Πόσο περίεργο είναι όταν γράφεις για μια σειρά να ξεκινάς από τους τίτλους αρχής της; Εδώ καθόλου, μιας και στους υποψήφιους για βραβείο Emmy τίτλους του "Only Murders In the Building" δύσκολα θα πατήσεις το skip, ακόμα κι αν καίγεσαι για τη συνέχεια. Μοιάζουν βγαλμένοι από τα πανέμορφα σχέδια των εξώφυλλων του "New Yorker" και έτσι πολύχρωμοι και αβίαστα κλασάτοι σε πάνε μια βόλτα στην εμβληματική πολυκατοικία του Upper East Side του Μανχάταν, ενός τοπόσημου της Νέας Υόρκης που εδώ βαφτίζεται Αρκόνια και έχει πρωταγωνιστικότατο ρόλο στη σειρά, εστιάζοντας μέσα από τα παράθυρά του σε μερικούς από τους ενοίκους της. Άλλωστε, μέσα σε αυτά τα πολυτελή διαμερίσματα βρίσκονται θύτες και θύματα, αλλά και ιστορίες και μυστικά που μένουν κρυμμένα για πολλά πολλά χρόνια.
Το Αρκόνια, λοιπόν, είναι το μέρος που ζει ο Τσαρλς, ο Όλιβερ και η Μέιμπελ, μια φαινομενικά αταίριαστη τριάδα που από εντελώς άγνωστοι μεταξύ τους θα γίνουν αυτοκόλλητοι, αλλιώς, χαριτολογώντας, "partners in crime" – ή μήπως κυριολεκτώντας; Το κοινό τους πάθος για τις ιστορίες αληθινών εγκλημάτων και κυρίως για τα σχετικά podcasts (που πλέον σαρώνουν σε δημοτικότητα) θα τους ενώσει όταν ένας γείτονάς τους θα βρεθεί νεκρός μέσα στο διαμέρισμά του. Η αστυνομία βλέπει αυτοκτονία, όμως η τριάδα θα αναλάβει να δέσει τα κομμάτια που δεν τους κολλάνε και θα βαλθεί να ανακαλύψει τον πραγματικό ένοχο, ο οποίος σύμφωνα με τα στοιχεία τους είναι ένας από τους ενοίκους του Αρκόνια. Παράλληλα με την έρευνά τους θα στήσουν το δικό τους real time podcast, το οποίο, καθώς γίνεται όλο και πιο δημοφιλές, θα φέρει και τη σχετική αναστάτωση στους γείτονές τους, μιας και πολλοί θα θεωρηθούν δημοσίως ύποπτοι (ανάμεσά τους ακόμα και ο Sting, ένας από τους πολλούς guests που φιλοξενεί η σειρά).
Ολόκληρος ο πρώτος κύκλος κυλάει σαν νερό, με τους πρωταγωνιστές να λύνουν το μυστήριο κι εσύ να τους ακολουθείς βήμα βήμα, σαν να ξεφυλλίζεις μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Με μια ξεχωριστή κι απρόσμενη χημεία μεταξύ τους, οι Στιβ Μάρτιν, Μάρτιν Σορτ και Σελένα Γκόμεζ (η μόνη από την τριάδα που δεν κέρδισε υποψηφιότητα για Emmy) ξεφεύγουν από τους στερεοτυπικούς χαρακτήρες που εκπροσωπούν (ο κοινωνικά αδέξιος και συνηθισμένος στη μοναξιά 70χρονος Τσαρλς, ο φανφάρας 60χρονος Όλιβερ με την ανεξάντλητη ενέργεια και η ανέκφραστη και κυνική millennial Μέιμπελ), κυρίως επειδή το σενάριο τους προσεγγίζει έξυπνα και ιδιαίτερα πρωτότυπα, σαν να αποτελούν και οι ίδιοι ένα ακόμα μυστήριο που πρέπει να λυθεί. Και η λύση εδώ έρχεται μέσα από ένα άκρως επιτυχημένο μείγμα κωμωδίας και μυστηρίου, το οποίο, πάνω που λες ότι έχει ολοκληρωθεί, σου δίνει κι άλλο.
Μιλάμε για τη δεύτερη σεζόν της σειράς που προβάλλεται εβδομαδιαία στο Disney+ (νέο επεισόδιο διαθέσιμο κάθε Τρίτη). Με έναν νέο φόνο μέσα στο Αρκόνια, και με τους ίδιους, διάσημους πλέον podcasters, πιο μπλεγμένους από ποτέ, η σειρά (που έχει ήδη πάρει το πράσινο φως και για τον τρίτο κύκλο) συνεχίζει ακριβώς από εκεί που σταμάτησε χωρίς να χάνει λεπτό τον απολαυστικό ρυθμό της. "Οι δεύτερες σεζόν είναι πάντα πιο δύσκολες", λέει ο Όλιβερ αναφερόμενος στο νέο podcast που στήνουν με αφορμή τη δεύτερη δολοφονία. Αντιθέτως, στη σειρά ο δεύτερος κύκλος επεισοδίων βουτάει με άνεση και όρεξη ξανά στο μυστήριο και, με μάρτυρα-κλειδί… το ίδιο το Αρκόνια, αποδεικνύεται απολύτως ικανή να… γεφυρώσει την κωμωδία με το crime, αλλά και κάθε χάσμα γενεών.