Η σπατάλη τροφίμων είναι από τις μεγαλύτερες μάστιγες της εποχής με τεράστιο κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο καθώς τα τρόφιμα που δεν καταναλώνονται απαιτούν πόρους για την καλλιέργεια, τη συγκομιδή, τη μεταφορά, την ψύξη, το μαγείρεμα ή την προετοιμασία τους με άλλο τρόπο, ακόμη και όταν καταλήγουν να απορριφθούν. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, στο πλαίσιο μιας οργανωμένης προσπάθειας με σκοπό την ανάδειξη του κοινωνικού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ανάπτυξης στρατηγικών συνεργασιών με αρμόδιους φορείς, προάγει την κυκλική οικονομία μέσω του προγράμματος δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων "Τρόφιμα Αγάπης", που ήδη τρέχει εδώ και 12 χρόνια.

Ουσιαστικά πρόκειται για την εξέλιξη του οράματος "ένα τραπέζι για όλους", με προάγγελους την ίδρυση της Τράπεζας Τροφίμων από τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο το 1995, που πραγματοποίησε τις πρώτες δωρεές από τις αποθήκες της ΑΒ προς κοινωφελείς φορείς. Στη συνέχεια, το 2013 το πρόγραμμα επεκτάθηκε και στα καταστήματα της ΑΒ, σε συνεργασία με την οργάνωση "Μπορούμε" εξασφαλίζοντας σε ευπαθείς ομάδες τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης ασφαλή για κατανάλωση, που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης ή με ελαφρώς φθαρμένη συσκευασία.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι το μοναδικό στη χώρα που διαθέτει και φρέσκα είδη ενώ περιλαμβάνει προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους, αλλά είναι απόλυτα ασφαλή για κατανάλωση, τα οποία μεταφέρονται από τις αποθήκες της ΑΒ Βασιλόπουλος στην "Τράπεζα Τροφίμων" για να δοθούν σε κοινωφελείς φορείς. Καλύπτει τις ανάγκες 250 φορέων που στηρίζουν πάνω από 123.000 συνανθρώπους μας, φροντίζοντας καμία μερίδα να μην πάει χαμένη.

Ο περσινός απολογισμός του προγράμματος "Τρόφιμα Αγάπης", περιλαμβάνει πάνω από 18 εκατομμύρια γεύματα, αριθμός-ρεκόρ που το καθιστά πρότυπο κυκλικής οικονομίας που αποσκοπεί μεταξύ άλλων και στην ουσιαστική μείωση απορριμμάτων και εκπομπών CO₂. Πρόκειται λοιπόν για ένα ζωντανό παράδειγμα κυκλικής οικονομίας σε εθνικό επίπεδο. Η συνεχής διεύρυνση του δικτύου και της δυναμικής του προγράμματος και φυσικά η συνεισφορά των ανθρώπων της ΑΒ Βασιλόπουλος, το καθιστούν πρωτοβουλία εξαιρετικά ελπιδοφόρα.
Με 85+ χρόνια παρουσίας και πάνω από 600 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει επάξια κατακτήσει μια θέση στο τραπέζι κάθε ελληνικού νοικοκυριού, μέσα από την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα, τη μοναδική εξυπηρέτηση και την ξεχωριστή ποικιλία της. Με οδηγό τον σκοπό της να προσφέρει το καλύτερο δυνατό κάνοντας τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, στέκεται δίπλα στους άνω των 2,2 εκατομμύρια πελατών της, πάντα με φροντίδα για την καλύτερη εξυπηρέτηση.
Για περισσότερες πληροφορίες: ab.gr/responsible/lovefood