Η "φωνή του influencer": Η νέα τάση της γλώσσας που κυριαρχεί στα social media

Η τάση των influencers να ανεβάζουν τον τόνο της φωνής τους έχει γίνει νέο φαινόμενο στα social media, προκαλώντας αντιδράσεις.

social media © shutterstock

Η Βρετανίδα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός Cassyette επισήμανε αυτή την τάση σε ένα πρόσφατο βίντεο στο TikTok, κατακρίνοντας τους influencers για την τάση τους να ανεβάζουν τον τόνο της φωνής τους στο τέλος των προτάσεων, σχεδόν σαν να κάνουν ερώτηση.

Στο βίντεο ρώτησε: "Παιδιά, σοβαρά, είναι ιδέα μου ή υπάρχει αυτή η νέα φωνή που χρησιμοποιούν συγκεκριμένα οι Άγγλοι influencers;" Μιμούμενη τη φωνή, συνέχισε: "Ακούγεται σαν να σας κάνω ερώτηση, κάτι που μπορεί να είναι πολύ μπερδεμένο, αλλά στην πραγματικότητα δεν κάνω. Απλά ανεβάζω τον τόνο στο τέλος κάθε πρότασης. Δηλαδή, τι είναι αυτή η φωνή;"

Η γλωσσολογική επιρροή των influencers

Η "φωνή του influencer" δεν είναι κάτι καινούργιο. Υπήρχε πολύ πριν το TikTok. Γλωσσικές ιδιομορφίες εμφανίζονται στις πλατφόρμες όπως το YouTube και το Instagram για πάνω από μια δεκαετία. Πριν από μερικά χρόνια, κυριαρχούσε η χαρακτηριστική "φωνή του YouTube": "Γεια σας παιδιά! Μην ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή!"

Τώρα, με το TikTok να έχει μειώσει τα εμπόδια εισόδου για τους δημιουργούς, υπάρχουν περισσότεροι influencers από ποτέ. Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των influencers, η "γλώσσα των influencers" έχει εξελιχθεί σε σημείο που επηρεάζει και την καθημερινή μας ομιλία.

Τι είναι ακριβώς αυτή η προφορά;

Για το ανεκπαίδευτο αυτί, μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστούν ακριβώς τα χαρακτηριστικά της "φωνής του influencer". Περιλαμβάνει το ανέβασμα του τόνου στο τέλος των προτάσεων (uptalk), τη χρήση vocal fry (όπου η φωνή κατεβαίνει σε μια χαμηλή, τραχιά χροιά) και γενικά έναν ρυθμό ομιλίας που θυμίζει casual αλλά προσεκτικά μελετημένη εκφορά λόγου. Αν και κάποιοι μπορεί να το βρίσκουν ενοχλητικό, υπάρχει επιστημονικός λόγος πίσω από αυτό. Έρευνες έχουν δείξει ότι το uptalk τραβά την προσοχή, καθώς υποσυνείδητα ζητά από τον ακροατή να επιβεβαιώσει ότι ακούει. 

Η δύναμη της ομοιομορφίας

Δεν είναι έκπληξη ότι σχεδόν όλοι στο TikTok ακούγονται το ίδιο. Στα social media, η ομοιομορφία επιβραβεύεται περισσότερο από την πρωτοτυπία. Οπότε, αν πιάσετε τον εαυτό σας να ανεβάζει την ένταση στο τέλος μιας πρότασης χωρίς λόγο, ίσως είναι καιρός να κάνετε ένα διάλειμμα από το scrolling.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

H ΑΒ Βασιλόπουλος προάγει την κυκλική οικονομία

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων "Τρόφιμα Αγάπης" που υλοποιεί η ΑΒ Βασιλόπουλος μειώνει τη σπατάλη, ενισχύοντας χιλιάδες συνανθρώπους μας.

19/11/2025

"Οι δικές μας μητέρες": Έμφυλη βία σε ηλικιωμένες γυναίκες και διαγενεακή αλληλεγγύη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Έμφυλης Βίας, το Κέντρο Διοτίμα διοργανώνει μια εκδήλωση αφιερωμένη στις ηλικιωμένες επιζώσες έμφυλης βίας.

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την έκδοση πλαστικής Κάρτας Αναπηρίας: Αυτές είναι οι παροχές

Ένα σημαντικό βήμα για τη διεύρυνση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.

Ο ΟΣΔΕΛ ξεκινά καμπάνια για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου υλοποιεί καμπάνια με στόχο την επισήμανση της ανάγκης για τη θωράκιση της πνευματικής ιδιοκτησίας απέναντι στις ανεξέλεγκτες εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τι θα κάνεις αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα

Μερικά πράγματα που αξίζει να δεις και να κάνεις στην πόλη αυτή την εβδομάδα.

Πώς θα κινηθούν σήμερα τα ΜΜΜ και ποιοι δρόμοι κλείνουν

Οι ρυθμίσεις ξεκίνησαν σταδιακά από το Σάββατο και κορυφώνονται σήμερα, Δευτέρα 17 Νοεμβρίου.

Ένα νέο viral βιβλίο μαγειρικής φιλοξενεί συνταγές από τάφους

Το cookbook της Ρόζι Γκραντ είναι εδώ και προσφέρει συνταγές που έρχονται από ‘χαμηλά’.