
Θυμάστε όταν το ίντερνετ ήταν ένας συγκεκριμένος χώρος μέσα στο σπίτι και όχι μία πανταχού παρούσα πραγματικότητα στην άκρη των δαχτύλων μας; Όσο μεγάλωνα, ο οικογενειακός υπολογιστής βρισκόταν στο γραφείο των γονιών μου και, για να συνδεθεί στο ίντερνετ, έπρεπε πρώτα να κάνει μερικούς περίεργους ήχους… και να μη μας πάρει κανείς τηλέφωνο, γιατί η σύνδεση θα πέσει. Αυτό σήμαινε πως, κάθε φορά που αποφασίζαμε να περιηγηθούμε στο ίντερνετ, ήταν μία συνειδητή επιλογή. Καθόμασταν στο γραφείο για να μιλήσουμε με τους φίλους μας στα chatrooms, για να κατεβάσουμε μουσική για το mp3 μας, να παίξουμε παιχνίδια, να γνωρίσουμε έναν κόσμο που τον νιώθαμε φρέσκο, ένα μέρος ενεργητικής εξερεύνησης, χωρίς περιορισμούς. Και, όταν σηκωνόμασταν, το ίντερνετ τελείωνε και η κανονική ζωή συνέχιζε εκεί έξω.

Σήμερα, ο ψηφιακός κόσμος τρέχει παράλληλα με τον πραγματικό και μοιάζει να μην είναι επιλογή, όπως ήταν κάποτε. Μπορεί να είσαι έξω με τους φίλους σου και αντί να απολαμβάνεις την παρέα τους, να σκρολάρεις στα stories και να νιώθεις FOMO που δε βρίσκεσαι κάπου αλλού. Ο ήχος μίας ειδοποίησης μπορεί να σε κάνει να σηκώσεις το κινητό σου και να χάσεις τον ειρμό της σκέψης σου. Ή, πιο απλά, μπορεί, προσπαθώντας να απαθανατίσεις τη στιγμή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να χάσεις την ευκαιρία να τη βιώσεις.
Τo περιεχόμενο σε βρίσκει πριν προλάβεις να το αναζητήσεις. Μία ασταμάτητη ροή από πληροφορίες και δεδομένα που λειτουργούν ώστε να σε κρατήσουν συνδεδεμένο. Για τους περισσότερους από εμάς, η απεμπλοκή είναι δύσκολη. Έχουμε περάσει τα τελευταία χρόνια με το κινητό μας στο χέρι, παίρνοντας μέρος σε αυτή τη ροή, δημιουργώντας το δικό μας περιεχόμενο, όσο καταναλώνουμε το περιεχόμενο των άλλων. Η γενιά μας είναι αυτή που το σκέφτεται περισσότερο από πότε: μήπως έχει έρθει η ώρα να αποσυνδεθούμε και να εκτιμήσουμε τα πράγματα που συμβαίνουν στο εδώ και το τώρα; Είτε πρόκειται για το αγαπημένο μας τραγούδι στη συναυλία, το τσούγκρισμα των ποτών με τους φίλους, το πιο καλοστημένο outfit, υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος να κοινωνικοποιηθούμε, κι αυτός είναι να είμαστε παρόντες.

Make the flip
Όλα ξεκίνησαν με το μήνυμα "τις καλύτερες στιγμές τις ζεις, δεν τις βλέπεις στην οθόνη”. Ένα κίνημα επιστροφής στα flip phones, τα αγαπημένα κινητά με το πορτάκι, οδήγησε την ομάδα της Heineken στη δημιουργία του Boring Phone. Μία συσκευή περιορισμένων λειτουργιών, χωρίς social, χωρίς περισπασμούς, που μας ενθαρρύνει να αφεθούμε μέσα στη στιγμή. Εκατό τυχεροί απέκτησαν μία από αυτές τις συσκευές μέσα από το site της Heineken, ζώντας από πρώτο χέρι την εμπειρία της αποσύνδεσης.

Πλέον, η εμπειρία είναι προσβάσιμη σε όλους, μέσα από το Boring Mode App. Μία εφαρμογή που μετατρέπει οποιοδήποτε smartphone σε… λιγότερο smart και το κινητό μας γίνεται ξανά ένα εργαλείο, περιορίζοντας apps και ειδοποιήσεις που μπαίνουν ανάμεσα σε εμάς και τα πράγματα που μετράνε. Διαθέσιμη για iOS και Android, μας ενθαρρύνει να ζήσουμε τις βραδιές μας στο φουλ. Όχι μέσα από την οθόνη, αλλά μέσα από την αληθινή επαφή. Μπορείτε να βρείτε την εφαρμογή εδώ.
Γιατί, τελικά, κάθε έξοδος έχει να κάνει με τους ανθρώπους που έχουμε γύρω μας και το πιο σημαντικό story είναι αυτό που ζούμε - όχι αυτό που ανεβάζουμε.