Ο Ρένος Χαραλαμπίδης είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης κινηματογράφου, μουσικός, και "ειδικός περί των γενικών", κατά δήλωσίν του. Αυτό τον καιρό ετοιμάζεται να παρουσιάσει (στις 21 Μαΐου) στο Μέγαρο Μουσικής ένα happening βασισμένο στο soundtrack της ταινίας του "Τέσσερα μαύρα κουστούμια". Μας μίλησε στη στήλη "Διάβασα" για το βιβλίο που ξεχώρισε ανάμεσα στα πρόσφατα αναγνώσματά του.
Η υπόθεση
Ο Γουντι Άλεν προσπαθεί να μας αποκαλύψει την ζωή του μέσα από την απομυθοποίηση αλλά και μυθοποίηση του παρελθόντος του. Έτσι τα θυμάται ή έτσι θα ήθελε να τα θυμόμαστε εμείς.
Ο συγγραφέας
Ένας Νεοϋορκέζος δημιουργός δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί ατόφιος Αμερικανός. Ειδικά αν μιλάμε για τον Γουντι Άλεν. Ας πούμε λοιπόν ότι επιλέγω έναν κοσμοπολίτη καλλιτέχνη , που το έργο του με ακολουθεί σαν την Καβαφική πόλη.
Έτυχε να τον γνωρίσω πριν μερικά χρόνια όταν ήρθε στην Αθήνα και να κάνουμε μια χειραψία που ασφαλώς θα μου μείνει αξέχαστη. Αυτό κάνει την ανάγνωση της αυτοβιογραφίας του πιο ενδιαφέρουσα. Τον έχω αγγίξει και μοιραστήκαμε κάποια αμήχανα χαμόγελα.
Τι μου άρεσε
Μου άρεσε που ο Γουντι Άλεν λειτουργεί σαν ταχυδακτυλουργός που ήρθε η ώρα να αποκαλύψει τα κόλπα του. Δεν φοβάται να αποκαλύψει τις ελλείψεις του σε όλους τους καλλιτεχνικούς τομείς και το πόσα χρωστάει στην βοήθεια που πήρε απο άλλους. Μια έκρηξη γενναιοδωρίας.
Τι δεν μου άρεσε
Δεν μου άρεσε η παράθεση πολλών ονομάτων που για τον αναγνώστη δεν έχουν κανένα νόημα. Απλά κουράζει και δείχνει τον συγγραφέα σαν έναν ηλικιωμένο που κάνει ασκήσεις μνήμης.
Θα το σύστηνες;
Θα το σύστηνα ειδικά σε όσους θέλουν να κάνουν δημιουργικό σινεμά ή θέλουν να σκηνοθετήσουν (όσο μπορεί κανείς) την ζωή τους. Σε βοηθάει να καταλάβεις ότι η ζωή είναι άθροισμα τύχης, δουλειάς, συνεργασίας και όσου ταλέντου μπορεί να υπάρξει. Και όταν λέμε ταλέντο, εννοούμε το χάρισμα που έχει κάποιος να μην τα παρατάει μέχρι να κατακτήσει το όνειρο του. Και μετά ας το ξεχάσει. Όπως ο Γουντι ξέχασε στην αυτοβιογραφία του αυτά που έπρεπε να ξεχάσει.
Το "Σχετικά με το τίποτα" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός.