Παρουσίαση του βιβλίου "Προπαγάνδα και παραπληροφόρηση" (πώς τις εντοπίζουμε), σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Προπαγάνδα

Οι εκδόσεις Τόπος διοργανώνουν δύο εκδηλώσεις-συζητήσεις που θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στις 28 και τις 30 Νοεμβρίου αντίστοιχα, όπου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αρη Χατζηστεφάνου, "Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε".

Το βιβλίο, που βρέθηκε από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του στα ευπώλητα μεγάλων βιβλιοπωλείων, αποτελεί ένα πρακτικό οδηγό για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.

Στην Αθήνα η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο Σινέ Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) με ομιλητές τους: Γιώργο Πλειό (καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Χριστόφορος Ζαραλίκος (ηθοποιός), Ελευθερία Κουμάντου (δημοσιογράφος) και τον συγγραφέα του βιβλίου, Άρη Χατζηστεφάνου. Στη Θεσσαλονίκη η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο βιβλιοπωλείο-πολυχώρο Μαλλιάρης-Παιδεία "Ανατόλια" (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα). Στην παρουσίαση της Θεσσαλονίκης, θα μιλήσουν οι: Αντώνης Σκαμνάκης (αν. καθηγητής του ΑΠΘ), Απόστολος Λυκεσάς (δημοσιογράφος-συγγραφέας), Χρήστος Αβραμίδης (δημοσιογράφος), και ο συγγραφέας του βιβλίου, Άρης Χατζηστεφάνου.

Στο βιβλίο ο  Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς "ξεπλένονται" τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;

To βιβλίο προλογίζει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το εξώφυλλο σχεδίασε ο Δημήτρης Αρβανίτης και την επιμέλεια έκανε η Μαριάννα Τζιαντζή. Περιλαμβάνει σε κάθε κεφάλαιο QR-code που οδηγούν σε βίντεο, φωτογραφίες, podcast και ενεργά link για όλες τις πηγές και τη βιβλιογραφία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Έτσι θα μοιάζει σύντομα ο σταθμός του Μετρό στο Μοναστηράκι

Ανανεώνεται η εικόνα του, καθώς ξεκινούν οι τεχνικές παρεμβάσεις τους επόμενους μήνες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/12/2025

Τα παγοδρόμια που έχουν στηθεί στην Αθήνα γι' αυτές τις γιορτές

Διάλεξε πού και πώς θα τσουλήσεις στον πάγο και θα κάνεις τα σλάλομ σου στην πόλη.

Τι θα κάνεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά στην Αθήνα: Ο γιορτινός οδηγός που χρειάζεσαι

Ο οδηγός για ρεβεγιόν, γεύματα, ποτά, βόλτες και ψώνια στην πόλη με άρωμα γιορτών σε περιμένει να τον ανακαλύψεις τα φετινά Χριστούγεννα 2025 και την Πρωτοχρονιά του 2026.

Παραμονή Πρωτοχρονιάς στο ΚΠΙΣΝ: Πώς, τι, ποιοι σε περιμένουν

Oικοδεσπότης της Παραμονή Πρωτοχρονιάς στο ΚΠΙΣΝ είναι ο ηθοποιός και τραγουδιστής Ζερόμ Καλούτα, ενώ το πρόγραμμα ανοίγει η Alexandra Sieti.

Όταν η ανθρώπινη δύναμη απογειώνει αεροσκάφος

Πώς ποδηλάτες της Red Bull–BORA–Hansgrohe έγραψαν ιστορία σηκώνοντας ανεμόπτερο στον αέρα.

"Ηγεσία και Επικοινωνία": Η εκπαιδευτική δράση του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά

Ολοκληρώθηκε η 2η Εκπαιδευτική Δράση του Agrifood Leadership 2025–2026 στα Ιωάννινα.

Χριστούγεννα με την "Καλή Ενέργεια" της ΔΕΗ

Η ΔΕΗ στο πλευρό του Christmas Factory προσφέροντας τις πιο φωτεινές στιγμές.