Παρουσίαση του βιβλίου "Προπαγάνδα και παραπληροφόρηση" (πώς τις εντοπίζουμε), σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Προπαγάνδα

Οι εκδόσεις Τόπος διοργανώνουν δύο εκδηλώσεις-συζητήσεις που θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στις 28 και τις 30 Νοεμβρίου αντίστοιχα, όπου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αρη Χατζηστεφάνου, "Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε".

Το βιβλίο, που βρέθηκε από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του στα ευπώλητα μεγάλων βιβλιοπωλείων, αποτελεί ένα πρακτικό οδηγό για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.

Στην Αθήνα η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο Σινέ Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) με ομιλητές τους: Γιώργο Πλειό (καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Χριστόφορος Ζαραλίκος (ηθοποιός), Ελευθερία Κουμάντου (δημοσιογράφος) και τον συγγραφέα του βιβλίου, Άρη Χατζηστεφάνου. Στη Θεσσαλονίκη η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο βιβλιοπωλείο-πολυχώρο Μαλλιάρης-Παιδεία "Ανατόλια" (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα). Στην παρουσίαση της Θεσσαλονίκης, θα μιλήσουν οι: Αντώνης Σκαμνάκης (αν. καθηγητής του ΑΠΘ), Απόστολος Λυκεσάς (δημοσιογράφος-συγγραφέας), Χρήστος Αβραμίδης (δημοσιογράφος), και ο συγγραφέας του βιβλίου, Άρης Χατζηστεφάνου.

Στο βιβλίο ο  Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς "ξεπλένονται" τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;

To βιβλίο προλογίζει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το εξώφυλλο σχεδίασε ο Δημήτρης Αρβανίτης και την επιμέλεια έκανε η Μαριάννα Τζιαντζή. Περιλαμβάνει σε κάθε κεφάλαιο QR-code που οδηγούν σε βίντεο, φωτογραφίες, podcast και ενεργά link για όλες τις πηγές και τη βιβλιογραφία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Κι αν ο Bruce Lee πέθανε από υπερκατανάλωση νερού;

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η υπερβολική ενυδάτωση υπήρξε μοιραία για τη ζωή του σινεστάρ των πολεμικών τεχνών.

Προσβάσιμη για άτομα με οπτική αναπηρία πλέον η Ακρόπολη

Ένα συνολικό πρόγραμμα με απτική διαδρομή, ειδικά έντυπα και ειδικά σχεδιασμένα βοηθήματα υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών σε συνεργασία με τον Φάρο Τυφλών Ελλάδος.

Έξι νέες βιβλιοπαρουσιάσεις στην Αθήνα

Βιβλία από διαφορετικές εκδόσεις έρχονται στα ελληνικά ράφια και θα παρουσιαστούν σε σχετικές εκδηλώσεις μέχρι τέλος της χρονιάς στην πόλη.

Εκδηλώσεις για τη Διεθνή Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

Συζητήσεις και καλλιτεχνικές δράσεις τιμούν τη σημαντική αυτή ημέρα αφιερωμένη στο γυναικείο φύλο.

Πώς ξεκίνησε η μανία με την Black Friday;

Κάθε Νοέμβρη, ο κόσμος περιμένει την πολυπόθητη "Μαύρη Παρασκευή" για να κάνει τα απαραίτητα χριστουγεννιάτικα ψώνια. Πώς όμως καθιερώθηκε αυτή η μέρα;

Ο Χρήστος Μάστορας στο νέο Esquire

Το τεύχος Χειμώνας 2022-23 κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, 26 Νοεμβρίου, μαζί με ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο.