Όλα όσα θα δούμε στη Formula 1 της νέας εποχής

Το πρωτάθλημα ξεκινά και όλοι περιμένουν με αγωνία τη συναρπαστική καινούρια σεζόν.

Formula1.jpg

Λίγους μήνες μετά τον αμφιλεγόμενο τελικό του Αμπού Ντάμπι, ο οποίος εξακολουθεί να στοιχειώνει φανατικούς και μη, η Formula 1 ξεκινά με τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχει ζήσει τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε έτοιμοι για μία συναρπαστική σεζόν.

H Formula 1, μόλις μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσει το φετινό πρωτάθλημα, ανακοίνωσε αύξηση στο τηλεοπτικό της κοινό για το 2021, αύξηση εσόδων από τις δραστηριότητές της και εκτόξευση του ενδιαφέροντος σε τοπικές αγορές, όπως για παράδειγμα η Ολλανδία, λόγω Μαξ Βερστάπεν, φυσικά.

Στην εποχή που ζούμε, αυτά συνιστούν επιτυχία και ανάπτυξη και το γεγονός πως συνδυάζονται με μια αγωνιστική "κηλίδα" που έσταξε πάνω από το Αμπού Ντάμπι, μπορεί να μην είναι και τόσο σημαντικό για τα στελέχη του αθλήματος. Είναι όμως για τους φίλους του σπορ, που φέτος δυσκολεύτηκαν κάπως να μπουν σε mode ανυπομονησίας για την επόμενη περίοδο, κολλημένοι, ο καθένας για δικούς του λόγους, στο 2021.

Formula1

Παρ' όλα αυτά, η 72η αγωνιστική περίοδος του κορυφαίου πρωταθλήματος είναι εδώ και πλέον όλοι οφείλουν να αφήσουν πίσω τους τις θεωρίες συνωμοσίας και τα οπαδικά debates για να απολαύσουν μια χρονιά με αρκετά αχαρτογράφητα σημεία για τις ομάδες. Κάτι που μόνο ενδιαφέρον μπορεί να δημιουργεί.

Τα "φρέσκα" πρόσωπα

Αχαρτογράφητος ήταν ο χειμώνας για την "FIA" και τη "Liberty Media", που διαχειρίζονται τις τύχες του σπορ. H παρέμβαση του νεοεκλεγέντος προέδρου της "Διεθνούς Ομοσπονδίας", Μοχάμεντ Μεν Σουλάγιεμ, έφερε αντικατάσταση του Μάικλ Μάσι με ένα πλήρες σχέδιο αναδιάρθρωσης. Αυτό περιλαμβάνει τρεις Αλυτάρχες με κυλιόμενη ροή για κάθε αγώνα: Τον Νιλς Βίτιχ από το "Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής (WEC)", τον Εντουάρντο Φρέιτας από το "Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM)" και τον Χέρμπι Μπλας, σύμβουλο του Μάσι μέχρι πρότινος.

Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης απομακρυσμένη βοήθεια από το Virtual Race Control, ώστε να έχει και η Formula 1 το δικό της VAR και, κυριότερα όλων, διακοπή στην άμεση επικοινωνία των επικεφαλής των ομάδων με το Race Control. Μπας και γλιτώσουμε τα internet memes του Τότο Γουόλφ και του Κρίστιαν Χόρνερ.

Στα ουσιώδη και σε ό,τι έχει να κάνει με τους ίδιους τους πρωταγωνιστές, δηλαδή τους οδηγούς, η μεταγραφή του Τζορτζ Ράσελ στη Mercedes μπορεί να έχει χάσει τη φρεσκάδα της, καθώς γνωρίζουμε γι' αυτήν εδώ και μήνες, παραμένει όμως η πιο ενδιαφέρουσα, δεδομένου ότι πολλοί θεωρούν πως ο νεαρός μπορεί να βάλει δύσκολα στον επτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Λιούις Χάμιλτον.

O Βάλτερι Μπότας, που απέτυχε παταγωδώς σε αυτή την προσπάθεια, θα ηγείται πλέον της Alfa Romeo, η οποία βάζει στον "χάρτη" της Formula 1 την Κίνα με την προσθήκη στην ομάδα του Guanyu Zhou, προερχόμενου από την F2.

