Παρουσίαση του βιβλίου "Προπαγάνδα και παραπληροφόρηση" (πώς τις εντοπίζουμε), σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Προπαγάνδα

Οι εκδόσεις Τόπος διοργανώνουν δύο εκδηλώσεις-συζητήσεις που θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στις 28 και τις 30 Νοεμβρίου αντίστοιχα, όπου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αρη Χατζηστεφάνου, "Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε".

Το βιβλίο, που βρέθηκε από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του στα ευπώλητα μεγάλων βιβλιοπωλείων, αποτελεί ένα πρακτικό οδηγό για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.

Στην Αθήνα η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο Σινέ Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) με ομιλητές τους: Γιώργο Πλειό (καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Χριστόφορος Ζαραλίκος (ηθοποιός), Ελευθερία Κουμάντου (δημοσιογράφος) και τον συγγραφέα του βιβλίου, Άρη Χατζηστεφάνου. Στη Θεσσαλονίκη η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο βιβλιοπωλείο-πολυχώρο Μαλλιάρης-Παιδεία "Ανατόλια" (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα). Στην παρουσίαση της Θεσσαλονίκης, θα μιλήσουν οι: Αντώνης Σκαμνάκης (αν. καθηγητής του ΑΠΘ), Απόστολος Λυκεσάς (δημοσιογράφος-συγγραφέας), Χρήστος Αβραμίδης (δημοσιογράφος), και ο συγγραφέας του βιβλίου, Άρης Χατζηστεφάνου.

Στο βιβλίο ο  Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς "ξεπλένονται" τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;

To βιβλίο προλογίζει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το εξώφυλλο σχεδίασε ο Δημήτρης Αρβανίτης και την επιμέλεια έκανε η Μαριάννα Τζιαντζή. Περιλαμβάνει σε κάθε κεφάλαιο QR-code που οδηγούν σε βίντεο, φωτογραφίες, podcast και ενεργά link για όλες τις πηγές και τη βιβλιογραφία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Ο ΟΣΔΕΛ ξεκινά καμπάνια για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου υλοποιεί καμπάνια με στόχο την επισήμανση της ανάγκης για τη θωράκιση της πνευματικής ιδιοκτησίας απέναντι στις ανεξέλεγκτες εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/11/2025

Τι θα κάνεις αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα

Μερικά πράγματα που αξίζει να δεις και να κάνεις στην πόλη αυτή την εβδομάδα.

Πώς θα κινηθούν σήμερα τα ΜΜΜ και ποιοι δρόμοι κλείνουν

Οι ρυθμίσεις ξεκίνησαν σταδιακά από το Σάββατο και κορυφώνονται σήμερα, Δευτέρα 17 Νοεμβρίου.

Ένα νέο viral βιβλίο μαγειρικής φιλοξενεί συνταγές από τάφους

Το cookbook της Ρόζι Γκραντ είναι εδώ και προσφέρει συνταγές που έρχονται από ‘χαμηλά’.

Στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης για αυθεντική γεύση Πάρου

Η Πάρος "κατεβαίνει" στο κέντρο της Αθήνας για ένα μοναδικό διήμερο αφιερωμένο στη γεύση, την ιστορία και την παράδοση του νησιού, με δωρεάν είσοδο.

Τα δωρεάν της εβδομάδας: Ένα βράδυ γεμάτο "Αμπελοφυλλοσοφίες"

Μια εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας, βιβλιομπαζάρ στο κέντρο και ό,τι άλλο μπορείς να κάνεις στην Αθήνα χωρίς εισιτήριο από 15 έως 21/11.

We are hiring: γραφίστα/τρια για το αθηνόραμα

Το ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ αναζητά Γραφίστα/τρια για το εβδομαδιαίο περιοδικό και τις έξτρα εκδόσεις του