Παρουσίαση του βιβλίου "Προπαγάνδα και παραπληροφόρηση" (πώς τις εντοπίζουμε), σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Προπαγάνδα

Οι εκδόσεις Τόπος διοργανώνουν δύο εκδηλώσεις-συζητήσεις που θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στις 28 και τις 30 Νοεμβρίου αντίστοιχα, όπου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αρη Χατζηστεφάνου, "Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε".

Το βιβλίο, που βρέθηκε από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του στα ευπώλητα μεγάλων βιβλιοπωλείων, αποτελεί ένα πρακτικό οδηγό για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.

Στην Αθήνα η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο Σινέ Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) με ομιλητές τους: Γιώργο Πλειό (καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Χριστόφορος Ζαραλίκος (ηθοποιός), Ελευθερία Κουμάντου (δημοσιογράφος) και τον συγγραφέα του βιβλίου, Άρη Χατζηστεφάνου. Στη Θεσσαλονίκη η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο βιβλιοπωλείο-πολυχώρο Μαλλιάρης-Παιδεία "Ανατόλια" (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα). Στην παρουσίαση της Θεσσαλονίκης, θα μιλήσουν οι: Αντώνης Σκαμνάκης (αν. καθηγητής του ΑΠΘ), Απόστολος Λυκεσάς (δημοσιογράφος-συγγραφέας), Χρήστος Αβραμίδης (δημοσιογράφος), και ο συγγραφέας του βιβλίου, Άρης Χατζηστεφάνου.

Στο βιβλίο ο  Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς "ξεπλένονται" τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;

To βιβλίο προλογίζει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το εξώφυλλο σχεδίασε ο Δημήτρης Αρβανίτης και την επιμέλεια έκανε η Μαριάννα Τζιαντζή. Περιλαμβάνει σε κάθε κεφάλαιο QR-code που οδηγούν σε βίντεο, φωτογραφίες, podcast και ενεργά link για όλες τις πηγές και τη βιβλιογραφία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Τι θα κάνεις αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα

Το δεύτερο ΣΚ του Δεκεμβρίου φέρνει μαζί του χριστουγεννιάτικα δρώμενα, θεατρικές παραστάσεις και lives, νέα εστιατόρια και μπαρ, καθώς και πολλές ακόμη αφορμές εξόδου.

Ένα street party παίζει απόψε στη Μητροπόλεως

Απόψε, από τις 20:00, το κέντρο φορά τα γιορτινά του και γεμίζει μουσική και ρυθμό.

Η Μελίνα Ασλανίδου στην φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου της Καλλιθέας

Ο Δήμος Καλλιθέας διοργανώνει μια μαγική βραδιά γεμάτη μουσική, χαρά και φως.

Η Ferrari τρέχει με S.Pellegrino

Το S.Pellegrino, το εμβληματικό light sparkling φυσικό μεταλλικό νερό των Ιταλικών Άλπεων, ανακοίνωνει την παγκόσμια συνεργασία του με τη Ferrari.

Το Mona's Marche επιστρέφει

Ένα ξεχωριστό γιορτινό pop-up event με δημιουργίες τοπικών και διεθνών καλλιτεχνών και σχεδιαστών.

Η Σέριφος πρωτοπορεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης στις Κυκλάδες

Τη δράση, που ξεκίνησε το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου, συντόνισε η ΑΜΚΕ ΚινΗΜΑ, σε συνεργασία με το Δήμο Σερίφου, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.