Εκπαιδευτικές δράσεις μεγαλώνουν τη νέα γενιά ποδηλατιστών της Ελλάδας

Η επιτυχημένη δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας, συνεχίζει το ταξίδι ενημέρωσης μαθητών για τα οφέλη και τη σωστή χρήση του ποδήλατου, μέσω της συνδιοργάνωσης των My market και της ΚΕΔΕ.

ποδήλατο @Shutterstock

Η δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας "Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη" από τα My market, υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, μετά τον επιτυχημένο πρώτο χρόνο υλοποίησης της, επεκτείνει για 2η συνεχή χρονιά την ενημέρωση σε χιλιάδες μαθητές σχολείων πανελλαδικά. Με στόχο την εκπαίδευση μαθητών και την ενημέρωση καθηγητών και γονέων για τα οφέλη χρήσης ποδηλάτου, αλλά και ως πιστοποιημένη επιχείρηση "Φιλική προς το Ποδήλατο", φέτος, τα My market, στοχεύουν να επισκεφθούν 30 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, ενημερώνοντας περισσότερους από 5.000 μαθητές, στο 2 ο κύκλο του προγράμματος, ο οποίος θα ξεκινήσει μέσα στο Μάιο.

Όλα αυτά παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΚΕΔΕ, με αφορμή την έναρξη του 2ου κύκλου του προγράμματος "Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη". Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας "το προφίλ του Έλληνα  χρήστη ποδηλάτου", αναφορικά με τις συνήθειες και τους προβληματισμούς του, από την οποία εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα.

Το πρόγραμμα, κατά τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του, το 2021, υπολογίζεται ότι επικοινωνήθηκε άμεσα και έμμεσα σε περισσότερους από 300.000 πολίτες, ενώ ταξίδεψε σε 19 πόλεις, προωθώντας τις σύγχρονες τάσεις για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, τη προτροπή χρήσης του ποδηλάτου για κοντινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, καθώς και για άθληση ή ψυχαγωγία.

Στόχος της πρωτοβουλίας κατά τη 2η φάση, το 2022, είναι να εκπαιδευτούν οι μελλοντικοί ποδηλάτες της χώρας, προσεγγίζοντας περισσότερους από 5.000 μαθητές 4ης , 5ης , 6ης δημοτικού, καθώς και καθηγητές, γονείς και την τοπική αυτοδιοίκηση. Μέσω της εξειδικευμένης ομάδας του οργανισμού "Πόλεις για Ποδήλατα", που είναι ο επιστημονικός συνεργάτης του προγράμματος, η δράση στοχεύει στην αύξηση του ενδιαφέροντος για το ποδήλατο στις νεαρές ηλικίες. Παράλληλα δίνονται λύσεις σε απλές, καθημερινές απορίες για τη σωστή επιλογή ποδηλάτου, δίνετε προτεραιότητα στην ασφαλή χρήση του μέσα στις πόλεις, αλλά και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών όλων των ηλικιών προς το ποδήλατο, ως το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης, που θα ομορφύνει τις πόλεις, δίνοντας άλλον, καθαρό αέρα, βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής μας.

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε: "Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και τα My market συνεργάζονται στενά αξιοποιώντας το πλεόνασμα κοινωνικής προσφοράς κι αλληλεγγύης του Ομίλου, προς όφελος των πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών. Ως ΚΕΔΕ θέσαμε υπό την αιγίδα μας την πρωτοβουλία "Πόλη με Ποδήλατα - Όμορφη Πόλη", γιατί το συγκεκριμένο πρόγραμμα υποστηρίζει μία νέα φιλοσοφία για την Αυτοδιοίκηση, με έμφαση στην υιοθέτηση ενός νέου, πιο ανθρώπινου μοντέλου ζωής στα αστικά κέντρα των πόλεών μας".