Ο Άλεξ Άλμπον επιστρέφει στη Williams –κάτι που επίσης έμοιαζε βέβαιο εδώ και καιρό– και από εκεί και πέρα δεν έχει αλλάξει κάτι. Ενδεχομένως, βέβαια, να αλλάξει από εδώ και στο εξής, μιας και στη λαίλαπα κυρώσεων που αντιμετωπίζει η Ρωσία, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, παρασύρεται και ο Νικίτα Μαζέπιν κυρίως γιατί ο προσωπικός χορηγός του, η Uralkali –ιδιοκτησίας του πατέρα του–, δεν μπορεί πλέον να πληρώνει με την ίδια άνεση.

Ανατροπή στο πρόγραμμα λόγω Ουκρανίας και άνοιγμα στις ΗΠΑ.

Ο πόλεμος της Ουκρανίας, πάντως, και οι συνέπειές του δεν θα "ταλαιπωρήσουν" μόνο την οικογένεια Μαζέπιν στη Ρωσία. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη Formula 1, πάντα. Θα απασχολήσει περισσότερους Ρώσους που προγραμμάτιζαν να παρακολουθήσουν από κοντά το "Grand Prix" του Σότσι. Αυτό δεν θα διεξαχθεί τελικά και τη θέση του στο καλεντάρι-ρεκόρ με τους 23 αγώνες, στα 52 Σαββατοκύριακα του έτους, θα πάρει κάποιο άλλο από τα πολλά που έχει διαθέσιμα στην αναμονή η F1.

Formula1new

Ανάμεσα σε αυτά και το "Grand Prix" στην Τουρκία. Αν, τώρα, αποφασίσει και ο Ερντογάν να επιτεθεί σε καμία γειτονική χώρα, ίσως και να μην έχουμε ακριβώς μυαλό και χρόνο για τη Formula 1, οπότε δεν έχει σημασία να δούμε τι άλλες επιλογές έχει η FIA.

Πρόγραμμα αγώνων 2022

    18-20 Μαρτίου GP Μπαχρέιν Sakhir
    25-27 Μαρτίου GP Σαουδικής Αραβίας Jeddah
    8-10 Απριλίου GP Αυστραλίας Albert Park
    22-24 Απριλίου GP Εμίλια Ρομάνια Imola
    6-8 Μαΐου GP Μαϊάμι Maiami
    20-22 Μαΐου GP Ισπανίας Barcelona
    27-29 Μαΐου GP Μονακό Monaco
    10-12 Ιουνίου GP Αζερμπαϊτζάν Baku
    17-19 Ιουνίου GP Καναδά Montreal
    1-3 Ιουλίου GP Μ. Βρετανίας Silverstone
    8-10 Ιουλίου GP Αυστρίας Red Bull Ring
    22-24 Ιουλίου GP Γαλλίας Paul Ricard
    29-31 Ιουλίου GP Ουγγαρίας Hungaroring
    26-28 Αυγούστου GP Βελγίου Spa Francorchamps
    2-4 Σεπτεμβρίου GP Ολλανδίας Zandvoort
    9-11 Σεπτεμβρίου GP Ιταλίας Monza
    30 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου GP Σιγκαπούρης Marina Bay
    7-9 Οκτωβρίου GP Ιαπωνίας Suzuka
    21-23 Οκτωβρίου GP ΗΠΑ Circuit Of The Americas
    28-30 Οκτωβρίου GP Μεξικού Mexico City
    11-13 Νοεμβρίου GP Βραζιλίας Interlagos
    18-20 Νοεμβρίου GP Η.Α.Ε. Yas Marina

Ο ρωσικός αγώνας ήταν προγραμματισμένος για τον Σεπτέμβριο. Μέχρι να φτάσουμε σε εκείνο το χρονικό σημείο θα έχουμε ήδη απολαύσει έναν άλλο αγώνα για πρώτη φορά. Στο Μαϊάμι της Φλόριντα, γύρω από το γήπεδο Hard Rock, ολοκληρώνεται η κατασκευή μιας εντυπωσιακής πίστας μήκους 5,4 χλμ.

