Η "φωνή του influencer": Η νέα τάση της γλώσσας που κυριαρχεί στα social media

Η τάση των influencers να ανεβάζουν τον τόνο της φωνής τους έχει γίνει νέο φαινόμενο στα social media, προκαλώντας αντιδράσεις.

social media © shutterstock

Η Βρετανίδα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός Cassyette επισήμανε αυτή την τάση σε ένα πρόσφατο βίντεο στο TikTok, κατακρίνοντας τους influencers για την τάση τους να ανεβάζουν τον τόνο της φωνής τους στο τέλος των προτάσεων, σχεδόν σαν να κάνουν ερώτηση.

Στο βίντεο ρώτησε: "Παιδιά, σοβαρά, είναι ιδέα μου ή υπάρχει αυτή η νέα φωνή που χρησιμοποιούν συγκεκριμένα οι Άγγλοι influencers;" Μιμούμενη τη φωνή, συνέχισε: "Ακούγεται σαν να σας κάνω ερώτηση, κάτι που μπορεί να είναι πολύ μπερδεμένο, αλλά στην πραγματικότητα δεν κάνω. Απλά ανεβάζω τον τόνο στο τέλος κάθε πρότασης. Δηλαδή, τι είναι αυτή η φωνή;"

Η γλωσσολογική επιρροή των influencers

Η "φωνή του influencer" δεν είναι κάτι καινούργιο. Υπήρχε πολύ πριν το TikTok. Γλωσσικές ιδιομορφίες εμφανίζονται στις πλατφόρμες όπως το YouTube και το Instagram για πάνω από μια δεκαετία. Πριν από μερικά χρόνια, κυριαρχούσε η χαρακτηριστική "φωνή του YouTube": "Γεια σας παιδιά! Μην ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή!"

Τώρα, με το TikTok να έχει μειώσει τα εμπόδια εισόδου για τους δημιουργούς, υπάρχουν περισσότεροι influencers από ποτέ. Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των influencers, η "γλώσσα των influencers" έχει εξελιχθεί σε σημείο που επηρεάζει και την καθημερινή μας ομιλία.

Τι είναι ακριβώς αυτή η προφορά;

Για το ανεκπαίδευτο αυτί, μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστούν ακριβώς τα χαρακτηριστικά της "φωνής του influencer". Περιλαμβάνει το ανέβασμα του τόνου στο τέλος των προτάσεων (uptalk), τη χρήση vocal fry (όπου η φωνή κατεβαίνει σε μια χαμηλή, τραχιά χροιά) και γενικά έναν ρυθμό ομιλίας που θυμίζει casual αλλά προσεκτικά μελετημένη εκφορά λόγου. Αν και κάποιοι μπορεί να το βρίσκουν ενοχλητικό, υπάρχει επιστημονικός λόγος πίσω από αυτό. Έρευνες έχουν δείξει ότι το uptalk τραβά την προσοχή, καθώς υποσυνείδητα ζητά από τον ακροατή να επιβεβαιώσει ότι ακούει. 

Η δύναμη της ομοιομορφίας

Δεν είναι έκπληξη ότι σχεδόν όλοι στο TikTok ακούγονται το ίδιο. Στα social media, η ομοιομορφία επιβραβεύεται περισσότερο από την πρωτοτυπία. Οπότε, αν πιάσετε τον εαυτό σας να ανεβάζει την ένταση στο τέλος μιας πρότασης χωρίς λόγο, ίσως είναι καιρός να κάνετε ένα διάλειμμα από το scrolling.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Στην Ιπποκράτους υπάρχει ένα μανάβικο που είναι και café

Και το αντίθετο: Εκεί λοιπόν θα πας για βιολογικά φρούτα και λαχανικά, καθώς και για τον -πολύ καλό- καφέ σου.

Τι θα κάνεις αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα

Φουλ του φεστιβάλ, γαστρονομικά events και όσα δεν πρέπει να χάσεις στην πόλη το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου.

Γνώριζες τι ιστορίες μπορεί να κρύβει το ελληνικό γραμματόσημο;

Το ΜΙΕΤ προσκαλεί το κοινό σε ένα δημιουργικό ταξίδι γνωριμίας με τον θαυμαστό κόσμο του γραμματοσήμου, μέσα από ένα πρωτότυπο εργαστήρι που ενώνει τη φαντασία με την τέχνη.

ΔΕΗ Chocolate & Ice Cream Experience: Το κορυφαίο πάρκο σοκολάτας επιστρέφει

Ένα γλυκό ταξίδι ψυχαγωγίας για μικρούς και μεγάλους.

Δέκα νέα προγράμματα του "Cycladic Identity" ξεκινούν σε οκτώ νησιά των Κυκλάδων

Άνδρος, Δονούσα, Κουφονήσι, Μύκονος, Σαντορίνη, Σέριφος, Σύρος και Τήνος υποδέχονται δέκα δράσεις από την πρωτοβουλία που ξεκίνησε από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Όλα τα εργαστήρια της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης για τον Οκτώβριο

Spoken word, βιβλία, capoeira, κόμικ ή θέατρο: αυτές κι ακόμα περισσότερες είναι οι θεματικές των εργαστηρίων του μήνα -ένα από αυτά μπορεί να γίνει το χόμπι σου.