

Τηρώντας τη συνήθεια που θέλει τον απολογισμό ενός ψυχαγωγικού προϊόντος να ξεκινά με αναφορές στην επίδρασή του στη συνολική ποπ κουλτούρα, οι «Νοικοκυρές σε Απόγνωση» σημειώνουν καλό σκορ. Έγιναν κούκλες (όχι ότι δεν είναι), άρωμα, βιντεο-παιχνίδια και επιτραπέζιο, ενέπνευσαν τη σειρά ριάλιτι «The Real Housewives of…» (όπως αυτό του ΑΝΤ1) και έδωσαν μάλιστα το όνομά τους στο φαινόμενο της έξαρσης των διατροφικών διαταραχών γυναικών στην ηλικία των σαράντα, που θα ήθελαν να έχουν το ιδανικό σώμα ώστε να κυκλοφορούν με κοντά σορτσάκια όπως η Σούζαν, η Λινέτ, η Μπρι και η Γκαμπριέλ – ειδικά η τελευταία! Όμως οι «Νοικοκυρές» είναι σίγουρα κάτι πολύ περισσότερο από ένα άθροισμα των επιδράσεων, των βραβείων και της τηλεθέασής τους. Είναι η mainstream σαπουνόπερα που θα μπορούσε να είχε υπογράψει ο Ντέιβιντ Λιντς αν έκανε μερικές υποχωρήσεις ώστε να μη συγχύσει το αμερικανικό ΕΣΡ.
Το περασμένο καλοκαίρι που συνάντησα τη Φελίσιτι Χάφμαν (υποδύεται τη Λινέτ), στο Μόντε Κάρλο, μου είπε ότι είχε υπογράψει συμβόλαιο για δύο ακόμα χρόνια, αλλά λίγες μέρες αργότερα ανακοινώθηκε επίσημα από το ABC πως η όγδοη θα είναι η τελευταία σεζόν της σειράς, κάτι λογικό δεδομένης της αναπόφευκτης φθοράς στην πλοκή και, κυρίως, στην τηλεθέαση. Έτσι η αντίστροφη μέτρηση για να αποχαιρετίσουμε τους κατοίκους της Wisteria Lane ξεκίνησε τον Οκτώβριο στην Αμερική και σ’ εμάς από τις 16/1 στο FOXlife.
Από το 2004, οι «Νοικοκυρές» πήραν τη σκυτάλη από το «Sex and the City» ως η δημοφιλέστερη σειρά με γυναικείους κεντρικούς χαρακτήρες – υπολογίστηκε μάλιστα ότι διεθνώς είναι η τρίτη σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση πίσω από το «Lost» και το «CSI: Miami». Μένοντας πιστοί στο ακαταμάχητο για το γυναικείο κοινό κοκτέιλ «σεξ, σχέσεις και μυστικά», οι σεναριογράφοι προέκτειναν ταυτόχρονα τα τεκταινόμενα σ’ αυτόν το συνηθισμένο δρόμο των προαστίων ως το «American Beauty» και το «Twin Peaks» με ασυνήθιστα καυστικούς και παιχνιδιάρικους διαλόγους για τα δεδομένα των εθνικών δικτύων και με μια φρέσκια σάτιρα της ζωής στα αμερικανικά προάστια. Αν και το παρατράβηξαν με τις απανωτές εμφανίσεις μυστηριωδών γειτόνων, εκδικήσεων και ένα σωρό τραβηγμένων από τα μαλλιά καταστάσεων, διαφύλαξαν καλά μέχρι το τέλος το αναμφισβήτητο ατού της σειράς, δηλαδή τις τέσσερις βασικές ηρωίδες. Το μυστικό επιτυχίας της σειράς είναι σύμφωνα με τη Χάφμαν το εξής: «Παρόλο που οι επιμέρους ιστορίες δεν μπορούν να ξεφύγουν πολύ, αφού διαδραματίζονται μέσα στα όρια ενός και μόνο δρόμου, το κοινό επέστρεφε κάθε βδομάδα γιατί ήθελε να βλέπει τους χαρακτήρες και την εξέλιξή τους». Συμφώνησε μάλιστα μαζί μου ότι τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε η σειρά ήταν προχωρημένα, επισημαίνοντας με χιούμορ: «Νομίζω ότι οι σεναριογράφοι το έφτασαν στα άκρα όσο τους επιτρεπόταν. Μας έβαζαν να λέμε τη λέξη “αιδοίο” το πολύ μέχρι τρεις φορές σε κάθε επεισόδιο και έδειχναν την Εύα [Λονγκόρια] με τα εσώρουχά της όσο συχνότερα μπορούσαν». Τα πωλητήρια στη Wisteria Lane θα αναρτηθούν τον επόμενο Μάιο, ενώ εμείς θα έχουμε την ευκαιρία να αποχαιρετίσουμε διά ζώσης τη Χάφμαν/Λινέτ, αφού μου είπε ότι σχεδιάζει να κάνει τις διακοπές της στην Ελλάδα τον Ιούνιο.