
Όταν πρωτοεμφανίστηκε το "Ozark" στο Netflix, σχεδόν όλοι έκαναν τον προφανή παραλληλισμό: η ιστορία του λευκού πρώην έντιμου Αμερικανού που αναγκάζεται να μπλεχτεί στον υπόκοσμο των ναρκωτικών έκανε πολλούς να ισχυριστούν ότι το "Ozark" είναι το "Breaking Bad", αλλά σε… μπλε. Η επαρχιακή πόλη του Μιζούρι χρωματίζεται μόνιμα με σκοτεινές αποχρώσεις, φίλτρα που δηλώνουν από την πρώτη στιγμή ότι η εκεί μετεγκατάσταση της οικογένειας Μπερντ από το Σικάγο δεν πρόκειται για μια εναλλακτική και αναζωογονητική αποκέντρωση, αλλά για ζήτημα ζωής και θανάτου. Όμως τώρα, στο πρώτο μέρος της τέταρτης και τελευταίας σεζόν, δεν είναι τα φίλτρα στην κάμερα που κάνουν το "Ozark" σκοτεινό, αλλά η ίδια η οικογένεια Μπερντ με όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της.

Πλέον, ο Μάρτι (Τζέισον Μπέιτμαν) και η Γουέντι Μπερντ (Λόρα Λίνεϊ) έχουν αναδειχθεί σε υπολογίσιμη επιχειρηματική δύναμη στα Όζαρκ, παραμένουν όμως πιόνια του μεξικανικού καρτέλ, ξεπλένοντας χρήμα για λογαριασμό τους. Όσο οι επιχειρήσεις τους μεγαλώνουν τόσο αυξάνονται οι "υποχρεώσεις" τους προς τα μεγάλα αφεντικά. Το ταλέντο του Μάρτι στα οικονομικά ξελασπώματα και η εύστροφη επιχειρηματολογία του, αλλά και η εντυπωσιακή ικανότητα της Γουέντι στις διαπραγματεύσεις θα τους βγάλουν συχνά από τη…δύσκολη θέση (δηλαδή το θάνατο).Οι Μπερντ, όμως, δεν θυμίζουν σε τίποτα μια μεσοαστική οικογένεια που παλεύει να ελευθερωθεί. Είναι πλέον για τα καλά μπασμένοι σε ένα αδίστακτο σύστημα, σε μια νέα ζωή που ενδόμυχα απολαμβάνουν.
Ο λογικός, πάντα προσγειωμένος Μάρτι δεν θα διστάσει να σκάσει ένα χαμόγελο υπερηφάνειας όταν μαθαίνει ότι ο δεκατετράχρονος γιος του ξεπλένει χρήμα για αντίπαλα συμφέροντα. Από την άλλη, η Γουέντι καμαρώνει στην αφοσιωμένη πλέον κόρη της μια εκδοχή του εαυτού της όταν τη βλέπει να εκβιάζει με άνεση ακόμα και "φίλους".
Αυτό βέβαια για τη Γουέντι δεν είναι τίποτα, καθώς η "στροφή" της, που έχει ξεκινήσει από την τρίτη σεζόν, μοιάζει πλέον με τρελό ρόλερ κόστερ που δεν ξέρεις τι και ποιον θα παρασύρει. Οι βλέψεις της (ίσως και η απληστία της) φτάνουν και στην πολιτική καριέρα και θα κινήσει γη και ουρανό για να τα καταφέρει, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να "πουλήσει" στα μίντια τη δακρύβρεχτη ιστορία του "εξαφανισμένου" αδερφού της, Μπεν, που η ίδια φρόντισε να φύγει από τη μέση όταν εμπόδισε τα σχέδιά της.

Και κάπου εδώ έρχεται η αφορμή για ακόμη μία μεγάλη ερμηνεία από τη Ρουθ της Τζούλια Γκάρνερ. Η Ρουθ κλέβει τις εντυπώσεις, θρηνώντας βουβά την απώλεια του Μπεν, αντιλαμβανόμενη ότι βρίσκεται πλέον εντελώς μόνη. Κόντρα στους Μπερντ, χάνει το σπάνιο δέσιμο που είχε με τον Μάρτι όταν ακόμη ένα συνταρακτικό γεγονός έρχεται στο τελευταίο επεισόδιο (σημειώνουμε ότι το σκηνοθετεί η Ρόμπιν Ράιτ) να ξυπνήσει μια άγρια οργισμένη Ρουθ, που ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί τόσο σεναριακά αλλά και ερμηνευτικά από την Γκάρνερ.
Το "Ozark" ξεκίνησε ως η ιστορία μιας εγκλωβισμένης οικογένειας που θέλει να γλιτώσει από τον αιματηρό φαύλο κύκλο στον οποίο είναι μπλεγμένη και το πρώτο μισό της τέταρτης σεζόν μας αφήνει με την επιστροφή των Μπερντ στο Σικάγο και στην κανονική τους ζωή να μοιάζει πλέον εφικτή. Μπορείς να βγάλεις τους Μπερντ από το Όζαρκ, μπορείς όμως πλέον να βγάλεις και το Όζαρκ από τους Μπερντ; Οι απαντήσεις στα επτά τελευταία επεισόδια του φινάλε που περιμένουμε με ανυπομονησία…