
«Με απλά λόγια, υπάρχει υπερβολικά πολλή τηλεόραση» είπε το περασμένο καλοκαίρι ο πρόεδρος του FX John Landgraf, εισάγοντας μάλιστα έναν νέο όρο: το «peak TV» (που δηλώνει την κορύφωση της διαθέσιμης τηλεοπτικής παραγωγής) χρησιμοποιείται ήδη, μαζί με το «binge watching», σε κάθε συζήτηση για τη χρυσή εποχή της αμερικανικής τηλεόρασης. Οι τετρακόσιες (400!) σειρές μυθοπλασίας που θα έχουν προβληθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς, χώρια τα ριάλιτι και οι σειρές ντοκιμαντέρ, δημιουργούν ένα από τα σοβαρά… first world problems: αφενός είναι αδύνατον εμείς οι τηλεθεατές να βρούμε χρόνο να τις παρακολουθήσουμε (δεν είναι μόνο υπερβολικά πολλή αλλά και υπερβολικά ποιοτική η αμερικανική τηλεόραση), αφετέρου οι επιτροπές που απονέμουν βραβεία δυσκολεύονται να αξιολογήσουν σφαιρικά αυτή την τεράστια παραγωγή.

Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ (HFPA), που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα τις υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες, εν μέρει κατάφερε να βολέψει όλες τις συνιστώσες. Αυτό το επίτευγμα είναι πέρα για πέρα εμφανές στις κατηγορίες της καλύτερης δραματικής και κωμικής σειράς: εδώ βρέθηκαν εξαιρετικές σειρές από τις on demand streaming πλατφόρμες («Narcos» και «Orange Is the New Black» του Netflix, «Transparent» και «Mozart in the Jungle» του Amazon, «Casual» του Hulu), τα σαρωτικά «Empire» και «Game of Thrones» αλλά και αουτσάιντερ που έσκασαν ως καλλιτεχνική έκπληξη, δηλαδή το «Mr. Robot» και το «Outlander». Εκεί που η HFPA έδωσε τα ρέστα της με το πιο ακριβοδίκαιο μοίρασμα είναι στην κατηγορία του α΄ αντρικού ρόλου σε δραματική σειρά: εδώ συναντάμε τον John Hamm του «Mad Men», τον Rami Malek του «Mr. Robot», τον Wagner Moura του «Narcos» τον Bob Odenkirk του «Better Call Saul» και τον Liv Schreiber του «Ray Donovan» – σας φαίνεται να λείπει κανείς; Διάνα πέτυχε η HFPA και στην κατηγορία του α΄ αντρικού ρόλου σε κωμική σειρά, όπου μπήκαν ο Aziz Ansari («Master of None»), ο Jeffrey Tambor («Transparent») και ο Patrick Stewart («Blunt Talk») – στην ουσία, η HFPA προτείνει μ’ αυτό τον τρόπο σειρές που επαίνεσαν οι κριτικοί κι αξίζει να τις ανακαλύψει ένα μεγαλύτερο κοινό.

Στις επιλογές που έκανε η HFPA δεν ξέφυγε (σχεδόν) τίποτα: στις υποψηφιότητες συναντάμε τις ανθολογίες «American Crime» και «Fargo» (συγκέντρωσαν από τρεις υποψηφιότητες), την Gina Rodriguez, πρωταγωνίστρια της απολαυστικότατης telenovela «Jane the Virgin», το εξωφρενικό «Scream Queens». Και, βέβαια, αναγνωρίστηκε η δυναμική «επανάσταση» που έχουν φέρει οι on demand streaming πλατφόρμες: το Netflix συγκέντρωσε περισσότερες υποψηφιότητες από το άλλοτε κυρίαρχο (συνδρομητικό) HBO, σηματοδοτώντας το πέρασμα σε μια νέα εποχή δημιουργικότητας και διάθεσης του τηλεοπτικού προϊόντος.
Δείτε όλες τις υποψηφιότητες για τις τηλεοπτικές Χρυσές Σφαίρες εδώ.