Εκπαιδευτικές δράσεις μεγαλώνουν τη νέα γενιά ποδηλατιστών της Ελλάδας

Η επιτυχημένη δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας, συνεχίζει το ταξίδι ενημέρωσης μαθητών για τα οφέλη και τη σωστή χρήση του ποδήλατου, μέσω της συνδιοργάνωσης των My market και της ΚΕΔΕ.

ποδήλατο @Shutterstock

Η δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας "Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη" από τα My market, υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, μετά τον επιτυχημένο πρώτο χρόνο υλοποίησης της, επεκτείνει για 2η συνεχή χρονιά την ενημέρωση σε χιλιάδες μαθητές σχολείων πανελλαδικά. Με στόχο την εκπαίδευση μαθητών και την ενημέρωση καθηγητών και γονέων για τα οφέλη χρήσης ποδηλάτου, αλλά και ως πιστοποιημένη επιχείρηση "Φιλική προς το Ποδήλατο", φέτος, τα My market, στοχεύουν να επισκεφθούν 30 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, ενημερώνοντας περισσότερους από 5.000 μαθητές, στο 2 ο κύκλο του προγράμματος, ο οποίος θα ξεκινήσει μέσα στο Μάιο.

Όλα αυτά παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΚΕΔΕ, με αφορμή την έναρξη του 2ου κύκλου του προγράμματος "Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη". Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας "το προφίλ του Έλληνα  χρήστη ποδηλάτου", αναφορικά με τις συνήθειες και τους προβληματισμούς του, από την οποία εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα.

Το πρόγραμμα, κατά τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του, το 2021, υπολογίζεται ότι επικοινωνήθηκε άμεσα και έμμεσα σε περισσότερους από 300.000 πολίτες, ενώ ταξίδεψε σε 19 πόλεις, προωθώντας τις σύγχρονες τάσεις για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, τη προτροπή χρήσης του ποδηλάτου για κοντινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, καθώς και για άθληση ή ψυχαγωγία.

Στόχος της πρωτοβουλίας κατά τη 2η φάση, το 2022, είναι να εκπαιδευτούν οι μελλοντικοί ποδηλάτες της χώρας, προσεγγίζοντας περισσότερους από 5.000 μαθητές 4ης , 5ης , 6ης δημοτικού, καθώς και καθηγητές, γονείς και την τοπική αυτοδιοίκηση. Μέσω της εξειδικευμένης ομάδας του οργανισμού "Πόλεις για Ποδήλατα", που είναι ο επιστημονικός συνεργάτης του προγράμματος, η δράση στοχεύει στην αύξηση του ενδιαφέροντος για το ποδήλατο στις νεαρές ηλικίες. Παράλληλα δίνονται λύσεις σε απλές, καθημερινές απορίες για τη σωστή επιλογή ποδηλάτου, δίνετε προτεραιότητα στην ασφαλή χρήση του μέσα στις πόλεις, αλλά και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών προς το ποδήλατο, ως το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης, που θα ομορφύνει τις πόλεις, δίνοντας άλλον, καθαρό αέρα, βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής μας.

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε: "Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και τα My market συνεργάζονται στενά αξιοποιώντας το πλεόνασμα κοινωνικής προσφοράς κι αλληλεγγύης του Ομίλου, προς όφελος των πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών. Ως ΚΕΔΕ θέσαμε υπό την αιγίδα μας την πρωτοβουλία "Πόλη με Ποδήλατα - Όμορφη Πόλη", γιατί το συγκεκριμένο πρόγραμμα υποστηρίζει μία νέα φιλοσοφία για την Αυτοδιοίκηση, με έμφαση στην υιοθέτηση ενός νέου, πιο ανθρώπινου μοντέλου ζωής στα αστικά κέντρα των πόλεών μας".

