Μία από τις πιο σοβαρές και φαινομενικά "αθώες" παθογένειες της πόλης μας είναι το ασυνείδητο παρκάρισμα: δεν είναι λίγοι οι οδηγοί ακόμη και σήμερα, ειδικά στο πηγμένο κέντρο της Αθήνας, που αντί να ψάξουν τις νόμιμες θέσεις μισθωμένης στάθμευσης, θα προβάλλουν στον εαυτό τους -και στους γύρω τους– τη δικαιολογία της σύντομης στάσης, ώστε να αφήσουν το όχημά τους σε σημείο που καταφανώς εμποδίζει το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο και δη τις ευπαθείς ομάδες, πάνω σε ράμπες ΑμεΑ ή σε διαβάσεις. Τέλος σε αυτό το κοινό ατόπημα θέλει να βάλει ο Δήμος Αθηναίων, εφαρμόζοντας μια νέα πρακτική ελέγχου, με σύμμαχο την τεχνολογία.
Πάνω από οκτακόσιοι αισθητήρες τοποθετήθηκαν στα επίμαχα σημεία, στους δρόμους της πόλης (από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, το Κολωνάκι και την Ομόνοια μέχρι το Σύνταγμα, το Κουκάκι και το Παγκράτι), ενημερώνοντας σε πραγματικό χρόνο τα κεντρικά της δημοτικής αστυνομίας εάν υπάρχει σταθμευμένο όχημα στο σημείο που εποπτεύουν. Το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα αποτρεπτικής στάθμευσης σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων του Δήμου Αθηναίων (ΔΑΕΜ Α.Ε.), ενώ πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή σταδιακά.
"Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα αποτρεπτικής στάθμευσης, που έχει εφαρμοστεί ποτέ στη χώρα, και για ένα πολύτιμο εργαλείο που ενισχύει τις προσπάθειές μας στη διασφάλιση της προσβασιμότητας και στον μετασχηματισμό της Αθήνας σε μία πόλη βιώσιμη και λειτουργική: Μία πόλη χωρίς εμπόδια και φραγμούς, που προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους", δήλωσε ο δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης.
Πώς λειτουργούν οι αισθητήρες;
Κάθε αισθητήρας εμφανίζεται στον ηλεκτρονικό χάρτη του Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων της Δημοτικής Αστυνομίας. Μέσω της πλατφόρμας λαμβάνονται δεδομένα, τα οποία ενημερώνουν για την κατάσταση των αισθητήρων, ουσιαστικά για την κατάληψη της διάβασης ή ράμπας από κάποιο όχημα.
Με αυτόν τον τρόπο, το κέντρο επιχειρήσεων της Δημοτικής Αστυνομίας γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο για τις παραβάσεις. Αυτόματα, μέσω φορητών συσκευών, ενημερώνονται και οι δημοτικοί αστυνομικοί, οι οποίοι βρίσκονται σε ακτίνα 500 μέτρων από το σημείο της παράβασης. Τα δεδομένα που συλλέγονται, δίνουν τη δυνατότητα στη Δημοτική Αστυνομία να οργανώσει αποτελεσματικά τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό στο κέντρο και τις γειτονιές της Αθήνας.