Το επόμενο βήμα για την Αττικό Μετρό: Η γραμμή 5 πρόκειται να ανοίξει το δρόμο προς το Φάληρο

Σημαντικές εξελίξεις προβλέπονται κατά τη διάρκεια του έτους για τον «μετροπόντικα» της Αθήνας, ενώ παράλληλα με τις επεκτάσεις στις υπάρχουσες γραμμές και τα εργοτάξια για την ένωση Άλσους Βεΐκου και Γουδή, μια νέα γραμμή Μετρό βρίσκεται ήδη στο πλάνο.

Μετρό Αττική Σύνταγμα


Τι θα ήταν άραγε η Αθήνα χωρίς το Μετρό; Η επανάσταση στον τομέα των αστικών μεταφορών που αξιοποιεί το υπόγειο επίπεδο της πόλης, μεταφέροντας καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αποτελώντας το μοναδικό έμπιστο μέσο σε ένα κατά τα άλλα απρόβλεπτο δίκτυο συγκοινωνιών, παραμένει το νο1 επενδυτικό πεδίο στα δημόσια έργα – αρκεί να θυμίσουμε ότι η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία ξεκίνησε πέρσι και φέτος πρόκειται να θέσει όλα της τα εργοτάξια σε λειτουργία, αποτελεί αυτήν τη στιγμή το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής σε όλη την Ευρώπη, ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Με την ολοκλήρωσή της το 2029 πρόκειται να παραδοθεί μια γραμμή μήκους 12,8 χλμ. από Βεΐκου έως Γουδή, με 15 υπόγειους σταθμούς και τρομερά καινοτόμα τεχνολογία, καθώς οι είκοσι νέοι συρμοί που θα προστεθούν στο δυναμικό της Αθήνας θα είναι αθόρυβοι και πλήρως αυτόνομοι, χωρίς την παρουσία οδηγού. Αναμφίβολα ο χάρτης της πρωτεύουσας θα αλλάξει έτι μία φορά, δίνοντας συγκοινωνιακή ανάσα σε επιβαρυμένες γειτονιές, όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, η Καισαριανή και η Πανεπιστημιούπολη, με πάνω από 340.000 επιβάτες να εξυπηρετούνται καθημερινά απ’ τους νέους σταθμούς, όπως υπολογίζεται.

Όσον αφορά τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε, πέρα από τα εργοτάξια της γραμμής 4 (για τα οποία μην παραξενευτείτε αν δείτε κόψιμο δέντρων, όπως συνέβη στην πλατεία Κολωνακίου: έχει διευκρινιστεί απ’ την Αττική Μετρό ότι θα αποκατασταθούν πλήρως, ξεπερνώντας μάλιστα το ισοζύγιο πρασίνου που προϋπήρχε πριν τα έργα), στο πρόγραμμα είναι και η επέκταση της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με έξι επιπλέον σταθμούς, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ετοιμάζονται τα σχέδια για τη χάραξη μιας ακόμη γραμμής Μετρό, υπ’ αριθμόν 5.

Ποιες περιοχές θα εξυπηρετεί η Γραμμή 5 του Μετρό;

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα νέο κλάδο της Γραμμής 1 του ηλεκτρικού (Πειραιάς-Κηφισιά) που θα ξεκινάει από Θησείο, θα καλύπτει τις περιοχές των Πετραλώνων, όπως και της Καλλιθέας, και θα τερματίζει στο Φάληρο, στο Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", ανοίγοντας το δρόμο προς τα νότια, όπου ομολογουμένως διαφαίνεται ότι μελλοντικά θα μετατοπιστεί το βάρος της πρωτεύουσας.

Μελλοντικά προβλέπεται να ανοιχτεί κατά μήκος της Λεωφόρου Αμφιθέας, αλλά στον "πυρήνα" της νέας γραμμής περιλαμβάνονται τέσσερις σταθμοί σε μήκος 5 χιλιομέτρων: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος". 

Η γραμμή βρίσκεται σε φάση μελέτης με εκτιμώμενο κόστος τα 450 εκατ. ευρώ και υπολογίσιμο όφελος τους 65.000 επιβάτες ανά ημέρα.
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

5+1 βιβλία που κρατούν ζωντανή τη μνήμη του Ολοκαυτώματος

Η πιο σκοτεινή πτυχή της ευρωπαϊκής ιστορίας μέσα από τις αφηγήσεις συγγραφέων που τα έζησαν αλλά και από άλλους διαφορετικής χρονικής απόστασης από τα γεγονότα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΒΟΥΝΙΔΟΥ
27/01/2023

"EROTICArt 2023": Το απόλυτο φεστιβάλ ερωτισμού επιστρέφει ανανεωμένο

Μετά από τριετή απουσία, το φεστιβάλ έρχεται στο κέντρο της Αθήνας με περισσότερα από 3500 τ.μ. αφιερωμένα στην έκφραση της σεξουαλικότητας.

Τα "Απλά μαθήματα ενδυματολογίας" μάς ταξιδεύουν στον κόσμο της μόδας

Στα μαθήματα οι συμμετέχοντες θα ασχοληθούν με ενδύματα από την αρχαιότητα, την αρχαία Αίγυπτο, την Περσία, την Ελλάδα, την Ρώμη, το Βυζάντιο, την Αναγέννηση έως και την σημερινή εποχή.

Μη χάσετε το πληθωρικό 26ο Παζάρι Βιβλίου

Στο κέντρο της Αθήνας θα διοργανωθεί και φέτος το καθιερωμένο παζάρι του Συνδέσμου Εκδοτών Βιβλίου.

Τα μηνύματα της Δήλου για την ανθρωπότητα, στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι

Το Alpha Mission - Δelos ταξιδεύει στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι και γίνεται αφορμή για την εκκίνηση μιας μεγάλης συζήτησης σχετικά με την κλιματική κρίση, τον πολιτισμό και το μέλλον της ανθρωπότητας.

Δέκα ερωτησεις στην Αμάντα Μιχαλοπούλου

Η συγγραφέας δηλώνει, μεταξύ άλλων, πως η φροϋδική ψυχανάλυση σήμερα μοιάζει σχεδόν με ανέκδοτο και πως η εξουσία αυτοϊκανοποιείται ασκώντας εξουσία.

"25+1 ερωτήσεις για την Ενεργειακή Κρίση": Παρουσίαση του βιβλίου του Ορέστη Ομράν

Ο συγγραφέας ανέφερε ότι στόχος του ήταν το βιβλίο να μην είναι ένα απρόσωπο ακαδημαϊκό σύγγραμμα, αλλά ένας οδηγός κατανόησης της ενεργειακής κρίσης.