
Ανακοινώθηκαν σήμερα οι υποψηφιότητες για τα βραβεία Emmys που θα απονεμηθούν στις 19 Σεπτεμβρίου. Τις περισσότερες συγκέντρωσαν τα «Saturday Night Live» (22), «Westworld» (22), «Stranger Things» (18), «FEUD: Bette and Joan» (18) και «Veep» (17), το συνδρομητικό δίκτυο HBO (110), η on-demand streaming πλατφόρμα Netflix (91) και το ελεύθερο (μη συνδρομητικό) δίκτυο NBC (60) – για την ιστορία, το «Saturday Night Live» γίνεται η εκπομπή με τις περισσότερες υποψηφιότητες, φτάνοντας με τις φετινές τις 231.

Στην κατηγορία της καλύτερης δραματικής σειράς συναντάμε τα «Better Call Saul», «The Crown», «The Handmaid’s Tale», «House of Cards», «Stranger Things», «This Is Us» και «Westworld», που το HBO φιλοδοξεί να το κάνει το επόμενο «Game of Thrones» και δείχνει να έχει τη δύναμη για να το πετύχει. Σε αυτή την κατηγορία βρέθηκαν δηλαδή όσες σειρές συζητήθηκαν πολύ (όχι απαραίτητα γιατί ήταν κορυφαίες) και είναι αντιπροσωπευτικές κάποιου είδους ή κάποιας τάσης (όπως το «Stranger Things» που έπαιξε με τη νοσταλγία).
Στην κατηγορία της καλύτερης κωμικής σειράς ελπίζαμε ότι θα υπάρξει μία ανανέωση, αλλά το μόνο που συνέβη είναι η παρουσία του «Atlanta» (που κέρδισε Χρυσή Σφαίρα) ανάμεσα στα «black-ish», «Master of None», «Modern Family», «Silicon Valley», «Unbreakable Kimmy Schmidt», «Veep» – δεν αμφιβάλλουμε ότι όλες πλην του «Modern Family» παραμένουν ενδιαφέρουσες, αλλά θα θέλαμε να δούμε κι ένα «Insecure», ένα «Fleabag» ή έστω έναν αποχαιρετισμό στο «Girls» (που έχει υποψηφιότητα στην καινούργια κατηγορία της μουσικής επιμέλειας).
Στις κατηγορίες των ερμηνειών οι υποψηφιότητες μοιράστηκαν χωρίς εκπλήξεις, στις Jessica Lange και Susan Sarandon του «FEUD: Bette and Joan», στις Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Laura Dern, Shailene Woodley και Alexander Skarsgård του «Big Little Lies», στους Sterling K. Brown, Milo Ventimiglia, Ron Cephas Jones και Chrissy Metz (και άλλους τρεις guest ηθοποιούς) του «This Is Us», στο πρωταγωνιστικό δίδυμο του «House of Cards» και του «The Americans».

Ο προβληματισμός μας, τελικά, είναι αν τα μέλη της Ακαδημίας Τηλεόρασης βλέπουν αρκετή τηλεόραση. Βλέπουν περισσότερη τηλεόραση από έναν μέσο τηλεθεατή οπουδήποτε στον κόσμο, που μπορεί να έχει τις εμμονές του, αλλά ψάχνει (και βρίσκει αρκετές) νέες σειρές, από την ασταμάτητη παραγωγή της peak TV, που να τον παθιάσουν; Προσπαθώντας ακόμη να ξεπεράσουμε το σοκ που το «Modern Family» (δεν το λες πια... μόντερν) και ο Willam H. Macy («Shameless») εξασφάλισαν υποψηφιότητα για μία ακόμη χρονιά, αναρωτιόμαστε αν οι υποψηφιότητες που ανακοινώθηκαν σήμερα αντικατοπτρίζουν αυτό που δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ακαδημίας Τηλεόρασης, Χέιμα Ουάσινγκτον – δηλαδή ότι «ήταν μια απίθανη χρονιά για την τηλεόραση», ότι «η βιομηχανία δεν έχει υπάρξει ποτέ πιο δυναμική και εφευρετική» και ότι «οι σεναριογράφοι και οι δημιουργοί περιεχομένου δεν έχουν υπάρξει ποτέ πιο παραγωγικοί». Κάποιες απροσδόκητες περιπτώσεις, όπως το «RuPaul’s Drag Race» που μπαίνει και με τη βούλα στο mainstream, το «Genius» (δέκα υποψηφιότητες για τη βιογραφία του Albert Einstein) ή ο Zach Galifianakis («Baskets») είναι αρκετές για να αντιληφθούμε το εύρος της τηλεοπτικής δημιουργικότητας; Υπάρχει μέσα στις φετινές υποψηφιότητες κάποια καινούργια πρόταση πέρα από όσα περιμέναμε και εύκολα μαντέψαμε;
Όλες οι υποψηφιότητες των Emmys εδώ.