Εκεί θα φιλοξενηθεί και δεύτερο "Grand Prix" επί αμερικανικού εδάφους, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1984, όταν Ντιτρόιτ και Ντάλας είχαν διοργανώσει αγώνες back to back μέσα σε διάστημα δέκα ημερών. Το γεγονός είναι αναμφίβολα σημαντικό για φέτος και δείχνει με τη μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια πως το "άνοιγμα" της F1 στις Ηνωμένες Πολιτείες προχωρά δυναμικά και αποτελεσματικά. Κάτι που εξάλλου καταλάβαμε και πέρσι, με τις 400.000 θεατές που παρακολούθησαν το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Circuit Οf The Americas.
 

Προσαρμογή σε νέους κανόνες

Οι μεγαλύτερες αλλαγές, ωστόσο, προκύπτουν από τους κανονισμούς που μας έχουν φέρει και ολοκαίνουρια μονοθέσια. Η περίοδος των παρουσιάσεων δεν μας διαφώτισε ιδιαιτέρως. Αποδείχτηκε για μία ακόμη φορά πως οι παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων αφορούν τους χορηγούς και, στην ουσία, είναι παρουσιάσεις πληρωμένων αυτοκόλλητων πάνω στα οχήματα.

Κάποια δεδομένα προέκυψαν από τις δοκιμές της Βαρκελώνης και ακόμη περισσότερα, πιθανότατα, μετά και τις τελευταίες δοκιμές στο Μπαχρέιν, μια εβδομάδα πριν από την πρεμιέρα στην ίδια πίστα. Όσο προχωρά η σεζόν, τόσο θα έρχονται και πακέτα αναβαθμίσεων, ώστε κάθε ομάδα να αντιγράφει ό,τι μπορεί και ό,τι καταλαβαίνει από εκείνες που δείχνουν πιο έτοιμες στους πρώτους αγώνες.

Τα πεδία στα οποία δεν μπορούν να κάνουν και πολλά, αφορούν αυτά που έχει επιβάλει η Formula 1 με τις φετινές αλλαγές των κανονισμών. Αυτοί υπαγορεύουν διαφορετική χρήση της αεροδυναμικής σε σχέση με ό,τι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Πλέον, η κάθετη δύναμη στα μονοθέσια θα έρχεται με τον αέρα που θα διοχετεύεται κάτω από αυτά – κάτι που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1980.

Formula 1

Το ground effect θα προσφέρει λιγότερο "βρόμικο" αέρα στα μονοθέσια που ακολουθούν. Πώς μεταφράζεται ακριβώς αυτό; Το ένα μονοθέσιο θα πλησιάζει ευκολότερα το άλλο και θα το προσπερνά. Βέβαια, όλα προς το παρόν είναι θεωρίες. Η F1 έχει κάνει δοκιμές εκατοντάδων εκατομμυρίων σε προσομοιωτές διαστημικής τεχνολογίας, πριν καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.

Θα υπάρχουν επίσης λιγότερα φτεράκια, κομματάκια και άλλα αεροδυναμικά ανθρακονημάτινα βοηθήματα, που πλέον δεν θα βρίσκονται στα μονοθέσια. Το μόνο που θα υπάρχει θα είναι τα winglets πάνω από τα ελαστικά, για καλύτερη ροή αέρα προς τα ψυγεία.

Τα ελαστικά θα είναι καινούργια και θα τοποθετούνται πλέον σε ζάντες 18 ιντσών, με αυτά τα περίεργα καπάκια για τον αέρα, και όχι στις 13άρες, που είχαμε μάθει μια ζωή ολόκληρη. Τέλος, η εμπρός πτέρυγα είναι πια απλούστερη, αλλά λειτουργική πάνω στη νέα φιλοσοφία κατασκευής, όπως εξάλλου και η πίσω, η οποία μπορεί να είναι διαφορετική αλλά εξακολουθεί να παρέχει το boost του "DRS" κανονικά.

Στην εποχή των μονοθεσίων-supercars

Σε πρώτη φάση, πάντως, παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός πως είδαμε πολλές διαφορετικές επιλογές όσον αφορά τον σχεδιασμό των μονοθεσίων. Αν εξαιρέσει κανείς τις "Haas" και "Red Bull", που "βιάστηκαν" και μας έδειξαν ένα demo car στα χρώματά της έκαστη, στις αρχές Φεβρουαρίου, οι υπόλοιπες έδειξαν τα κανονικά τους μονοθέσια ή, τέλος πάντων, αυτά που είχαν φτιάξει μέχρι εκείνο το σημείο.

