
Όσοι προέβλεπαν την κόπωση του κοινού από τα ριάλιτι, έπεσαν έξω. Το είδος ανανεώθηκε και συνεχίζει να μας σπρώχνει στην κλειδαρότρυπα. Βέβαια στην Αγγλία ακόμα παρακολουθούν το «Big Brother» των αργόσχολων που κυλιούνται από καναπέ σε καναπέ, και τη celebrity εκδοχή του (με επώνυμους αργόσχολους να κυλιούνται κ.λπ., κ.λπ.), αλλά στην Αμερική το δημοφιλέστερο πρόγραμμα είναι το «American Idol», που τροφοδοτεί τη showbiz με καλλίφωνα ταλέντα (σαν τη διασύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας όπως την ονειρεύεται η κ. Γιαννάκου). Το MEGA υποστήριξε στο φετινό του πρόγραμμα το «θεματικό» ριάλιτι και βγήκε κερδισμένο. Μετά το -σαδομαζοχιστικών δοκιμασιών και ελληνοτουρκικής φιλίας- «Survivor», έκανε την έκπληξη με το «So you think you can dance» που σημειώνει υψηλές θεαματικότητες. Να έπιασε τόπο το «2» του Παπαϊωάννου και το Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας; Η εκπομπή έκανε δυνατό ξεκίνημα, με τις «κανιβαλικές» οντισιόν, όπου η επιτροπή ικανοποίησε τις ορέξεις του κοινού για ξεφώνισμα· με προεξάρχοντα τον κ. Μεταξόπουλο να κατακεραυνώνει Ελληνοαυστραλόπουλα τρίτης γενιάς που δεν μιλούσαν καλά ελληνικά - αγνοώντας ο ίδιος βασικούς γραμματικούς κανόνες. Θα ήταν ωστόσο άδικο να αποδώσουμε την επιτυχία μόνο στην ειρωνική στάση της επιτροπής. Η γοργή σκηνοθεσία που εστίαζε στην αγωνία των υποψηφίων μάλλον έκανε το κοινό να ενδιαφερθεί για μια τέχνη που δεν γνωρίζει και τη μεγαλύτερη απήχηση στη χώρα μας, και να ταυτιστεί με τα όνειρα των νεαρών λικνιζόμενων κορμιών. Ας μην παραμυθιαζόμαστε, όμως: και αυτή η καλλιτεχνική «ακαδημία» έχει τόση σχέση με την τέχνη όσο οι ειδήσεις των 8 με την ενημέρωση. Δεν πρόκειται πάντως για άλλο ένα «Ελλάδα έχεις ταλέντο». Η ατάκα της εβδομάδας «Παρακολουθούμε την επιστροφή των επιβατών του κρουαζιερόπλοιου, οι οποίοι είναι καταβεβλημένοι».
Στο δελτίο ειδήσεων του STAR -και όχι μόνο- τα ρεπορτάζ από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου στη Σαντορίνη ξεχείλωσαν. Όταν δεν έχουμε ειδήσεις να πούμε, αναμασάμε το αυτονόητο, περιμένοντας να τελειώσει ο χρόνος. Δηλαδή πώς περίμεναν να είναι οι ταλαιπωρημένοι επιβάτες; Να χτυπάνε παλαμάκια τραγουδώντας «Τρέχα, τρέχα, οδηγέ»;