
ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΟ STUDIO ΠΕΙΡΑΙΩΣ 130
πρωτοψάλτη - ρέμος: εντέλει, το γλέντι
Πρόγραμμα μεγάλης δόνησης που ξεχωρίζει. Είπαν "ντουέτο" και το 'καναν. Με σύμπνοια έτσι που, σε τελευταία ανάλυση, και μέσα από μια άψογη παραγωγή οδηγούνται κάθε βράδυ τα πράγματα στο γλέντι, όπως ήταν ο στόχος. Οι ενδιάμεσες εντυπώσεις αποκαλύπτουν τάσεις του κοινωνικού fusion. Κέρδος, από κάθε άποψη, η επικοινωνία.
Σχεδόν κλεισμένο το κέντρο για πολλές εβδομάδες, εισπράττει το κοινωνικό attraction αυτής της συνάντησης. Η σάλα, ο εξώστης κατάμεστα, τα μεγάλα φώτα κλείνουν για να δώσουν τη θέση τους στη μαγεία των φωτισμών του Alain Lonchampt. Η μεγάλη ορχήστρα παρατεταγμένη σε δύο επίπεδα, με τους υποβλητικούς φωτισμούς και τη σκηνογραφία να της δίνουν μια συνολική όψη ενός ενιαίου κυψελώδους μουσικού όντος. Εισαγωγή από τους δύο πρωταγωνιστές με το "Σ' αγαπώ" του Θεοφάνους -θερμό χειροκρότημα- και στη συνέχεια ένα μεγάλο σετ από τους support (Σοφία, Μαρία, Μαρίνα, Γιάννης) σε ένα πρόγραμμα freestyle, όπου διαπλέκονται από ρεπερτόριο Σακίρα, Βανδή (το "Έλα" φυσικά) μέχρι Beatles ("Let it be"), Χατζιδάκις ("Λόγο στο λόγο"), Κραουνάκης ("Κόκκινα γυαλιά") κ.λπ.
Τρίτη φάση με την Άλκηστη σόλο - μάχιμη είσοδος με το "Κι είμαστε ακόμη ζωντανοί". Θα περάσει λίγο νέο ρεπερτόριο και χαρακτηριστικά λυρικά της όπως "Μωρό", "Διθέσιο", "Δικαίωμα" και πολύ γρήγορα κάνει την επίθεση χαράς "Το καΐκι στη στεριά δεν λογίζεται" -στα "Πιο ωραία λαϊκά" θα ραπάρει τους στίχους. Για "Να καούν τα χάρτινα" μπαίνει στο παιχνίδι και ο Νίκος Τουλιάτος με τους κρουστούς του ακροβολισμένους παντού επί σκηνής να χτυπούν στις σκαλωσιές - "Αστέρι μου φεγγάρι μου" και "Μπουμ μπουμ μπουμ!".
Τέταρτη φάση και σειρά του Ρέμου (βοή ενθουσιασμού στη σάλα) με το "Έλα να με τελειώσεις". Θα κάνει ένα σερί με δυνατά του κομμάτια - η κατάσταση έχει ζεσταθεί πολύ, όλες και όλοι σιγοτραγουδούν - και θα καλέσει στη συνέχεια την Άλκηστη να τραβήξουνε το τιμόνι μαζί, "Σαν παλιό σινεμά", "Όνειρα κόκκινα και ροζ", "Πάμε στον Άδωνι για καφέ". Και η Άλκηστη... "Έτσι ξαφνικά" -εδώ σημειώστε ότι το κοινό του Ρέμου εισπράττει την ερμηνεία της με χειροκρότημα και ενθουσιασμό. Κάποια στιγμή δοκιμάζουν και "λιανοτράγουδα" από τον Μεγάλο Ερωτικό. Θα περάσουν σε Μαρινέλα αλλά και σε Στράτο Διονυσίου ("Τα πήρες όλα"). Ρέμος και "Ζήτα μου ό,τι θες". Συνεχίζουν πάσες και νουέτα ώσπου εισβάλλουν τα χάλκινα του Feiruz Mustaf και φεύγουμε στα σύννεφα για οικόπεδα και βενζινάδικα - και λίγο παρακάτω το κοινό θα καταλάβει την πίστα.

Μετά το ωραίο πανηγύρι πετύχαμε Ρέμο να ρίχνει ζεϊμπεκιά με την Άλκηστη να λέει "Αχ, να μην έφτανε ποτέ...". Να και ο Καζαντζίδης, με τον οποίο πρώτη φορά καταπιάνεται η Άλκηστις "Το μερτικό μου απ' τη χαρά".
Το γλέντι "τρέχει" και το λαϊκό ρεπερτόριο κυλάει ελεύθερο χωρίς ζώνες και εποχές, με τους Άλκηστη Πρωτοψάλτη και Αντώνη Ρέμο να κρατάνε με δύναμη τον παλμό.
Σχολιάζοντας - στην αίθουσα έχουμε ένα μεικτό κοινό. Ο κόσμος της Άλκηστης πιο "εσωστρεφής" δεν κάνει τόσο αισθητή την παρουσία του, αφήνοντας χώρο για το πιο ενθουσιώδες, εκδηλωτικό κοινό του Ρέμου. Έτσι στο πρώτο μέρος έχουμε μια αίσθηση ανισότητας που όμως είναι φαινομενική - ας λάβουμε υπόψη ότι στο πρώτο δυναμικό μέρος της Άλκηστης δεν έχουν κατέβει ακόμη τα δύο απαραίτητα ουίσκι και αυτό είναι ένας ρεαλιστικός παράγοντας που ισχύει για κάθε θέαμα. Η ουσία βρίσκεται στη σύμπνοιά τους, στην ουσιαστική τους συνύπαρξη από την οποία βγαίνουν κερδισμένοι όλοι. Οι δύο "φυλές" της αίθουσας διδάσκονται. Οι μεν ότι η "κουλτουριάρικη" σκηνή έχει μια πολύ δυναμική όψη, οι δε ότι η σκηνή που αντιπροσωπεύει ο Ρέμος έχει να δώσει μουσική έκφραση και λυρισμό. Η Άλκηστις επιπροσθέτως αποδεικνύει ότι επωμίζεται την κουλτούρα της ("Το καΐκι στη στεριά δεν λογίζεται") και ξέρει να κερδίζει τη μάχη χωρίς όλη της την κάλυψη. Διά ταύτα Ένα πρόγραμμα με δυνατά τραγούδια από τους Πρωτοψάλτη - Ρέμο για ένα γλέντι ψυχής και σώματος, στο οποίο συναντιούνται όλοι οι Αθηναίοι. Εκτός από ανθρώπους προσκολλημένους σε πολύ ειδικά μουσικά πράγματα, αφορά όλους εκείνους που θέλουν να δουν τα τέσσερα πέντε πολύ καλά προγράμματα της σεζόν.(Μαέστροι, οι Νίκος Κούρος, Δαβίδ Γεωργοσόπουλος και Νίκος Καλαντζάκος. Στον ήχο, ο Στάθης Βουδαντάς.)
Χάρης Καλογερόπουλοςhkalogeropoulos@athinorama.gr ΙNFO
Studio Πειραιώς 130, τηλ 2103411330, 2103477388. Είσοδος με ποτό € 18, φιάλη ουίσκι € 160 (κομπλέ), κρασί ανά δύο € 90 (κομπλέ). Από Τετάρτη έως Κυριακή.