Οι "Aston Martin", "Ferrari" και "Alfa Romeo" έχουν τις γρίλιες πάνω από τα ψυγεία τους, οι οποίες (θεωρητικά πάντα) θα προσφέρουν καλύτερη ψύξη σε αυτά και στον κινητήρα. Την ίδια στιγμή, η "Μercedes", με τους οκτώ τίτλους κατασκευαστών, έχει παίξει με το πάτωμα του οχήματος, το οποίο ούτως ή άλλως έχει υποστεί αλλαγές με βάση τους νέους κανονισμούς. Αλλά πέραν τούτου όχι κάτι ρηξικέλευθο.

Η "McLaren" παρουσίασε ένα μονοθέσιο πολύ κοντά στο παράδειγμα της Formula 1 με τους νέους κανονισμούς, όπως εξάλλου και η "Alpha Tauri", ενώ η "Williams" έδειξε το δικό της με αλλαγές, μετά τους πειραματισμούς στη Βαρκελώνη. H Alpine, που έχει υποστεί μια σημαντική –διοικητική κυρίως– αναδιάρθρωση, ανήκει πλέον πλήρως στη Renault και έχει και νέο διευθυντή, τον Ότμαρ Σαφνάουερ από την "Aston Martin". Διαθέτει το μάλλον πιο διαφορετικό από όλα τα μονοθέσια και μένει να δούμε αν έχει πετύχει στις επιλογές της.

Info

Στην Ελλάδα τους αγώνες θα τους παρακολουθήσουμε από τη συνδρομητική τηλεόραση της Cosmote TV, καθώς και από το δημόσιο δίκτυο της ΕΡΤ, που θα συνεχίσει και το 2022 να προβάλλει τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα της Κυριακής.

Πηγή: Esquire.com.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Πότε κάνει πρεμιέρα η σειρά "Αυτή Η Νύχτα Μένει";

Ανακοινώθηκε η ημερομηνία προβολής της πολυαναμενόμενης σειράς του Alpha με πρωταγωνιστές τους Βασίλη Μπισμπίκη και Γιάννη Στάνκογλου.

29/09/2022

Το επικό φινάλε του "Walking Dead" έρχεται αποκλειστικά στο Fox

Η σειρά-φαινόμενο που έχει καθηλώσει εκατομμύρια τηλεθεατές επιστρέφει με το τρίτο και τελευταίο μέρος του 11ου κύκλου.

Όσα πρέπει να ξέρεις για τους χαρακτήρες του "Μαύρου Ρόδου"

Όλες οι λεπτομέρειες για τις ιστορίες των ηρώων που περιστρέφονται γύρω από τον παθιασμένο έρωτα δύο νέων από διαφορετικούς κόσμους.

Πρεμιέρα για τις "Ρίζες" του Θανάση Ευθυμιάδη

Φυσιολατρία και πνευματικότητα, μακριά από στερεοτυπικούς κανόνες. Είστε έτοιμοι να ανακαλύψετε έναν καινούργιο τρόπο ζωής;

"Το Κόκκινο Ποτάμι": Η ιστορία συνεχίζεται στον δεύτερο κύκλο επεισοδίων

Η ιστορική-δραματική σειρά του Μανούσου Μανουσάκη επιστρέφει στο Open. Τι νέο περιμένει τους χαρακτήρες;

Πόσο αυστηρώς ακατάλληλη είναι τελικά η "Ξανθιά";

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Βενετίας, όπου δίχασε κοινό και κριτικούς, η πολυαναμενόμενη βιογραφία της Μέριλιν Μονρό προβάλλεται τώρα στην πλατφόρμα του Netflix.

Όλα όσα μάθαμε για το "Maestro" του Χριστόφορου Παπακαλιάτη

Παρακολουθήσαμε ένα αποκλειστικό απόσπασμα του "Maestro" που θα προβληθεί στο Mega και συζητήσαμε με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη για τη σειρά που ο ίδιος χαρακτηρίζει ως την καλύτερη δουλειά του. Ναι, η επιστροφή του δεν είναι τυχαία το μεγαλύτερο γεγονός της τηλεοπτικής σεζόν.