Η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO, ανέφερε χαρακτηριστικά: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η συνεργασία μας με την ΚΕΔΕ ενδυναμώνεται και συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά μέσω του 2 ου κύκλου του προγράμματος "Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη". Το ποδήλατο είναι το πιο φιλικό μέσο μετακίνησης για κοντινές αποστάσεις μέσα στην πόλη, και με αυτή την ενέργεια, ενθαρρύνουμε τη χρήση του, επενδύοντας ουσιαστικά στα παιδιά, στη νέα γενιά, τους ποδηλάτες του αύριο. Άλλωστε ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι τα παιδιά μετά το δημοτικό αφήνουν το ποδήλατο, για να το φέρουν ξανά στη ζωή τους, αρκετά χρόνια μετά. Ως η πρώτη πιστοποιημένη εταιρεία φιλική προς το ποδήλατο, οραματιζόμαστε Όμορφες Πόλεις, Πόλεις με περισσότερα ποδήλατα".

Η ενέργεια υλοποιείται με τη συνεργασία του οργανισμού "Πόλεις για Ποδήλατο", και τη συνεργασία και τεχνογνωσία της European Cyclists Federation. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν περίπου 1.100 πολίτες, έδειξαν ότι: οι χρήστες του ποδηλάτου αυξάνονται σταθερά στην Ελλάδα, επενδύουν σε ποιοτικά ποδήλατα, είναι άνδρες κυρίως μέσης ηλικίας, ενώ για τις γυναίκες μέσης ηλικίας δεν είναι συνηθισμένο να ασχολούνται με το ποδήλατο. Ακόμη, οι μικρές ηλικίες, εκεί δηλαδή που εστιάζει το πρόγραμμα, απουσιάζουν, γεγονός που φανερώνει την έλλειψη προώθησης και ενημέρωσης για τη χρήση του ποδηλάτου στους νέους, ωστόσο παρατηρείται σημαντικό ενδιαφέρον από τους συμμετέχοντες σε θέματα που αφορούν τη βιώσιμη κινητικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Αττικές Εκδόσεις και Piraeus Tower Α.Ε. συνεργάζονται για τη διαφημιστική αξιοποίηση του Πύργου Πειραιά

Η Αττικές Εκδόσεις Α.Ε. ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική συνεργασία της με την Piraeus Tower Α.Ε., φέρνοντας πρωτοποριακές λύσεις φωτισμού και προβολής στις προσόψεις του εμβληματικού Πύργου Πειραιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Οι κβαντικές επιστήμες στη σκηνή του Γαλλικού Ινστιτούτου

Πώς οι κβαντικές επιστήμες και οι γυναίκες που πρωτοπορούν στην έρευνα ανοίγουν νέους δρόμους για το μέλλον;

Πολιτική, χρώμα και ιστορίες στους τοίχους: Τι γίνεται με τα γκράφιτι στην Αθήνα;

Πού τελειώνει η τέχνη και πού ξεκινά η αυθαίρετη παρέμβαση στον δημόσιο χώρο; Με αφορμή τη δημόσια συζήτηση γύρω από τα γκράφιτι, μιλήσαμε με καλλιτέχνες που δίνουν 'φωνή' στους τοίχους της πρωτεύουσας.

Barilla Basil Bar στο ΚΠΙΣΝ: Το πιο νόστιμο event του Σεπτέμβρη έρχεται

Η ευκαιρία σου να δοκιμάσεις την κρεμώδη Barilla Pesto alla Genovese για μια μοναδική γευστική εμπειρία.

Η Ρωμαϊκή Αγορά έλαμψε με "Μνήμη και Φως"

Με μια λαμπρή εκδήλωση, το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ τίμησαν την επέτειο ίδρυσης του Φεστιβάλ Αθηνών, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και αποτίοντας φόρο τιμής στη Μαρία Κάλλας.

Πώς το κόκκινο κρέας έγινε σύμβολο της αμερικανικής Δεξιάς

Κρέας και αρρενωπότητα πηγαίνουν ‘χέρι-χέρι’ εδώ και πολλές δεκαετίες. Τι μπορούμε να συμπεράνουμε από τον τρόπο που τρώνε οι Αμερικανοί της εποχής του Τραμπ;

Το 4ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ κάνει τον Πειραιά... νοστιμότερο

Το "Piraeus Taste Festival, Sea Food and More" γεμίζει την πόλη με γεύσεις αλλά και προβολές, παιδικό εργαστήρι και κρητικό γλέντι.