζαβολιά κλπ, αλλά να βοηθήσουμε τα παιδιά να τα αναγνωρίσουν και να τα διαχειριστούν με έναν τρόπο διασκεδαστικό και ψυχικά ισορροπημένο.

Τι ανταπόκριση έχετε λάβει από γονείς που τα παιδιά τους παρακολουθούν την εκπομπή;
Ίσως η μεγαλύτερη αναγνώριση να είναι τα μηνύματα που λαμβάνουμε από γονείς που μας λένε πως παρακολουθούν την "Kookooland" και σιγοτραγουδάνε τα τραγούδια της μαζί με τα παιδιά τους! Εξίσου ενθουσιώδεις είναι και εξειδικευμένοι θεατές (νηπιαγωγοί, παιδαγωγοί κλπ), που μας στέλνουν καθημερινά μηνύματα και video από τις τάξεις τους που όλοι μαζί διασκεδάζουν και συζητάνε με αφορμή την Kookooland.
Η τηλεόραση είναι ένα μέσο που τα τελευταία χρόνια επηρεάζει με δυναμικό τρόπο την καθημερινή ζωή των ενήλικων αλλά και των παιδιών, άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά. Σε ποιο βαθμό και με ποιον τρόπο πιστεύετε πως η παρουσία τέτοιων ψυχαγωγικών εκπομπών βοηθάει στον ποιοτικό χρόνο των μικρών παιδιών;
Πιστεύουμε πως οι εκπομπές που απευθύνονται στα μικρά παιδιά, οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη την σπουδαιότητα της αποστολής τους και να συμβάλλουν στην αισθητική και ψυχική τους διαμόρφωση και όχι μόνο στην εύκολη ψυχαγωγία τους. Σε αυτό το σημείο, θεωρώ πολύ σημαντικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, την απόφαση της ΕΡΤ, να στηρίξει την παραγωγή πρωτογενούς ελληνικού περιεχομένου για παιδιά και ελπίζω ότι η επιλογή της αυτή, αποτελεί μέρος μιας μέσο-μακροπρόθεσμης στρατηγικής που η Δημόσια Τηλεόραση, μπορεί και οφείλει να χαράξει.

Πιστεύετε ότι η εγχώρια παραγωγή αφιερώνει επαρκή χώρο, χρόνο και budget σε πρότζεκτ που απευθύνονται σε παιδιά;
Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η εγχώρια προσφορά παιδικού περιεχομένου περιορίζεται σε χαμηλού κόστους παραγωγές του εξωτερικού που μεταγλωττίζονται και έτσι τα παιδιά που μετά την πανδημία βρίσκονται πολύ περισσότερο χρόνο μπροστά από μια οθόνη, καταλήγουν να παρακολουθούν, μέσω κυρίως youtube, ξενόγλωσσο περιεχόμενο αμφιβόλου ποιότητας. Αυτές τις οθόνες προσδοκούμε να γεμίσουμε με ένα άλλο περιεχόμενο και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που η Δημόσια Τηλεόραση μέσα από τη συχνότητα της ΕΡΤ2 και της ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX, μας έδωσε αυτή την ευκαιρία.
Ως Feelgood Productions ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας;
Η Feelgood μέχρι σήμερα ήταν γνωστή για τις επιτυχημένες κινηματογραφικές της επιλογές, τόσο ως διανομέας, όσο και ως συμπαραγωγός. Ξεκινώντας με την "Kookooland", η Feelgood διευρύνει τις δραστηριότητες της και στον τομέα της παραγωγής διατηρώντας τα υψηλά standards στις επιλογές της. Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου αποτελεί για εμάς προτεραιότητα και ήδη ετοιμάζουμε σημαντικά projects προς αυτή την κατεύθυνση.