
Εάν πει κάποιος πως ο πολυβραβευμένος, πολυμεταφρασμένος και πολυδιαβασμένος (με πωλήσεις άνω των 350 εκατομμυρίων αντιτύπων) Αμερικανός συγγραφέας, ο Στίβεν Κινγκ, είναι ο Πάπας του Υπερφυσικού Τρόμου των ημερών μας, δεν θα έχει πέσει και πολύ έξω. Πράγματι, ο Κινγκ είναι μια ακούραστη γεννήτρια σκοτεινών μύθων, είναι ο Λάβκραφτ του εικοστού και εικοστού πρώτου αιώνα, είναι ο Φύλακας στη Πύλη των άλλων κόσμων, που μας την κρατάει ανοιχτή, μ’ ένα παράξενο χαμόγελο, για να περάσουμε. Για να ταξιδέψουμε, για να τρομοκρατηθούμε, για να συγκινηθούμε, να γελάσουμε, για να θαυμάσουμε τα τέρατα και τους αγγέλους που κρύβει η ανθρώπινη ψυχή.
Ωστόσο, εδώ υπάρχει μια αντίφαση: από τη μια διαβάζουμε Κινγκ για να ξεφύγουμε από τη ρουτίνα, από την τετριμμένη πραγματικότητα, κι από την άλλη, όταν πλέον έχουμε φρικάρει για τα καλά μ’ αυτά που διαβάζουμε, ή βλέπουμε, αίφνης η βαρετή κανονικότητά μας, μάς φαίνεται τόσο υπέροχα ασφαλής... Και βέβαια, δεν είναι μόνο οι υπερκόσμιες φανταστικές πραγματικότητες στις οποίες μας ξεναγεί ο Κινγκ με τα βιβλία του, αλλά και οι συνηθισμένες, οι πραγματικές πραγματικότητες...
Στα βιβλία του αποκαλύπτεται η ίδια η καρδιά της Αμερικής, του τόπου και των ανθρώπων της, από τις μεγαλουπόλεις μέχρι το τελευταίο χωριουδάκι: ο Στίβεν Κινγκ εκτός από τον εξωλογικό τρόμο, έχει προσφέρει και μια εκτεταμένη, όσο και βαθιά λαογραφική θεώρηση της αμερικανικής κοινωνίας, και των διόλου υπερφυσικών και εντελώς λογικών τρόμων που τη μαστίζουν: ρατσισμός, σεξισμός, θρησκοληπτικός φανατισμός, μισαλλοδοξία, ενδοοικογενειακή βία και κακοποίηση, εγκληματικότητα, κοινωνική αδικία, διαφθορά της εξουσίας, κερδοσκοπική καταλήστευση των φυσικών πόρων...
Μ’ όλα αυτά τα θέματα έχει καταπιαστεί γλαφυρά ο συγγραφέας σε περισσότερα από 200 διηγήματα και 50 μυθιστορήματα που φέρουν την υπογραφή του, κάποια απο τα οποία –ελάχιστα- τα έχει συνυπογράψει με άλλους συγγραφείς (από τον Πίτερ Στράουμπ, μέχρι τον γιο του, τον Όουεν Κινγκ) ενώ κάποια άλλα, ακόμα λιγότερα, τα έχει εκδώσει με το ψευδώνυμο "Ρίτσαρντ Μπάχμαν". Πολλές από τις ιστορίες του, μικρές και μεγάλες, έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, από σκηνοθέτες όπω, π.χ. ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που εικονοποίησε τη "Λάμψη", ο Φρανκ Ντάραμποντ, που γύρισε το "Πράσινο Μίλι" και το "Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ", ή ο Άντι Μουσκιέτι με το "It".
Ναι, ο 75χρονος Στίβεν Έντγουιν Κινγκ, από το 1973 όταν εκδόθηκε το πρώτο του μυθιστόρημα, το "Κάρι", που η λαμπρή του επιτυχία τον έπεισε να παρατήσει τη θέση του καθηγητή των αγγλικών και να αφοσιωθεί στο γράψιμο, ο επονομαζόμενος "Βασιλιάς του Τρόμου" από το Μέιν, εξακολουθεί για μισό αιώνα να είναι εδώ, να είναι παρών και ενεργός.
Σύντομα θα εκδοθεί από τον Κλειδάριθμο ο περίφημος "Μακάβριος χορός" (Dance Macabre), όπου ο συγγραφέας επεξεργάζεται την ουσία της ιστορίας τρόμου σε διάφορα είδη λόγου, από τη λογοτεχνία μέχρι τις οπτικοακουστικές της μεταφορές, ενώ το έργο του "Φυλαχτό" (The Talisman) με την υπογραφή του Πίτερ Στράουμπ δίπλα στη δική του, που κυκλοφορεί από την Άνοιξη, θα έχουμε την ευκαιρία να το απολαύσουμε ως τηλεοπτική σειρά στο Netflix.

Στην μεγάλη οθόνη είδαμε πριν λίγο καιρό την "Πύρινη Οργή", από τον σκηνοθέτη Κιθ Τόμας, μια ταινία που αδικεί το ομώνυμο μυθιστόρημα του Κινγκ, στο οποίο ήταν βασισμένη, μάλλον ασταθώς, όπως όλοι είδαμε... Επίσης, το "Later", που κυκλοφόρησε ως "Αργότερα", θα γίνει μίνι τηλεοπτική σειρά, στην οποία θα πρωταγωνιστεί η Λούσι Λιού. Μέσα στον Ιούλιο, ο Κλειδάριθμος θα βγάλει τις "Ωραίες Κοιμωμένες" του Κινγκ (Sleeping Beauties) σε γκράφικ νόβελ, ενώ αρχές φθινοπώρου, οι λάτρεις του αμερικανού συγγραφέα θα έχουν την ευκαιρία να τρομοκρατηθούν μέχρι λιποθυμίας με το πολύ σημαντικό έργο του "Salem’s Lot", την μοναδική καθαρόαιμη ιστορία βρικολάκων που έγραψε ο Κινγκ, που θα μεταφερθεί την μεγάλη οθόνη από τον σκηνοθέτη Γκάρι Ντόμπερμαν.

Και βέβαια, κυκλοφορεί το πολύ διαβαστερό "Μπίλι Σάμερς", μια σφιχτή, ζόρικη, εντελώς ρεαλιστική και ουδόλως μεταφυσική ιστορία για έναν ιδιόμορφο πληρωμένο δολοφόνο (γιατί σκοτώνει μόνο "κακούς"...), που αναλαμβάνει, ως τελευταία μεγάλη δουλειά πριν αποσυρθεί από την ενεργό δράση, να βγάλει από τη μέση ένα συνάδελφό του, ένα ελεύθερο σκοπευτή...