Η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO, ανέφερε χαρακτηριστικά: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η συνεργασία μας με την ΚΕΔΕ ενδυναμώνεται και συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά μέσω του 2 ου κύκλου του προγράμματος "Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη". Το ποδήλατο είναι το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης για κοντινές αποστάσεις μέσα στην πόλη, και με αυτή την ενέργεια, ενθαρρύνουμε τη χρήση του, επενδύοντας ουσιαστικά στα παιδιά, στη νέα γενιά, τους ποδηλάτες του αύριο. Άλλωστε ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι τα παιδιά μετά το δημοτικό αφήνουν το ποδήλατο, για να το φέρουν ξανά στη ζωή τους, αρκετά χρόνια μετά. Ως η πρώτη πιστοποιημένη εταιρεία φιλική προς το ποδήλατο, οραματιζόμαστε Όμορφες Πόλεις, Πόλεις με περισσότερα ποδήλατα".

Η ενέργεια υλοποιείται με τη συνεργασία του οργανισμού "Πόλεις για Ποδήλατο", και τη συνεργασία και τεχνογνωσία της European Cyclists Federation. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν περίπου 1.100 πολίτες, έδειξαν ότι: οι χρήστες του ποδηλάτου αυξάνονται σταθερά στην Ελλάδα, επενδύουν σε ποιοτικά ποδήλατα, είναι άνδρες κυρίως μέσης ηλικίας, ενώ για τις γυναίκες μέσης ηλικίας δεν είναι συνηθισμένο να ασχολούνται με το ποδήλατο. Ακόμη, οι μικρές ηλικίες, εκεί δηλαδή που εστιάζει το πρόγραμμα, απουσιάζουν, γεγονός που φανερώνει την έλλειψη προώθησης και ενημέρωσης για τη χρήση του ποδηλάτου στους νέους, ωστόσο παρατηρείται σημαντικό ενδιαφέρον από τους συμμετέχοντες σε θέματα που αφορούν τη βιώσιμη κινητικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Γιορτάζουμε την ημέρα των ερωτευμένων "Τετ-α-τετ...μ' ένα βιβλίο!"

Μία βραδιά αποκλειστικά για εργένηδες και εργένισσες που αγαπούν το βιβλίο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

24ωρη λειτουργία θερμαινόμενου χώρου στον Δήμο Πειραιά

Στη δομή τηρείται αυστηρά το πρωτόκολλο των οδηγιών του Ε.Ο.Δ.Υ. και εφαρμόζονται όλα τα μέτρα πρόληψης ενάντια στον covid - 19.

Πέθανε ο Γενικός Διευθυντής της ΕΒΕ Φίλιππος Τσιμπόγλου

Ο θάνατός του πρόεκυψε λίγο πριν την επίσημη λήξη της θητείας του στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

Μάριο Ντεσιάτι: Ο νικητής του λογοτεχνικού βραβείου Strega 2022 έρχεται στην Αθήνα

O συγγραφέας του μυθιστορήματος Ασυμβίβαστοι (πρωτ.τίτλος Spartiati), που τιμήθηκε με τη μεγαλύτερη λογοτεχνική διάκριση στην Ιταλία, θα επισκεφθεί την Αθήνα, για να παρουσιάσει το βιβλίο του.

Αναψυκτήρια σε 75 αρχαιολογικούς χώρους ενισχύουν την οικονομία των εμπειριών

Μια σημαντική πρωτοβουλία για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων

Ρεπορτάζ: Τι περιμένουμε στο μέλλον από τη Δημοτική Αγορά Κυψέλης;

Έχοντας αναλάβει τη διαχείριση της ΔΑΚ, η Τεχνόπολη μας εξηγεί το όραμα και τους στόχους για το μέλλον της πρώτης, προκειμένου να συνεχίσει τη μέχρι τώρα επιτυχημένη πορεία της.

Η μικρασιατική μνήμη στα "Αόρατα Δεσμά" του Ευάγγελου Σαχπέρογλου

Το μυθιστόρημα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάττων.