
Από το συγκινητικό αντίο των Last Drive στη σκηνή του Tribe και τη συναυλιακή επιστροφή του Λεωνίδα Καβάκου με τον Enrico Pace, μέχρι την πολυαναμενόμενη ελληνική εκδοχή του "Tootsie The Musical" και τη βαθιά πολιτική εικαστική ματιά της Βάσως Κατράκη, η πόλη αυτή την εβδομάδα γεμίζει με δυνατές συγκινήσεις και ποικίλες πολιτιστικές προτάσεις.
Οι Last Drive αποχαιρετούν το Tribe
Περισσότεροι από 40 χρόνια πέρασαν από τότε που οι Last Drive άρχισαν να χτίζουν το μύθο τους στην ελληνική ροκ σκηνή. Από το 1983, όταν οι νεαροί μουσικοί αποφάσισαν να εκφράσουν την αγάπη τους για τη μουσική με έναν τρόπο αυθεντικό και χωρίς συμβιβασμούς, μέχρι σήμερα, η μπάντα έχει αναγνωριστεί ως μια από τις πιο σπουδαίες στην ιστορία της ελληνικής μουσικής. Οι τελευταίες τους ζωντανές συναυλίες στην Αθήνα δεν είναι απλώς ένα "αντίο" στη σκηνή: "Αισθανθήκαμε ότι η διαδρομή μας ολοκληρωνόταν με αυτήν τη μορφή και θελήσαμε να το κλείσουμε όμορφα με μερικές συναυλίες εδώ, στην πόλη που φτιαχτήκαμε", μας λένε. Τα Farewell to the Tribe shows είναι μια αναδρομή σε όλα όσα κατάφεραν και σε ό,τι θα μείνει ζωντανό μέσα από την ακούραστη προσπάθειά τους να φέρουν στο προσκήνιο το αληθινό, το αυθεντικό rock 'n' roll τους ("Gagarin", 21-22/3).
Η πολυδιάστατη Βάσω Κατράκη

Ολοένα και συχνότερες γίνονται οι εμφανίσεις έργων της Βάσως Κατράκη σε ομαδικές εκθέσεις, αλλά η γκαλερί Roma (Ρώμα 5, Κολωνάκι, 2130358344), στοχεύοντας να συστήσει στο ευρύ κοινό τη σπουδαία χαράκτρια, εγκαινιάζει την Πέμπτη 20 Μαρτίου το αφιέρωμα "Βάσω Κατράκη: Αλγεινά Σώματα", παρουσιάζοντας δημιουργίες από το ύστερο έργο της. Εμβληματικές χαράξεις σε πέτρα προβάλλουν τον τρόπο που η Κατράκη χειριζόταν το ανθρώπινο σώμα ως θεματογραφικό, συμβολικό και πολιτικό πεδίο. Στις συνθέσεις της, το ανθρώπινο σώμα δεν είναι απλώς αντικείμενο αναπαράστασης, αλλά μια ιδεολογική και μορφοπλαστική συνισταμένη που επαναδιαπραγματεύεται τον ανθρωπομορφικό μύθο. Είσοδος ελεύθερη.
Ώρα για "Tootsie The Musical" στο Περοκέ!

Το διάσημο μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ "Tootsie The Musical" σκηνοθετεί ο Μάρκος Σεφερλής στο Περοκέ. Στη μουσική κωμωδία σε στίχους-μουσική του Ντέιβιντ Γιάζμπεκ και κείμενο του Ρόμπερτ Χορν, ένας απελπισμένος ηθοποιός μεταμφιέζεται σε γυναίκα σε μια τελευταία προσπάθεια να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Η συνταγή πετυχαίνει, ξαφνικά όμως ερωτεύεται τη συμπρωταγωνίστριά του και έρχεται αντιμέτωπος με το δίλημμα να αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα ή να συνεχίσει να απολαμβάνει τα οφέλη της επιτυχίας. Στην ιστορία που βασίζεται στο σενάριο των Ντον Μαγκουάιρ και Λάρι Γκέλμπαρτ και στην κινηματογραφική ταινία με πρωταγωνιστή τον Ντάστιν Χόφμαν, συμπρωταγωνιστούν οι Νατάλια Κόρβινγκτον, Λίλιαν Αρχοντή, Θοδωρής Ρωμανίδης κ.ά. (από 22/3)
Αναζητώντας το παράδοξο
Η Πινακοθήκη Βογιατζόγλου (Ελ. Βενιζέλου 63-71, Νέα Ιωνία, 2102710472) φιλοξενεί, έως τις 24 Μαΐου, το μεγάλο αφιέρωμα "Η μαγεία του παραδόξου", με περίπου 65 έργα από την πλούσια, μόνιμη συλλογή της. Επτά καλλιτέχνες διαφορετικών γενεών αναδεικνύονται μέσα από έργα που εξοστρακίζουν τον ορθολογισμό και τη λογική, προβάλλοντας την πλήρη απελευθέρωση του νου και της καλλιτεχνικής πρακτικής. Αρκετά από τα εκθέματα –πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, κατασκευές και σχέδια– παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό.
Η ΕΒΕ γεμίζει τέχνη

Συγκεκριμένα, κοσμείται με έργα του καλλιτέχνη Αλέκου Κυραρίνη, τα οποία εκτίθενται για πρώτη φορά στο εικαστικό αφιέρωμα "Πεδίον Ανθίσματος". Σταυροί, άγγελοι, δαίμονες και σύμβολα της ορθόδοξης βυζαντινής εικονογραφίας και της λαϊκής παράδοσης πρωταγωνιστούν σε πολλά από τα έργα του γνωστού δημιουργού, ο οποίος μέσα από ζωγραφική, σχέδιο, γλυπτά και εικονογραφήσεις εξερευνά τη ζωή και τον θάνατο, την πίστη, την ελπίδα και την αγάπη (Λεωφ. Συγγρού 364, 2130999700, ΚΠΙΣΝ).
Τι γίνεται όταν ο Φάουστ συναντά την A.I.;

Μια περφόρμανς στην αγγλική γλώσσα με την υπογραφή ενός βέλγικου καλλιτεχνικού διδύμου γνωστό για τις συγκινητικές παραστάσεις-διαλέξεις του ("Νεκρομαντική νύχτα", "Τα τοπία του Βεσάλιου"), έρχεται στο Τρένο στο Ρουφ. Ο λόγος για την παράσταση "Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη σκοτώνει τον Φάουστ" του Theo Dirix με μουσικές παρεμβολές από την Elke Robersscheuten, που στοχάζεται πάνω στην παρακμή του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού μέσα από τα μάτια του Φάουστ. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και ταυτόχρονα συμβολικό με φόντο το Θεατρικό Βαγόνι που γίνεται το ιδανικό "μέσο" προς τον τελικό προορισμό. Εκτός από τον "Φάουστ" του Γκαίτε, την παράσταση ενέπνευσαν ο "Δόκτωρ Φάουστους" του Τόμας Μαν και ο θρύλος του Γκόλεμ (από 20/3).
Ο Λεωνίδας Καβάκος συναντά ξανά τον Enrico Pace

Καβάκος και Pace επιστρέφουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τρία χρόνια μετά την τελευταία sold out εμφάνισή τους, για μια μοναδική συναυλία μουσικής δωματίου με αριστουργηματικές σονάτες για βιολί και πιάνο. Οι δύο κορυφαίοι βιρτουόζοι θα ερμηνεύσουν τη θρυλική "Κρώυτσερ" του Μπετόβεν, έργο που έχουν ηχογραφήσει μαζί σε μια ολοκληρωμένη έκδοση με τις σονάτες του συνθέτη. Στο πρόγραμμα ξεχωρίζει επίσης η απαιτητική "Φαντασία" του Σούμπερτ, αλλά και έργα του σύγχρονου συνθέτη Richard Dubugnon (Αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης", 22/3).
Η "Εκάβη" συνομιλεί με την Γλυπτοθήκη

Λόγος και μουσική μπαίνουν στην υπηρεσία της πρωτότυπης περφόρμανς του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Χατζή για την "Εκάβη", σε μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη. Μια σκηνική παρτιτούρα που επικεντρώνεται στο πρόσωπο της τραγικής ηρωίδας του Ευριπίδη, σε συνομιλία με τα σπουδαιότερα γλυπτά της Εθνικής Γλυπτοθήκης και το παρελθόν του απανταχού ελληνισμού. Η Εκάβη μεταμορφώνεται σ’ ένα κινούμενο γλυπτό που αναζητά το δρόμο της επιστροφής, στο έργο-πορτρέτο του σύγχρονου κόσμου για την εξουσία, την καταστροφή και τον πόλεμο (έως 23/3).
Γαλλόφωνο, ετών 25!
"Ησυχία, μοτέρ, πάμε"! Με τις παραδοσιακές "εντολές" πριν από κάθε κινηματογραφική λήψη, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου δίνει το σύνθημα για την έναρξη των εργασιών της φετινής, επετειακής, 25ης διοργάνωσής του. Από τις 26 Μαρτίου έως και τις 3 Απριλίου, το Γαλλικό Ινστιτούτο, ο κινηματογράφος Δαναός και η Ταινιοθήκη φιλοξενούν την πρώτη γραμμή της γαλλόφωνης παραγωγής, ταινίες που, παράλληλα, πλαισιώνονται από avant-premières, εκλεκτούς προσκεκλημένους και ανοιχτές συζητήσεις. Ευκαιρία, λοιπόν, να υποδεχτείτε την άνοιξη στην πόλη με τον πιο κινηματογραφικό τρόπο!
Περισσότερες πληροφορίες
Η μαγεία του παραδόξου
Η έκθεση αναδεικνύει επτά καλλιτέχνες από διαφορετικές γενεές των οποίων η τέχνη εξοστρακίζει τον ορθολογισμό και τη λογική, προβάλλοντας την πλήρη απελευθέρωση του νου και της καλλιτεχνικής πρακτικής. Παρουσιάζονται 65 περίπου έργα από τη μόνιμη συλλογή της Πινακοθήκης, ορισμένα για πρώτη φορά: πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, κατασκευές και γλυπτά. Τα έργα ιχνογραφoύν το "αλλού", σκιαγραφώντας κόσμους πέρα από την πραγματικότητα. Οι θεατές προσλαμβάνουν ιστορίες μιας αινιγματικής ανθολογίας οπτικών και νοηματικών παραδοξολογιών. Εισχωρούν άμεσα στο φαντασιακό πεδίο των καλλιτεχνών και γίνονται μάρτυρες πτυχών του σκοτεινού ασυνείδητου που αναδύεται μεταστοιχειωμένο εικαστικά. Τα έργα διέπονται από ατμόσφαιρα ονείρου ή/και εφιάλτη.
Tootsie The Musical
Στο «πιο αστείο νέο μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ» σύμφωνα με την The New York Post, ο Μάικλ Ντόρσεϊ, ένας σπουδαίος ηθοποιός με ιδιαίτερο ταλέντο… να απολύεται από κάθε δουλειά, μεταμορφώνεται σε γυναίκα με το όνομα Ντόροθι Μάικλς για να γίνει «πρωταγωνίστρια του Μπρόντγουεϊ». Μια λαμπρή καριέρα ανοίγεται μπροστά του, όταν ξαφνικά ερωτεύεται τη συμπρωταγωνίστριά του Τζούλι Νίκολς. Άραγε, θα αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, για να κερδίσει την αγαπημένη του ή θα συνεχίσει να απολαμβάνει τα οφέλη της επιτυχίας; Βασίζεται στην ιστορία των Ντον Μαγκουάιρ και Λάρι Γκέλμπαρτ και στην ομώνυμη κινηματογραφική ταινία με πρωταγωνιστή τον Ντάστιν Χόφμαν. Έκανε πρεμιέρα το 2018 κι έλαβε έντεκα υποψηφιότητες για βραβείο Τόνι, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών του καλύτερου μιούζικαλ και της καλύτερης μουσικής.
Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη σκοτώνει τον Φάουστ
Μια συγκινητική παράσταση-διάλεξη στην αγγλική γλώσσα με την υπογραφή του βελγικού καλλιτεχνικού ντουέτου, που εξετάζει την παρακμή του δυτικού πολιτισμού μέσα από τα μάτια του Φάουστ. Ο κεντρικός χαρακτήρας είναι μια φιγούρα εμπνευσμένη από τον Νίτσε, γεμάτη αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία, αντιμετωπίζει τη διάλυση της σύγχρονης ανθρωπότητας. Μια πνευματική οδύσσεια που μιλά για τη δαιμονική πλευρά της ανθρωπότητας, την ρευστότητα των ταυτοτήτων και της ηθικής αλλά και για τον Υπεράνθρωπο και την απόρριψη του θανάτου, συνδυάζοντας προφορικό λόγο, φιλοσοφικούς στοχασμούς και συγκινητική μουσική.
Αλέκος Κυραρίνης. Πεδίον Ανθίσματος
Η έκθεση περιλαμβάνει εξήντα ένα έργα, των τριών τεσσάρων τελευταίων ετών, που όλα τους εκτίθενται για πρώτη φορά. Το έργο του Κυραρίνη συνολικά είναι γεμάτο αγγέλους και δαίμονες (με τη μορφή δρακόντων), και με πλήθος σταυρούς, μικρούς και μεγαλύτερους. Φαίνεται απλό και τετριμμένο, αλλά σήμερα έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο. Το έργο του Κυραρίνη περιλαμβάνει ζωγραφική, σχέδια, λαξευμένες τρισδιάστατες φόρμες/γλυπτά και εικονογραφήσεις βιβλίων και περιοδικών. Βασίζεται καταρχάς σε σύμβολα της ορθόδοξης βυζαντινής εικονογραφίας και της λαϊκής παράδοσης, πρώτα βιώματα του καλλιτέχνη, τα οποία χρησιμοποιεί ως δομικά στοιχεία. Αναζητεί την εντοπιότητα και την αυθεντικότητα μέσα από αρχετυπικά, οικουμενικά και διαχρονικά σύμβολα.